Liber la băgat după gratii șoferi implicați în accidente!

1615
Liber la băgat după gratii șoferi implicați în accidente! - soferiarestatipreventiv1-1348424009.jpg
Tot mai mulți șoferi vinovați de accidentele rutiere petrecute pe șoselele constănțene sunt beți, nu au permise auto sau fug de la locul incidentului. La rândul lor, și oamenii legii iau măsuri mult mai drastice. Astfel, de la începutul lui 2012, au fost arestați preventiv de trei ori mai mulți șoferi decât anul trecut. 


Rareori se întâmpla, în anii trecuți, ca autorul unui accident rutier grav, soldat chiar cu pierderi de vieți omenești, să ajungă după gratii, să fie arestat preventiv sau să fie condamnat la ani de închisoare. Din contră, era cercetat în libertate, iar la finalul anchetei judecătorești, condamnat cu suspendare. 
În prezent, situația s-a schimbat; tot mai mulți șoferi ajung după gratii, în arest preventiv, la puțin timp după comiterea incidentului rutier, chiar și în cazuri în care incidentul s-a soldat doar cu răniți. 
Astfel, potrivit unei statistici puse la dispoziție de Serviciul Poliției Rutiere Constanța, de la începutul lui 2012 și până în prezent, la nivelul județului nostru au fost arestați preventiv 19 șoferi anchetați pentru provocarea unor accidente rutiere, iar alți câțiva au primit interdicție să părăsească localitatea de domiciliu (de altfel, tot o măsură preventivă). Comparativ, pe tot parcursul anului 2011, în județul Constanța, au fost arestați preventiv numai șase șoferi implicați în accidente. 


Tot mai mulți șoferi fug de la locul accidentului 
Explicația privind triplarea numărului șoferilor ajunși după gratii ne-a fost oferită de comisar șef Tudorel Dogaru, șeful Biroului Accidente Constanța, din cadrul Serviciului Poliției Rutiere. 
"Este consecința unui concurs de împrejurări. Nu doar instanțele de judecată sunt mai severe, ci se constată și un cumul de infracțiuni în cazul respectivilor șoferi. Unii au comis accidente sub influența băuturilor alcoolice sau a stupefiantelor, nu dețineau permis de conducere sau au părăsit locul accidentului, ori au fost surprinși în trecut, în repetate rânduri, conducând fără a deține un permis auto. În majoritatea cazurilor, este vorba despre părăsirea locului accidentului, șoferii nereușind să se sustragă de la răspunderea penală, ci doar să-și agraveze situația", a afirmat polițistul. 
Astfel, dacă pentru un accident, chiar dacă soldat cu decese, oamenii legii se pot arăta indulgenți (potrivit legislației, se consideră că infracțiunile la regimul rutier sunt din culpă), în momentul în care apare măcar una dintre situațiile menționate mai sus, măsurile luate sunt mai drastice. 


Trimiși în fața instanței în mai puțin de o lună 
De menționat că instrumentarea unui dosar care presupune propunerea arestării preventive implică un volum enorm de muncă din partea polițiștilor. Înseamnă ca patru sau cinci sau chiar șase polițiști să lucreze, 48 de ore, la asigurarea pazei suspectului, la strângerea probelor, iar totul trebuie soluționat cu celeritate. 
Apoi, după impunerea măsurii arestului preventiv, trebuie administrate probele în 20 sau 29 de zile, pentru trimiterea în judecată a dosarului. În general, rar se admite prelungirea măsurii arestului preventiv în infracțiunile la regim rutier, considerându-se că pericolul social a dispărut, au precizat oamenii legii. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7575 secunde