Polițiștii de Frontieră au semnalat primele probleme apărute după ce România a intrat în spațiul Schengen. Mai mulți cetățeni străini au fost identificați încercând să folosească documente false în aeroporturile din țară.
Care sunt metodele ilegale folosite de străini pentru a intra în Schengen?
La nici două săptămâni după ce România a intrat în spațiul de liberă circulație la frontierele aeriene și maritime, „au fost descoperiți mai mulţi cetăţeni străini care au încercat să intre sau să iasă în/din ţară în baza unor documente false, aparţinând altor persoane sau expirate, ori care se aflau în şedere ilegală pe teritoriul naţional”, au transmis autoritățile române.
În ultimele 48 de ore au fost depistate mai multe astfel de cazuri de către poliția de frontieră. Cetățenii care voiau să folosească documente ilegale sau expirate au fost preluați de autorități în vederea dispunerii măsurilor legale.
Care au fost ultimele cazuri în aeroportul Henri Coandă?
„În data de 09.04.2024, poliţiştii de frontieră de pe Aeroportul Henri Coandă București au efectuat un control pe sensul de intrare în ţară, la debarcarea pasagerilor din direcția Atena. Lucrătorii noștri au legitimat o femeie, care a înmânat pentru control o carte de identitate cu însemnele autorităților din Grecia. Cu ocazia verificărilor, s-a constatat faptul că documentul prezentat este fals, iar femeia este cetăţean din Siria, solicitant de azil în Grecia.
Persoana a fost înapoiată de către compania transportatoare cu care a venit în direcția Atena”, au precizat autoritățile.
„În data de 08.04.2024, o echipă mixtă formată din poliţist de frontieră, lucrător de la Poliţia Transporturi şi jandarm din cadrul Aeroportului Cluj-Napoca a legitimat în zona publică a terminalului plecări o persoana de sex masculin. Bărbatul a prezentat un paşaport Bangladesh şi un permis de şedere emis de România care era expirat din data de 01.11.2023. Acesta a declarat că intenţiona să călătorească în direcţia Bergamo. Întrucât persoana se afla în ședere ilegală pe teritoriul României, aceasta a fost predată unei echipe din cadrul Inspectoratului pentru Imigrări – Serviciul pentru Imigrări Cluj pentru luarea măsurilor legale.”
Polițiștii de frontieră au efectuat 32.000 de verificări pe platforma eDAC, pentru a stabili valabilitatea documentelor de călătorie ale persoanelor, potrivit Știrile ProTv.