Deustche Welle:
CIOLOȘ PROPUNE OLANDEI PORTUL CONSTANTA ÎN SCHIMBUL SCHENGEN
Articole recomandate
Cinci exemplare de sturion, capturate în plase de pescuit, eliberate de poliţiştii de frontieră
28 Aprilie 2024
TIR răsturnat pe Autostrada A2 București-Constanța. Circulația este oprită pe ambele sensuri de mers
28 Aprilie 2024
Panică pe Aeroportul Otopeni! Un avion a ratat aterizarea
28 Aprilie 2024
Exasperați de refuzul Olandei de a accepta admiterea României în Spațiul Schengen, decidenții politici de la București caută să adopte o cale mai pragmatică, oferind olandezilor anumite avantaje economice, notează flux24.ro
Premierul Cioloș și-a propus să-l convingă pe omologul său Mark Rutte să renunțe la rezervele sale privind admiterea României în Schengen. Mark Rutte nu este un om ușor de manevrat și, în plus, poziția guvernului de la Haga nu poate fi desprinsă de opțiunea mai difuză a membrilor Parlamentului. La fel ca în Marea Britanie, sistemul politic olandez pune mai mult preț pe democrația parlamentară decât în Est și în particular în România.
În orice caz, Mark Rutte e omul care spune lucrurilor pe nume și, de fapt, olandezii au fost singurii care, în ultima vreme, s-au opus deschis admiterii României în Schengen spre deosebire de toți ceilalți care s-au complăcut în ambiguități. Desigur, până la urmă, cu toții s-au agățat de rapoartele MCV ca de ultimul argument.
În orice caz, Mark Rutte e omul care spune lucrurilor pe nume și, de fapt, olandezii au fost singurii care, în ultima vreme, s-au opus deschis admiterii României în Schengen spre deosebire de toți ceilalți care s-au complăcut în ambiguități. Desigur, până la urmă, cu toții s-au agățat de rapoartele MCV ca de ultimul argument.
Pe scurt și reducând problema la ce ne interesează, olandezii nu vor fi receptivi la argumententele idealiste și de principiu ale unității europene. Ei au interese comerciale foarte mari în România și nu vor să renunțe la anumite priorități. S-a remarcat interesul pe care îl manifestă Olanda pentru controlul traficului de mărfuri din portul Constanța. Cu doi ani în urmă pe când deținea portofoliul Externelor în guvernul de la Haga, Frans Timmermans declara la București că dorește realizarea unei cooperări strânse între portul Rotterdam și portul Constanța: "Noi dorim să împărtășim din experiența noastră, a spus el , în domeniul logisticii și organizării portuare și nu doar pentru că ar fi în folosul Constanței, dar și pentru că ar fi în beneficiul Rotterdam-ului." O asemenea "alianță", a explicat F. Timmermans, ar permite României și Țărilor de Jos să controleze întregul transport european de mărfuri pe cale maritimă și fluvială. Cert e că Bucureștiul a văzut în această ofertă mai curând un avantaj pentru Rotterdam și nu s-a încheiat nicio alianță, scrie flux24.ro
Articole pe aceeași temă
Joi, 03 Martie 2016
Miercuri, 02 Martie 2016
Miercuri, 09 Martie 2016
Vineri, 04 Martie 2016
Vineri, 04 Martie 2016
Luni, 29 Februarie 2016
Miercuri, 24 Februarie 2016
Marţi, 23 Februarie 2016
Vineri, 19 Februarie 2016
Vineri, 19 Februarie 2016