La trap, prin țară!

Cum se luptă Poliția Constanța cu birjarii și căruțașii

1574
6
Cum se luptă Poliția Constanța cu birjarii și căruțașii - caruteconstantasiintara-1342971316.jpg

Articole de la același autor

O fi legea aceeași pentru toți, dar depinde cine și cum o interpretează! Această concluzie se poate trage când vine vorba de modul cum înțeleg autoritățile locale din diverse colțuri ale țării să "lupte" împotriva căruțelor care împânzesc orașele. Unii le confiscă, alții le-au creat trasee speciale sau îi obligă pe căruțași la muncă în folosul comunității dacă nu plătesc amenzile. Cert este că, într-un fel sau altul, se iau măsuri!

Autoritățile constănțene nu sunt singurele care au probleme cu circulația prin oraș a căruțelor, trase de animale răpciugoase și suferinde; este un fenomen prezent la nivelul întregii țări, indiferent de denumirea localității. Diferă, însă, de la o municipalitate la alta, soluțiile adoptate pentru ca astfel de atelaje să nu mai fie văzute prin oraș, plimbându-se de la o ghenă la alta.

În Nord-Vest căruțele pot fi confiscate
Satu Mare se numără printre orașele unde consilierii locali au adoptat o hotărâre privind confiscarea acestor căruțe. Este vorba de HCL nr. 166/2011, care anul acesta a fost completată prin HCL 69/martie 2012. Potrivit deciziei consilierilor locali, căruțele surprinse în localitate sunt confiscate. "Bunurile confiscate pot fi revendicate în termen de 15 zile de la data confiscării, după ce proprietarul (deținătorul) face dovada achitării amenzii contravenționale ce i-a fost aplicată și a tarifului de restituire, respectiv a 200 de lei (120 lei - activitatea de ridicare și transport și 80 lei - depozitarea și paza vehiculelor )", se arată în hotărârea invocată.
Reprezentanții Poliției Locale ne-au comunicat că s-a trecut la confiscarea respectivelor atelaje în baza aceleași prevederi legale potrivit căreia pot fi ridicate, în Capitală, mașinile parcate ilegal. "Oricum, în orașul nostru circulația căruțelor nu reprezintă o problemă de o asemenea anvergură. De la începutul anului au fost confiscate două căruțe, care au fost depozitate în incinta firmei de salubritate. Proprietarii le puteau ridica dacă plăteau sancțiunea, dar nu s-au mai prezentat", au arătat polițiștii locali din Satu Mare.
O hotărâre similară a fost adoptată, săptămâna trecută, de consilierii locali din Vaslui, astfel că și în această localitate se va recurge la confiscarea căruțelor.

Trasee speciale pentru căruțe
În Galați a fost găsită o altă soluție: au fost realizate trasee prin cartierele mărginașe, pe unde le este permis căruțașilor să circule. În schimb, dacă sunt depistate pe alte străzi, li se aplică amenzi cuprinse între 100 și 800 de lei. "Îi amendăm de fiecare dată, nu plătesc amenzile, așa că, în cele din urmă, prestează muncă în folosul comunității", ne-au comunicat angajații Poliției Locale Galați.
Totodată, și căruțașii surprinși pe străzile Craiovei, care nu achită amenzile aplicate de polițiștii locali, ajung să presteze muncă în folosul comunității. "Este o procedură mai greoaie, implică realizarea a numeroase acte, dar am ajuns în instanță cu toți cei cărora le-am aplicat amenzi. De șase luni ne-am concentrat atenția pe acest aspect și, deși a durat ceva, până în prezent am câștigat toate procesele intentate", au afirmat reprezentanții Poliției Locale Craiova.

Legea nu este aceeași pentru toți?!
Pe de altă parte, pe lângă soluțiile diferite, surprinde și faptul că diferă și interpretarea legii. Astfel, în vreme ce la Constanța, Galați și Craiova reprezentanții Polițiilor Locale afirmă că a confisca un atelaj este un act neconstituțional, după cum a fost declarat de Curtea Constituțională în 2008, în Vaslui și Satu Mare legea a fost "ocolită".
De asemenea, legislația a fost "ocolită" și în Galați în ceea ce privește realizarea de trasee pentru căruțe. Potrivit OUG 195/2002, privind circulația pe drumurile publice, aceste atelaje accesul au interzis prin localități!

Cum se procedează în Constanța?
Nu se recurge la confiscarea căruțelor, pentru că măsura este neconstituțională. Cei care nu plătesc amenzile sunt acționați în judecată, dar numai în anumite cazuri instanța a dispus efectuarea de muncă în folosul comunității. "Dar ajungem în următoarea situație: căruțașul nu are mutație pe Constanța, ci are buletin, de exemplu, de Băneasa. Astfel că instanța trimite hârtie către autoritățile locale din Băneasa pentru ca respectivul să efectueze muncă în folosul comunității. Angajații primăriei îl caută și bineînțeles că nu-l găsesc, pentru că bărbatul nici nu a pus piciorul prin Băneasa, el stă fără forme legale în Constanța. Așa că este trimisă o hârtie înapoi către instanță că respectivul nu a fost găsit. Ne învârtim în jurul cozii!", a descris Daniel Bratu, șeful Poliției Locale Constanța.
Totodată, reprezentantul instituției a invocat lipsa de personal. "Avem 24 de oameni, în loc de 300, de câți ar fi nevoie, și abia reușim să ținem sub control traficul în stațiunea Mamaia și pe arterele principale din orașul Constanța", a continuat Daniel Bratu.
Pe de altă parte, acesta a subliniat că "cea mai bună măsură împotriva acestui flagel rămâne confiscarea căruțelor". "Este părerea mea personală că atelajele surprinse în oraș trebuie confiscate!", a arătat polițistul local.

Comentează știrea

Max
23 iulie 2012
24 in loc de 300!

Iată de ce in Constanța nu există Polițe Rutieră! Sunt doar 24 de politisti in loc de 300, cum ar fi fost normal! Economia este facuta de București pe seama Constantei...

un student
23 iulie 2012
angajati

domnule Bratu facultatea de politie locala din cadrul unviersitatii ovidius a scos pana acum daca nu ma insel in jur de 300 de politisti locali , de ce nu-i angajati sa suplimentati locurile disponibile ?

Mircea
23 iulie 2012
Ceva trebuie facut!

Sunt resemnat in privinta reactiei timide a politiei fata de conducatorii de atelaje de toate felurile care bantuie Constanta. In zona Km 4-5, poarta 6,spre exemplu, legea o fac tiganii din Cumpana, dar ce este mai trist e ca intalnesc fregvent carute si cotigi pe marile bulevarde ale orasului, iar atunci cand masini ale politiei intalnesc asemenea situatii le ignora, ori pur si simplu trec mai departe!

Mircea
25 iulie 2012
O sugestie.

Si totusi ar fi o solutie pentru limitarea acestui fenomen. Daca confiscarea atelajelor este neconstitutionala la Constanta, indisponibilizarea lor, (blocarea) pana se face dovada platii amenzii este legala. Exact ca in cazul automobilelor! Aici nu ma refer la caracatita, dar un spatiu adecvat ptr parcare lor se va gasi in orasul asta si sunt sigur ca o data sau de doua ori ,pusi sa plateasca amenzi, vor evita sa apara peste tot cu carutele!

Dan
27 iulie 2012
o prevedere legala

EXTRAS DECIZIE nr. 661 din 4 iulie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 96, art. 97 si art. 102 alin. (3) lit. e) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 525 din 2 august 2007 Curtea constata ca, dintre textele de lege criticate, art. 96 alin. (6) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, potrivit caruia "Sunt supuse confiscarii: [...] d) vehiculele cu tractiune animala, cand circula pe drumurile publice pe care le este interzis accesul ori pe alte trasee decat cele stabilite de autoritatile publice locale", nu respecta principiile constitutionale mai sus enuntate. Astfel, masura confiscarii vehiculelor cu tractiune animala in cazul incalcarii unor reguli privind circulatia pe drumurile publice este excesiva, fiind intr-o vadita disproportie cu scopul urmarit de legiuitor la instituirea acesteia. De asemenea, aceasta masura aduce atingere insesi existentei dreptului de proprietate, intrucat determina o privare a proprietarului de bunul sau, legal dobandit, ceea ce este in contradictie si cu dispozitiile art. 44 alin. (8) din Constitutie, potrivit caruia "Averea dobandita licit nu poate fi confiscata. Caracterul licit al dobandirii se prezuma". Curtea retine in acest sens ca scopul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002, astfel cum este acesta circumstantiat inca din primul articol al ordonantei, poate fi atins prin utilizarea altor mijloace, care sa nu puna in discutie existenta unor drepturi sau libertati. De exemplu, sanctiunea contraventionala a amenzii poate fi individualizata prin utilizarea criteriilor prevazute de art. 21 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, potrivit caruia "sanctiunea se aplica in limitele prevazute de actul normativ si trebuie sa fie proportionala cu gradul de pericol social al faptei savarsite, tinandu-se seama de imprejurarile in care a fost savarsita fapta, de modul si mijloacele de savarsire a acesteia, de scopul urmarit, de urmarea produsa, precum si de circumstantele personale ale contravenientului si de celelalte date inscrise in procesul-verbal", astfel incat sa asigure respectarea regulilor privind circulatia pe drumurile publice si de catre proprietarii sau detinatorii de vehicule cu tractiune animala. CURTEA CONSTITUTIONALA In numele legii DECIDE: I. Admite exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 96 alin. (6) lit. d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, exceptie ridicata de L. V. L. in Dosarul nr. 2.318/299/2007 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti si constata ca aceste dispozitii legale sunt neconstitutionale Definitiva si general obligatorie. Pronuntata in sedinta publica din data de 4 iulie 2007. PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA

Dan
27 iulie 2012
ANGAJARI

Aveti in vedere Ordonanta nr.34. Angajari sistate!

Răspuns la: angajati
Adăugat de : un student, 23 iulie 2012
domnule Bratu facultatea de politie locala din cadrul unviersitatii ovidius a scos pana acum daca nu ma insel in jur de 300 de politisti locali , de...

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 07 Iulie 2012
Stire din Eveniment : Aveți grijă, se fură din mașini!
Pagina a fost generata in 0.9191 secunde