Harta "punctelor negre" de pe șoselele Constanței

2677
Zonele unde au avut loc numeroase accidente rutiere soldate cu morți, așa numitele "puncte negre" de pe șosele, vor fi semnalizate, din acest an, cu un nou indicator rutier. În județul Constanța, sunt cinci astfel de "puncte negre".

Statisticile realizate în ultimii ani sunt sumbre: sute de români își pierd viața, anual, pe șoselele din țara noastră, în accidente rutiere, iar alți câțiva mii sunt răniți. În consecință, Direcția Rutieră din cadrul Poliției Române, împreună cu specialiștii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale au pus la punct un program național de creștere a siguranței rutiere pe drumurile din România.

Concret, acest program constă în semnalizarea, cu un nou indicator rutier, a zonelor cu risc ridicat de producere a accidentelor rutiere; altfel spus, a așa numitelor "puncte negre" de pe șosele. Potrivit repre-zentanților Poliției Rutiere, punctul negru reprezintă un sector de drum de maximum un kilometru, pe care, pe o perioadă de cinci ani consecutivi, au fost înregistrate minim zece accidente grave de circulație, soldate cu cel puțin zece persoane decedate sau grav rănite.



Cinci zone periculoase în Constanța


Zonele au fost selectate în funcție de numărul accidentelor grave, soldate cu morți și răniți, care au avut loc în perioada 1 ianuarie 2007 și 15 martie 2012. La nivel național, conform datelor furni-zate de Direcția Poliției Rutiere, au fost inventariate 138 de puncte negre, unde au fost înregistrate 1.517 accidente grave, soldate cu 569 morți și rănirea gravă a altor 1369.

Conform inventarierii realizate de IGPR, la nivelul Constanței au fost identificate cinci astfel de puncte negre:

- pe DN 2A între kilometrii 201,00 și 202,00 (între cartierul Palazu Mare și orașul Ovidiu), unde au avut loc 11 accidente, soldate cu șase morți și 10 răniți grav;

- pe DN 2A, între kilometrii 203,10 și 204,10, (zona cartierelor rezidențiale Tomis Plus și Boreal), unde au avut loc 12 accidente, soldate cu 5 morți și 7 răniți grav;

- pe DN 3, între kilometrii 252,25 și 253,25 (între Valu lui Traian și Murfatlar), unde au avut loc 10 accidente, soldate cu 8 morți și 4 răniți grav;

- pe DN 3 între kilometrii 246,00 și 247,00 (în localitatea Valu lui Traian), unde au avut loc 10 accidente, cu 6 morți și 4 răniți grav;

- pe DN 39 între kilometrii 8,20 și 9,20 (de la intersecția cu șoseaua spre Cumpăna până după podul peste Canalul Poarta Albă - Midia - Năvodari).

Cum arată noile indicatoare

Fiecare zonă, fiecare "punct negru" va fi semnalizat printr-un indicator rutier, cu dimensiunea de 2,5 metri lungime și 1,2 metri lățime, cu o suprafața reflectorizantă galbenă, pe care va fi evidențiat simbolul de punct negru și mesajul "Atenție, zonă cu risc ridicat de accidente 1,0 km". Noul indicator rutier a fost introdus în legislația românească în decembrie 2011.

Primele panouri sunt instalate, zilele acestea, pe Culoarul 4 Pan European. Până la sfârșitul anului, indicatoarele vor fi instalate și în județul nostru, reprezentanții Serviciului Poliției Rutiere Constanța afirmând că, până în acest moment, nu au fost informați cu privire la acest aspect.

Totodată, a fost lansată și o pagină web pe care cei interesați pot afla care sunt zonele cu risc ridicat de accidente rutiere: www.hartapunctelornegre.ro.

Măsura a fost luată, au arătat reprezentanții Direcției Poliției Rutiere, pentru atingerea obiec-tivului asumat de reducere cu 50% a numărului persoanelor decedate în accidente rutiere, în perioada 2011 - 2020.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5341 secunde