Constanța, "capitala" sensurilor giratorii. "Este cea mai bună soluție pentru traficul din România"

6581
9
Constanța ar putea fi considerată "capitala" sensurilor giratorii, dacă stăm să ne gândim că numărul acestora s-a triplat față de anul 2012, atunci când erau doar 15 rondouri. 


Această abundență este văzută cu ochi buni de polițiști, din mai multe considerente, însă nu de aceeași părere sunt șoferii, care acuză o posibilă sufocare a traficului, în condițiile în care fiecare hipermarket construit în municipiu vine la pachet cu cel puțin un sens giratoriu. 


O parte a șoferilor constănțeni continuă să critice "explozia" de rondouri din municipiu și stațiunea Mamaia care, deocamdată, s-a oprit la cifra 44, întrebându-se cât de oportun este acest demers și ce efecte va avea asupra traficului. 


Și, dacă luăm în considerare istoria traficului îngreunat în sensul giratoriu de la Pasajul Cumpenei, întrebarea este una pertinentă. Doar că, rutieriștii pun aglomerația pe seama altor factori, precum marcajele pietonale amplasate mult prea aproape de sens, problemă rezolvată ulterior, dar și lucrările de pe Podul de la Butelii care generează blocarea sensului.


Ultimul sens giratoriu care a "răsărit" în municipiu, pe Șoseaua Mangaliei, se datorează construcției unui supermarket. La fel s-a întâmplat și pe strada Soveja, acolo unde un alt rondou a fost amplasat în urmă cu câteva săptămâni. 


"Sensurile giratorii sunt bune. Este cea mai bună soluție care se poate aplica traficului din România și traficului din Constanța. Un obiectiv comercial schimbă și valorile de trafic din zonă. Din această cauză, când apare un hipermarket, supermarket sau mall, apare și un sens giratoriu", a declarat, pentru "Cuget Liber", comisarul șef Ciprian Sobaru, șeful Serviciului Rutier Constanța. 


De ce s-a optat pentru un număr atât de mare de sensuri giratorii, în detrimentul intersecțiilor semaforizate? 


Polițiștii au răspunsul și la această întrebare, argumentând că rondourile nu prezintă puncte negative față de alte variante pentru care s-ar fi putut opta în intersecții. Totuși, o soluție salvatoare care ar putea împăca pe toată lumea ar putea consta într-un sistem de semaforizare inteligent, aflat însă, în prezent, doar la stadiul de proiect-pilot, la intersecția bulevardelor Aurel Vlaicu și Tomis. 


"Reglementarea priorității prin semafoare este o soluție bună, dar apar probleme în momentul în care există nereguli cu instalația de semafor sau sunt probleme cu curentul electric în cartier. Stingându-se semaforul ajungem la dirijarea prin indicatoare, care iar este o problemă și aici vă dau examplu intersecția bulevardelor Brătianu cu 1 Decembrie, în momentul în care plouă. Este un haos general și trebuie mereu să fie un polițist acolo. Noi încă nu avem un sistem de semaforizare inteligent, iar în multe momente șoferii stau degeaba la semafor, în timp ce intersecția nu e circulată. Sensul giratoriu elimină problema cu indicatoarele, dar existând rondoul pe mijloc nu este loc să creezi haos și nu ai timp morți", a mai precizat Ciprian Sobaru. 


Comentează știrea

borat
12 decembrie 2017
hm

Inca o solutie de blocare a traficului rutier Acest sens giratoriu este un 'patrat' asa a fost proiectat de inginerii si alesii nostrii care au pus la cativa metrii distanta si o statie de autobuz cu un refugiu in care soferii de RATC nu se retrag niciodata la fel si in celelalte statii din oras unde opresc pe prima banda blocand traficul Sigur este mai sigur si bine sa punem pasarele la toate trecerile de pietoni pe soselle principale asa cum este in Mamaia Cum este posibil in anul 2017 sa punem statie autobuz in fata trecerii de pietoni sau la mai putin de 50 m ? Concluzia : Nu suntem in stare si nu vrem sa fluidizam traficul in Constanta : Suntem campioni la construit blocuri in parcari , blocat treficul, inceput lucrari lasate in paragina ( Podul de la Cora) Sa fim mandri ca suntem locuitori ai acestui oras In curand o sa vedem bloc in intersectie

asdas
12 decembrie 2017
asdsad

va fi exact ca la CORA !!! Cu statie treceri de pietoni si trafic din 4 sensuri,statii de autobuz fara refugiu...jale.saracie..zimbabwwe,filipine saracie,lumea a 9-a

constantean
12 decembrie 2017
fara comentarii

Ciprian Sobaru = cap de creta.

constantean1
12 decembrie 2017
sens giratoriu

stai sa vezi la vara, cand vor veni turistii...

okila
12 decembrie 2017
sens giratoriu

cel mai bun sistem din lume, va spune unul ce a colindat lumea 13 ani ,iar cel mai bun exemplu e ISRAELUL (tara oamenilor superinteligenti) unde toate intersectiile sunt cu sens giratoriu

europeanu
12 decembrie 2017
Hotii la parnaie !

Cel mai simplu sistem de a scapa de gura lumii. Investitie aproape zero,banii de la buget furati iar fraierii stau frumos la coada. Mult sictir hotilor din primarie !!!

EGO
12 decembrie 2017
Sens giratoriu

Fragmentarea circulatiei,convine POLITIEI,dar nu MOTORULUI. As vrea parerea unui inginer mecanic (adevarat, nu........) !

Constantean
12 decembrie 2017
Sensuri giratorii

1.Limitată viteza la o distanță de 40 m de sensul giratoriu. 2.Toate trecerile de pietoni mutate la cel puțin 30 -40 m. 3.Poate abia atunci poți spune că sunt mai utile aceste sensuri giratorii.

Adi
12 decembrie 2017
Sunt foarte bune doar daca sunt facute cu cap

Sensurile giratorii sunt intr-adevar mult mai eficiente, niciun sofer care a condus macar 100.000 nu poate nega asta. Dar doar daca sunt facute cu cap, unde trebuie si cum trebuie. Exemple contra: cel de la Cora care e un dezastru, cel nou de pe Soveja la Lidl a fost desenat de un idiot (ala e un mare accident ce asteapta sa se intample). Cel de pe mangaliei nu isi avea rostul, etc. Si sunt foarte curios cine i-a invatat pe astia sa puna trecerile la 2m de giratoriu ? Si mai sunt locuri unde chiar trebuie. Vezi zona brotacei, boema, unde se bubuie masini aproape zilnic. Astea se fac vreodata sau salvam bani ca poate se mai deschide vreun centru comercial, sa le facem alora ?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5262 secunde