Modificări în CODUL PENAL. Închisoare PE VIAȚĂ pentru criminali și violatorii de copii
Articole de la același autor
Codul Penal ar putea fi modificat, astfel încât pedepsele prevăzute de lege să crească substanțial în cazul infracțiunilor care aduc atingere unor activități de interes public, infracțiuni de sau în legătură cu serviciul. Astfel, pedepsele pentru in-fracțiunile legate de locul de muncă se măresc. De exemplu, abuzul în serviciu contra intereselor persoanelor se va pedepsi cu închisoare de la 1 la 5 ani, deși în prezent este pedepsit de la 6 luni la 3 ani, abuzul în serviciu prin îngrădirea unor drepturi, în care pedeapsa va ajunge până la 7 ani de închisoare, la fel ca și pentru abuzul în serviciu contra intereselor publice. În plus, luarea de mită va fi pedepsită cu închisoarea de la 5 la 15 ani și interzicerea unor drepturi, deși în prezent Codul Penal prevede o pedeapsă de la 3 la 12 ani. De asemenea, darea de mită se va pedepsi cu închisoarea de la 1 la 7 ani.
Închisoare pe viață pentru omor
De asemenea, modificările Codului Penal vor aduce o serie de schimbări drastice în cazul uciderii unei persoane, care se va pedepsi cu închisoare de la 12 la 25 de ani și interzicerea unor drepturi. În plus, în ceea ce pri-vește omorul calificat și omorul deosebit de grav, acestea vor fi pedepsite cu închisoare pe viață, fără posibilitate de reducere a pedepsei.
Inițiatorii proiectului motivează: "Pentru a proteja viața, siguranța și sănătatea cetățenilor, propunem ridicarea graduală a maximului pedepselor pentru cele mai grave infracțiuni împotriva per-soanei, până la detențiunea pe viață fără posibilitatea reducerii pe durata executării pedepsei. Pentru a combate eficient corupția și abuzurile în administrația publică, propunem dublarea limitelor pedepselor cu închisoarea prevăzute de Codul Penal pentru infracțiunile comite de funcționarii publici. Considerăm că măsurile prevăzute în prezentul proiect sunt extrem de necesare societății românești și vor avea un important rol preventiv iar severitatea sancțiunii și, în unele cazuri, imposibilitatea reducerii pedepsei pe întreaga durată a executării vor descuraja acte antisociale deosebit de grave", spun inițiatorii, senatorii Vasile Nistor, Ioan Ghise, Șerban Rădulescu și Mircea Banias.
Pedepse mai mari și pentru viol
Odată intrate în vigoare noile modificări, violul se va pedepsi cu închisoarea de la 10 la 25 de ani și interzicerea unor drepturi. Momentan, această infracțiune se pedepsește cu închisoarea de la 3 la 10 ani. Mai mult de atât, dacă victima nu a împlinit 15 ani, propunerea stabilește că pedeapsa va fi închisoarea pe viață.
La momentul actual, propunerea pentru modificarea Codului Penal este înregistrată la Camera Deputaților, care este și forul decizional. Până acum, proiectul a primit un aviz favorabil din partea Consiliului Legislativ. Pentru ca modificările să se aplice, propu-nerea trebuie să fie aprobată de deputați și apoi promulgată de președintele României.
"În Noul Cod Penal, care va intra în vigoare la data de 1 februarie 2014, infracțiunile de abuz în serviciu și neglijență în serviciu sunt pedepsite mai aspru în sensul că legiuitorul a majorat limitele de pedeapsă pentru aceste infracțiuni. În cazul infracțiunii de omor însă, limitele de pedeapsă au fost menținute ca și în actuala reglementare", explică avocatul Florin Bobeși.
Comentează știrea
dar -intotdeauna- depinde de cum se aplica... Oricum, era mai interesant ca omorul din culpa (in special accidentele de circulatie) ca si vatamarea corporala grava (mutilarea) din culpa sa nu mai poata beneficia de suspendarea pedepsei. Si era mai interesant ca legitima aparare sa fie definita conform practicilor general europene. Doar suntem in UE, nu are rost sa pastram defintii diferite (pina la ridicol) pentru aceeasi infractiune. Apoi, de ce se maresc pedepsele pentru viol, daca se propune medierea acestor conflicte? Trebuie sa se renunte la una din doua, daca legiuitorul este logic. (Eu propun sa se renunte la mediere.) Oricum, suspendarea pedepsei trebuie definita mult mai clar si aplicabila doar in cazul infractiunilor minore, numite in definitie. Nu la cine are chef judecatorul si cand are chef... Si mai trebuie ca pentru pedepsele privative de libertate, toate actiunile sa fie executate de Politie/Parchet, pe baza unei singure plingeri (penale). Nu sa se lase aplicarea legii la nivelul :cetateanul poate da in judecata persoana in culpa... Cetateanul porneste procese civile care nu au ca finalitate pedeapsa cu privarea de libertate. In rest, e treaba organelor abilitate sa faca ancheta, sa adune probe, sa trimita in fata instantei inculpatii. Si mai trebuie prevazut in C.p si C.procedura penala ca orice functionar public (numit sau ales) trebuie suspendat din functie, din clipa in care Parchetul trimite dosarul la instanta. Daca va fi gasit vinovat, va fi poprit. Daca nu, este reincadrat si Parchetul sa plateasca despagubiri victimei. Dar individul respectiv nu are ce mai cauta in functie, din momentul in care sunt adunate probe material ce dovedesc vinovatia sa. (Altfel nu poate fi trimis in fata instantei...)
ca pentru toate pedepsele privative de liberatate gresite, (din varii motive) statul sa plateasca despagubiri consistente celui pedepsit aiurea. (100 euro/zi).
un puscariasi are alocat pe luna 28 de milioane vechi-ore de ce nul scoate fortat la munca ai tine ca la pensiune cu televizor le mai cheama si nevestele din cind in cind- tot sa faci puscarie acum in romania
inchisoare pe viatza celui care nu da bon fiscal nu ? si cei care au vandut bunul Nationat trai este bine merci in vile de lux ? Fac austriecii 1miliard euro profit de pe petrolul nostru ? fac....cine a fost seful primatizarii ? Basescu...guvernarea PSD
......și totuși pedepsele sunt f. blânde. Pentru criminali pedeapsa cu moartea, pentru violatori pedeapsa pe viață, pentru evazioniști (sume mari) minim 25 ani și scoaterea din codul penal a pedepsei cu suspendare și nu în ultimul rând cumularea pedepselor.