BLESTEM SAU COINCIDENȚĂ? Tragediile aviatice de pe lacul Siutghiol / GALERIE FOTO
1263
Articole de la același autor
Mărturisirile unui erou al României: "Mi-am pus pistolul la tâmplă când am crezut că voi ajunge prizonier!"
22 Noiembrie 2014
Cele mai periculoase cartiere din Constanța
19 Noiembrie 2014
Cererea de extrădare a lui Nicușor Constantinescu, respinsă de SUA
01 Noiembrie 2014
Imagini spectaculoase! Tainele bazei de hidroaviație de la Palazu Mare
15 Noiembrie 2014
Grenadă găsită în curtea Școlii nr. 12 din Constanța
01 Noiembrie 2014
Prăbușirea elicopterului SMURD, de luni după-amiază, soldată cu moartea a patru oameni, nu este primul accident aviatic ce are loc pe lacul Siutghiol. Atât istoria, cât și descoperirile recente ale unor tineri pasionați de scufundări și istorie consemnează că cei patru salvatori nu sunt primii care și-au pierdut viețile în lacul Siutghiol, în urma unor incidente aviatice.
Unul dintre avioanele prăbușite în lacul Siutghiol, și ale cărui resturi au fost scoase la suprafață, este un hidroavion model Blohm&Voss BV138. Potrivit lui Pascale Roibu, reprezentant al Club Marine Explorer, hidroavionul ar fi căzut în lacul Siutghiol, în aprilie 1943, iar întreg echipajul - din informațiile consemnate în arhiva germană, ar fi vorba despre cinci persoane - a murit.
Al doilea hidroavion, un Heinkel 114 (avion biplan, folosit în România în zboruri de recunoaștere, până în 1960), a căzut în lacul Siutghiol, în urma unui zbor de antrenament.
"Niciunul dintre avioane nu a fost doborât, ci s-au prăbușit în urma unor zboruri de antrenamente", ne-a mai precizat Pascale Roibu.
În vara lui 2012, membrii Club Marine Explorer au descoperit părți ale celor două hidroavioane, care ulterior au fost scoase la suprafață cu ajutorul Forțelor Navale. Operațiunile de recuperare au fost dificile, din cauza mâlului gros și a apei tulburi.
Pe de altă parte, se impune menționat că sunt voci care susțin că acestea nu sunt singurele hidroavioane care și-au găsit sfârșitul pe fundul lacului Siutghiol. Mai ales că, vreme de aproximativ patru decenii, între 1920 - 1960, în zonă a fost baza Hidroaviației Române.
Opinia nu este împărtășită, însă, de toată lumea, unii aviatori veterani susținând că germanii făceau tot posibilul pentru a nu lăsa tehnica de aviație în urmă.
Unul dintre avioanele prăbușite în lacul Siutghiol, și ale cărui resturi au fost scoase la suprafață, este un hidroavion model Blohm&Voss BV138. Potrivit lui Pascale Roibu, reprezentant al Club Marine Explorer, hidroavionul ar fi căzut în lacul Siutghiol, în aprilie 1943, iar întreg echipajul - din informațiile consemnate în arhiva germană, ar fi vorba despre cinci persoane - a murit.
Al doilea hidroavion, un Heinkel 114 (avion biplan, folosit în România în zboruri de recunoaștere, până în 1960), a căzut în lacul Siutghiol, în urma unui zbor de antrenament.
"Niciunul dintre avioane nu a fost doborât, ci s-au prăbușit în urma unor zboruri de antrenamente", ne-a mai precizat Pascale Roibu.
În vara lui 2012, membrii Club Marine Explorer au descoperit părți ale celor două hidroavioane, care ulterior au fost scoase la suprafață cu ajutorul Forțelor Navale. Operațiunile de recuperare au fost dificile, din cauza mâlului gros și a apei tulburi.
Pe de altă parte, se impune menționat că sunt voci care susțin că acestea nu sunt singurele hidroavioane care și-au găsit sfârșitul pe fundul lacului Siutghiol. Mai ales că, vreme de aproximativ patru decenii, între 1920 - 1960, în zonă a fost baza Hidroaviației Române.
Opinia nu este împărtășită, însă, de toată lumea, unii aviatori veterani susținând că germanii făceau tot posibilul pentru a nu lăsa tehnica de aviație în urmă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Marţi, 16 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014
Miercuri, 17 Decembrie 2014