70 de servicii voluntare pentru situații de urgență, în Constanța

303
Serviciul voluntar pentru situații de urgență asigură intervenția pentru stingerea incendiilor, salvarea, acordarea primului ajutor și protecția persoanelor, animalelor și bunurilor periclitate de incendii și este (sau ar trebui sa fie) mâna dreaptă a primarului. Cu alte cuvinte, în cazul apariției unei situații de urgență, edilul are dreptul și obligația de a coordona intervenția serviciului voluntar.


În prezent, la nivelul județului Constanța sunt înființate un număr de 70 de servicii voluntare pentru situații de urgență, în cele 58 de comune, nouă orașe și trei municipii.

Deși la nivelul județului ar trebui să existe 70 de autospeciale, în prezent, în dotarea serviciului voluntar sunt doar opt.

În funcție de riscurile iden-tificate, sunt constituite echipe specializate și astfel se realizează intervenția cu personal voluntar.

Serviciile voluntare au un număr de 89 de angajați din care: 70 șefi pentru servicii voluntare, 17 șoferi pentru grupele de intervenție și doi mecanici. Pe lângă aceștia, se înregistrează un număr de 2.263 voluntari din care: 70 șefi compartimente de prevenire, 503 specialiști pentru prevenire, șase șefi pentru grupele de intervenție, 19 șoferi pentru grupele de intervenție, 26 de servanți pentru grupele de intervenție și 1639 de persoane pentru echipe.

Până în prezent, serviciile voluntare pentru situații de urgență au participat atât singure, cât și în cooperare cu serviciile profesioniste de urgență sau private, la un număr de 133 de intervenții. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4592 secunde