Cele mai comune semne prin care comunică şoferii în trafic

630
Cele mai comune semne prin care comunică şoferii în trafic - semneintraficintresoferi-1648620318.jpg

Articole recomandate

Într-un trafic tot mai aglomerat, necesitatea unei bune cunoaşteri a legislaţiei rutiere este esenţială atât pentru o fluidizare a traficului, cât mai ales pentru a circula în siguranţă pe drumurile publice.

Însă un bun şofer trebuie să ştie şi metodele de comunicare specifice conductorilor auto, metode care nu sunt învăţate şi nu se regăsesc nici în acele chestionare auto cat b online efectuate în timpul pregătirii pentru examenul de obţinere a permisului auto.

Aceste semne non-verbale pe care şoferii le folosesc în diferite situaţii pe care le întâlnesc în trafic nu sunt foarte cunoscute, mai ales de şoferii începători, care abia acum fac cunoştinţă cu ce înseamnă, cu adevărat, circulaţia pe drumurile publice. Tocmai de aceea, Odat.ro prezintă cele mai comune semne specifice şoferilor şi ce înseamnă ele, dar şi ce trebuie făcut în aceste cazuri.

10 semne de comunicare non-verbala întâlnite în trafic

1. Avariile în mers

Unul dintre cele mai utilizate semne prin care comunică şoferii în trafic sunt avariile în mers. Acest semn făcut cu avariile, utilizat atât în România, cât şi în alte ţări europene, reprezintă o metodă de mulţumire. În acest fel mulţumeşte un şofer unui al conducător auto pentru că i-a permis să intre în faţa lui sau i-a acordat prioritate la ieşirea de pe o stradă lăturalnică.

Din păcate, însă, acesta este printre puţinele semne care exprima ceva pozitiv în traficul din România, restul fiind asociate cu înjurături sau diverse agresiuni.

2. Semnalizarea dreaptă

Un alt semn folosit este semnalizarea dreaptă şi poate fi utilizat când un şofer este conştient că mai are maşini în spate care au intenţia de a-l depăşi. Astfel, şoferul care apelează la această metode de comunicare non-verbala îi semnalizează conducătorului din spate că poate efectua manevra de depăşire în siguranţă, drumul fiind liber din sens opus.

3. Semnalizarea stânga

În schimb, semnalizarea stânga reprezintă chiar opusul semnalizării dreapta. Adică îl atenţionează pe şoferul din spate să nu se angajeze într-o depăşire, deoarece de pe contrasens circulă o altă maşină sau se afla un obstacol pe care acesta nu l-a văzut.

4. Flash-ul în intersecţie

Flash-ul în intersecţie este un alt semn pozitiv din traficul românesc. De obicei, efectuarea acestui semn este folosit pentru a oferi prioritate unei alte maşini. Cu alte cuvinte, conducătorul auto care efectuează acest semn oferă prioritate unui şofer din faţă pentru a executa manevra dorită, fie că este vorba punerea în mişcare a autovehiculului, schimbarea benzii sau intrarea în faţa acestuia.

Beneficiarul răspunde acestui gest cu avarii (mulţumesc), iniţiatorul gestului de politeţe dintre participanţii la trafic mai poate da un flash scurt, semnificând “cu plăcere”.

5. Flash-ul din spate

Flash-ul din spate este un semn negativ, cunoscut de toată lumea, şi cel mai des întâlnit este pe autostrăzi. Efectuarea depăşirii unui autovehicul care circulă mai încet nu este foarte apreciată de alţi conducători auto care circulă cu viteză foarte mare - chiar şi pentru o autostradă - şi care, de obicei, sunt posesori de maşini puternice. Astfel că acesta vine cu viteză în spatele şoferului, care este angajat deja în depăşire, şi face insistent flash-uri pentru că ceilalţi participanţi la trafic să se dea din faţă pentru a-i face loc.

6. Flash-uri făcute către poliţie

Un alt semn mai puţin cunoscut, dar interesant de ştiut este reprezentat de trei flash-uri făcute către poliţie. Conform unor surse din minister, anumite automobile ce aparţin unor structuri de informaţii şi operaţiuni speciale, însă neinscripţionate şi cu numere de înmatriculare obişnuite, au un cod cu Poliţia Rutieră efectuat prin flash-uri. Drept urmare, când un astfel de autoturism se afla în misiune şi circulă cu viteza peste limita legală, şoferul face trei flash-uri către agentul de circulaţie pentru a nu fi tras pe dreapta şi lăsat să meargă mai departe.

Deşi acest semn este folosit şi implementat de instituţii cu autoritate în domeniu, reprezintă totuşi o “lege nescrisă” şi care nu se va regăsi deci în materialele de pregătire pentru obţinerea permisului de conducere şi nici în chestionarele auto DRPCIV.

7. Flash-ul din contrasens

Printre semnele pozitive folosite în trafic este şi flash-ul din contrasens, care înseamnă că Poliţia Rutieră este în faţă. Astfel că această metodă de comunicare non-verbala reprezintă un semnal de alarmă, care îndeamnă la reducerea vitezei deoarece, mai în faţă, se afla amplasat un radar. Deşi este un semn foarte cunoscut în România, şoferii din alte ţări nu ştiu semnificaţia acestuia.

8. Frâna repetată semnifica

Frâna repetată semnifică o urgenţă sau o atenţionare. Apăsarea deasă şi Aprinderea repetată a stopurilor pe frână la maşină din faţă este folosită, de obicei, când apare un obstacol în fata coloanei, cum ar fi un accident, un copac ce a căzut sau o maşină oprită. Astfel că un şofer experimentat apelează la acest semn pentru a atenţiona maşinile din spate să încetinească, evitându-se astfel tamponări uşoare sau chiar accidente provocate de frânarea bruscă.

9. Claxonul scurt

De asemenea, şi claxonul scurt este foarte des folosit şi transmite, în general, o neregulă sau atenţionare. Acesta se adresează şoferilor care schimbă direcţia de mers fără să semnalizeze, celor care vor să iasă din parcare şi nu se asigura sau care vin de pe o stradă lăturalnică şi nu pare să intenţioneze a opri pentru a se asigura. Uneori este folosit şi la semafor, dacă vreun şofer considera despre un altul că nu a plecat suficient de repede la culoarea verde.

10. Claxonul lung

În schimb, claxonul lung înseamnă pierderea răbdării şi este asociat cu un comportament neprietenos şi chiar agresiv. Acesta este folosit când alţi şoferi fac un fel de abuz de putere şi blochează intersecţia şi, implicit, tot traficul, se baga brusc în faţa altor maşini sau iese din parcare cu viteză.

Indiferent că este vorba despre şoferii care utilizează aceste metode de comunicare non-verbala sau cei către care sunt făcute semnele, întotdeauna trebuie menţinut un anumit nivel de civilizaţie. În plus, atenţia sporită la condus contribuie la păstrarea siguranţei în trafic.

 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.673 secunde