După un an și jumătate de la tragedia de la Tuzla

12 morți, niciun vinovat și o anchetă nulă

1555
Ancheta privind accidentul aviatic de la Tuzla din 5 iulie 2010, care s-a soldat cu moartea a 12 militari, va fi refăcută! Așa au decis judecătorii de la Tribunalul Militar București, care au admis astfel cererile privind refacerea urmăririi penale în ceea ce privește tragedia de la Tuzla. De asemenea, magistrații au dispus efectuarea unei expertize tehnice independente, pentru că cea efectuată în vara lui 2010 de specialiști ai Statului Major al Forțelor Aeriene nu a reliefat decât un singur punct de vedere, pe când, într-un asemenea caz, trebuia ca mai mulți experți să-și spună părerile cu privire la producerea evenimentului. Amintim că rezultatul expertizei efectuate imediat după producerea accidentului și finalizată într-un timp record a fost că avionul Antonov AN 2 s-a prăbușit din cauza unor defecțiuni tehnice, procurorii hotărând, așadar, că nimeni nu se face vinovat de moartea celor 12 militari.

11 trupuri carbonizate

Totul s-a petrecut la data de 5 iulie 2010, în jurul orei 17,40, pe Aerodromul Tuzla, pe o pistă pusă la dispoziție și folosită pentru aplicații ale Ministerului Apărării Naționale.

Un avion AN-2, aparținând Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene din Boboc, care executa o misiune de zbor pentru antrena-mente de parașutare, s-a prăbușit la scurt timp de la decolare. Pompierii au stins incendiul care a cuprins avionul, iar după câteva ore au scos din el nu mai puțin de 11 trupuri carbonizate. Până și anchetatorii care s-au deplasat la fața locului au rămas încremeniți la vederea imaginilor de coșmar. Echipajul și parașutiștii se aflau la cel de-al șaselea zbor de antrenament, până atunci neînregistrându-se vreun incident ce ar fi putut să ridice semne de întrebare. Avionul a urcat până la o înălțime de aproximativ 50 de metri, moment în care a luat foc, prăbușindu-se pe partea dreaptă a axului pistei, undeva pe câmp, la aproximativ 50 de metri de pistă.

Numărul final al celor care au murit în accidentul de la Tuzla a fost 12, pentru că Liviu Antim, care a ajuns la spital în stare foarte gravă, având fractură de femur stâng și arsuri de gradul trei și patru pe 93% din suprafața corpului, a decedat la o scurtă perioadă de timp.

Singurul supraviețuitor a fost Marius Nazare, de 34 de ani.

Printre cei care și-a pierdut viața în această tragedie a fost și Nicolae Jianu, comandantul Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc.

Nemulțumirea unor părinți îndoliați pe viață

Familiile celor 12 militari care și-au pierdut viața într-un mod atât de cumplit au fost nemulțumite încă din 2010 de soluția dată de reprezentanții Parchetului Militar și au acuzat Ministerul Apărării Naționale că nu vrea să se afle adevărul vizavi de această catastrofă aviatică.

Emilia Sărman, mama frunta-șului Constantin Vlăduț Sărman, - care avea doar 26 de ani când s-a ridicat la ceruri -, este una dintre persoanele care au ales să dea în judecată Statul Român.

"L-am crescut 26 de ani și l-au omorât! (…) Nu mă voi lăsa până nu se va face dreptate! Expertiza pe care au făcut-o în dosar este plină de lacune… Sunt și eu inginer, știu cum se face așa ceva, nici măcar nu a fost semnată de șeful de laborator… (…) Dacă Statul Român nu este de vină, atunci cine e? Cum se poate ca astăzi să fie bune acele avioane, iar a doua zi, (n.r. - după ce s-a petrecut tragedia) nu?" - ne-a spus femeia, revoltată de rezultatul anchetei Parchetului Militar, care a concluzionat că accidentul aviatic a avut loc din cauza unei defecțiuni tehnice.

"Cum se poate să nu ai o mașină de pompieri și o salvare la fața lo-cului, așa cum cer procedurile? I-a trecut cuiva prin cap să îi testeze pe cei din turnul de control cu un alcooltest?" - ne-a mai declarat Emilia Sărman.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1092 secunde