Pericol și riscuri mari

Ce se întâmplă dacă folosești cauciucuri de iarnă pe timp de vară

4116
6
Ce se întâmplă dacă folosești cauciucuri de iarnă pe timp de vară - fondcauciucuri2-1377194783.jpg

Articole de la același autor

Legislația rutieră s-a schimbat în ceea ce privește pneurile, însă numai pe timp de iarnă, în sensul că nu ai voie să circuli cu cauciucuri de vară în sezonul rece, însă viceversa nu este valabilă. Acest lucru favorizează producerea de accidente rutiere grave, pentru că pneurile de iarnă folosite vara pot fi extrem de periculoase. Iată ce se poate întâmpla. 


Dacă ești prins pe timp de iarnă cu mașina neechipată corespunzător, riști o amendă usturătoare. Însă pe timp de vară poți circula fără nicio problemă cu pneurile de iarnă, pentru că în legislație nu este prevăzută nicio condiție în acest sens. De reținut este faptul că anvelopele de iarnă se uzează foarte tare pe timp de vară. 


Nicio prevedere în lege 
"Legea prevede să ai anvelope de iarnă atunci când pe carosabil este polei, gheață sau zăpadă, dar nu prevede obligația de a avea anvelope de vară în condiții meteorologice extreme, cum ar fi canicula", afirmă Ciprian Sobaru, șeful Serviciului Rutier Constanța. 


Riscuri mari dacă circuli vara cu cauciucuri de iarnă 
Realitatea este că folosirea anvelopelor de iarnă pe timp de vară este periculoasă. Primul lucru ce trebuie reținut este că o anvelopă de iarnă este făcută să funcționeze când este frig, mai precis atunci când temperatura scade sub 7 grade Celsius. De aceea intervin anumite probleme, cum ar fi distanța de frânare, care este cu mult crescută. În cazul în care trebuie să frânezi brusc, este posibil să provoci o tamponare sau chiar un accident rutier, dacă folosești pneuri de vară. 
"Cu cât crește mai mult temperatura, cu atât cauciucul din pneu se va întări. De asemenea, un pneu de iarnă frânează mult mai lent față de un pneu de vară", precizează expertul auto Petru Orhei. 


Șoferii nu mai au bani și de pneuri de vară 
Mai mult de 15% din parcul auto circulă și vara cu pneurile de iarnă. Constănțenii, obligați de lege să își cumpere cauciucuri de iarnă, n-au mai avut fonduri pentru a-și achiziționa și pneuri de vară, astfel că singura soluție găsită a fost să circule în toate anotimpurile cu același set de pneuri, de iarnă. 


Comentează știrea

1. Comentariu marcat ca fiind necorespunzător

Acest comentariu contravine regulilor și condițiilor de utilizare a site-ului CugetLiber.ro. Conținutul lui poate fi inadecvat sau chiar ofensator pentru vizitatori. Daca ai luat la cunoștință avertismentul și dorești să citești acest comentariu pe propria răspundere click aici.

Gogu
23 august 2013
Popul frigului

Noi in Harghita circulam noaptea cu pneuri de iarna si ziua cu pneuri de vara.

noni
23 august 2013
logic

Si iarna si vara inseamna ca putem purta cizme, dar mai moi vara ca sa aiba aderenta mai buna. La romani, normalitatea si logica sunt fudulie, ei stiu mereu mai bine ce e de facut. Tarani.

cauciuc
23 august 2013
ninsoare

e o porcarie, cat de des ninge in constanta sau e polei ca necesite cauciucuri de iarna?

ovidiu
23 august 2013
Cauciucurile de iarna -o mare pacaleala ?

In primava mi s-au cerut 100 de ron pentru schimbat cauciucuri.Decit sa dau 200 pe an pe aceasta schimbare economisesc in 3-4 ani banii si-mi cumpar cauciucuri noi- totul este Ok caciucurile nu sunt uzate,mi-am facut toate verificarile la Service Dacia-Renault si nu am probleme cu nimic -poti sa ai cauciucuri de vara daca frinele nu sunt corespunzatoare te duci ca berbecul.La cite falsuri cumparam cine stie cu adevarat daca cauciucurile sunt facute din materiale de calitate. Atentie cind cumparati cauciucuri la data fabricatiei. Data de fabricatie este formata din saptamana si an si se regaseste in ultimele 4 cifre din numarul DOT. Nu va bucurati sa cumparati " oferte speciale " vechi de 5-6 ani,deoarece cauciucul imbatrineste si atunci cind sta in depozit

noni
23 august 2013
dilema

Am dat pe gumele de iarna 1600 lei si pe cele de vara 1400 la care anual pun 150 lei x 2 permutarea si azotul. E rupere de ficati , strici o carca de bani pt 2 luni de iarna, dar sincer nu regret. Am testat pe mai multe masini gume de vara iarna si invers. Este incomparabila reactia masinii, frane brici, revizie la reprezentanta, o masina japoneza si una germana, s-au comportat identic, vara trebuie cauciuc specific, iarna la fel, toate improvizatiile au fost un fiasco total. Personal, cu gume de iarna, iarna sunt tanc, vara sunt sanie. Unde mai pui ca din cauza compozitiei specifice a cauciucului de iarna, la viteze mari vara joaca directia si fac zgomot.

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 14 August 2013
Stire din Eveniment : TRAFIC AGLOMERAT în sudul litoralului
Pagina a fost generata in 0.6199 secunde