Un record absolut în remorcajul din portul Constanța

687

Articole de la același autor

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a reziliat, începând cu data de 3 septembrie 2020, ora 23.59, contractul de remorcaj pentru navele maritime încheiat cu firma Multraship România SRL, se arată într-un comunicat postat pe site-ul CNAPMC. Odată cu aceasta s-a înregistrat un record absolut, respectivul contract de prestare a serviciilor de siguranță a navigației având viața cea mai scurtă din istoria portului Constanța: doar 47 de zile.



Contractul fusese semnat pe 20 iulie 2020 și avea ca obiect „efectuarea serviciului de remorcaj de manevră pentru navele maritime, în porturile Constanța, Midia și Mangalia, cu o lungime cuprinsă între 120 metri și 150 metri.”

Motivul anulării contractului nu este prezentat în comunicatul dat publicității, fapt ce ridică serioase semne de întrebare în privința modului în care acesta a fost semnat.





Un candidat-surpriză pe piața remorcajului constănțean

Într-un anunț de recrutare a forței de muncă, postat pe site-ul www.ainostri.ro, Multraship România SRL se prezintă ca membră a grupului de firme Multraship BV din Olanda, companie ce desfășoară activități de remorcaj de manevră al navelor, în porturile maritime Rotterdam, Terneuzen și Flushing din Olanda, Antwerp și Ghent din Belgia și Burgas din Bulgaria.

Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, Multraship România SRL a fost înscrisă în registrul comerțului în anul 2006 și are adresa într-un apartament din București. Are un capital social subscris și vărsat de numai 2.043 lei, iar capitalurile totale se ridică la 386.176 lei.

Pentru anul 2019, Multraship România SRL a raportat venituri totale de 3.749.790 lei, un profit brut de 197.644 lei, creanțe de 457.800 lei, datorii de 1.727.724 lei și un număr mediu de salariați de 14 oameni.

Având în vedere aceste date, este cu adevărat surprinzător faptul că o firmă cu o asemenea „forță” economică și socială a putut fi acceptată să execute serviciul de remorcaj al navelor care intră și ies din portul Constanța, un serviciu vital pentru siguranța navigației și buna funcționare a portului românesc.



De trei ani se luptă în Justiție

Informațiile postate pe site-ul instanțelor de judecată scot în evidență și un alt aspect: relațiile dintre Multraship România și CNAPMC n-au fost deloc prietenoase, cele două companii confruntându-se de trei ani în Justiție. O demonstrează dosarele nr. 689 din 7 august 2017 și nr. 8933 din 3 august 2018, în care Multraship România SRL este reclamantul, iar Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța este pârâtul. În calitate de intervenienți sau revizuenți apar o serie de prestatori de servicii din portul Constanța: companiile Canal Sea Service SRL, Logistic Remo Services SRL, Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA și Harbour Towage SRL.

Din această confruntare, deducem că tentativa Multraship România de a pătrunde pe piața remorcajului din portul Constanța a generat mari nemulțumiri în rândul operatorilor din serviciile de siguranță a navigației.



Cine face remorcaj în portul Constanța

Începând din data de 1 august 2012, în baza prevederilor OG nr. 22/1999 republicată, a Ordinului ministrului Transporturilor nr. 1.008 din 12 iunie 2012 și a celui cu nr. 764/2010, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța asigură serviciul de remorcaj maritim prin intermediul unor operatori specializați și autorizați, care trebuie să îndeplinească anumite criterii privind dotarea tehnică, personalul de specialitate și investițiile, stabilite în baza unui studiu. La această oră, companiile autorizate să execute acest serviciu de siguranță a navigației sunt firmele: Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA, Harbour Towage SRL și Black Sea Services SRL.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5821 secunde