Accidente rutiere din cauza drumurilor. Responsabilii lucrărilor trași la răspundere

497
1
Accidente rutiere din cauza drumurilor. Responsabilii lucrărilor trași la răspundere - accidente-1405965904.jpg
În județul Constanța se produc frecvent accidente rutiere din cauza gropilor din carosabil, dar și din cauza lucrărilor pe care antreprenorii le execută, însă nu le semnalizează corespunzător. Șoferii fac slalom printre gropi, uneori petrecându-se adevărate tragedii.

Gropile și craterele din asfalt au început să devină o normalitate și în județul Constanța. După ce sunt lăsate chiar și câteva luni, administratorii de drumuri reușesc, într-un final, să se apuce de lucrări. Însă nici această operațiune nu o fac cum trebuie, în sensul că, de multe ori, lucrările sunt lăsate nesemnalizate, iar șoferii nu le observă la timp. Astfel, uneori se pot petrece adevărate tragedii. Însă lucrurile au început să se schimbe, polițiștii rutieri constănțeni cercetând două astfel de evenimente în care au propus, în acest an, trimiterea în judecată a societăților care au efectuat lucrările, dar și a persoanelor desemnate cu siguranța traficului din cadrul acestora.

Indicatorul, pus anapoda

Primul caz de acest gen s-a produs în 2010. Pe data de 20 septembrie, polițiștii rutieri au fost sesizați că s-a produs un accident rutier pe DN 39, după bifurcația Neptun. Ajunși la fața locului, oamenii legii au găsit un Opel răs-turnat în afara părții carosabile. Șoferița, de 21 de ani, fusese deja preluată de ambulanță și transportată la spital.

Cercetând cauzele accidentului, rutieriștii au observat faptul că drumul era uscat, format din asfalt și criblură, fără marcaje rutiere și fără indicatoare de semnalizare a lucrărilor care erau efectuate de administratorul drumului. Tot pe șosea, oamenii legii au identificat urme de frânare cu o lungime de peste 30 metri, dar și un indicator de ocolire, amplasat pe a doua bandă a sensului Constanța - Mangalia.

Șoferița le-a povestit polițiștilor că mergea pe DN 39 în limita vitezei legale și a fost surprinsă de indicatorul de pe carosabil, astfel că a tras stânga de volan, însă nu a mai reușit să redreseze mașina. Din cauza stării carosabilului care prezenta diferențe de nivel între benzile de mers și era acoperit cu criblură, mașina a derapat și a pierdut controlul direcției.

Victima a avut nevoie de 140 de zile de îngrijiri medicale. Rutieriștii au început imediat verificările pentru a stabili regimul lucrărilor de pe șosea.

Concluzia a fost una certă: până la data producerii accidentului, nici nu se solicitase și nici nu se obținuse avizul poliției rutiere.

Experții au convenit asupra faptului că indicatorul rutier de ocolire a lucrărilor constituia de fapt un obstacol pe carosabil și nu putea fi observat de conducătorii auto în timp util din cauza modului în care era amplasat. În urma acestor probe, oamenii legii au cerut trimiterea în judecată a societății care executa lucrările și a responsabilului cu siguranța traficului pentru neglijență în serviciu și vătămare corporală din culpă.

După accident au asfaltat groapa

Cel de-al doilea eveniment a avut loc în iunie 2012. Polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la faptul că s-a produs un accident rutier pe DN22. O femeie de 49 de ani, care conducea un Logan a intrat direct în copac după ce a dat cu roata

într-o groapă. Imediat, aceasta a depus plângere penală împotriva CNADNR pentru tragerea la răspundere pentru distrugerea totală a autoturismului și vătămare corporală, considerându-i vinovați pentru vătămarea corporală și pagubele materiale suferite. Cercetând evenimentul, rutieriștii au observat faptul că pe sectorul de drum unde s-a produs evenimentul nu erau instalate indicatoare de obligare, avertizare, interzicere sau restricție, deși antreprenorul avea obligația, pe toată durata de execuție a lucrărilor, de a menține și completa semnalizarea rutieră temporară.

Pe parcursul cercetărilor s-a stabilit faptul că femeia nu putea evita producerea accidentului deoarece groapa nefiind semnalizată nu putea fi observată, mai ales că aspectul acesteia era confundabil cu al suprafeței carosabile. Având în vedere probele, oamenii legii au pus sub urmărire penală societatea care se ocupa cu administrarea drumului respectiv, iar după finalizarea cercetărilor au propus trimiterea în judecată a persoanei juridice. Imediat după producerea accidentului, groapa a fost asfaltată. 

Comentează știrea

EscorteDinRomania.ro
5 aprilie 2015
EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi...

EscorteDinRomania.ro - Escorte Constanta, Escorte Cluj, Escorte Bucuresti, Escorte Iasi... www.EscorteDinRomania.ro -Escorte Constanta, Escorte Bucuresti, Escorte Brasov, Escorte Cluj, Escorte Iasi, Escorte Timisoara, Escorte Arad, Escorte Craiova, Escorte Targu Mures, Escorte Mures, Escorte Oradea, Escorte Satu Mare, Escorte Tulcea, Escorte Buzau, Escorte Pitesti... Lista detaliata pe judete pentru servicile de escorte din Romania si saloane de masaje erotice din Romania pe: www.EscorteDinRomania.ro escorte unice...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3053 secunde