Morții înroșesc șoselele Constanței

2319
4
Morții înroșesc șoselele Constanței - accidentrutierpiatradn22microbuz-1320592753.jpg

Statisticile accidentelor rutiere grave soldate cu morți din România îngrozesc în continuare Europa. Un român moare la fiecare patru ore, în timp ce guvernanții nu fac nimic pentru a schimba acest lucru. Suntem cei mai indisciplinați șoferi, fiind întrecuți doar de polonezi sau bulgari și, cu toate acestea, legea rămâne la fel de blândă cu "nebunii" care omoară oameni nevinovați.

Potrivit unui bilanț pe primele nouă luni ale acestui an, 1.452 de persoane au murit în cele 6.715 de accidente grave ce au avut pe șoselele din România. De asemenea, destinul a 6.359 de oameni s-a schimbat după ce au trecut razant pe lângă moarte. Poate că ei înțeleg acum mai bine ca oricine că șofatul nu este o joacă pentru copii și că cei care se cred stăpâni pe drumuri și pe viețile altora ar trebui să plătească scump.
Nu la aceeași concluzie au ajuns cei ce trebuie să facă legile mai aspre și, mai ales, magistrații care dau dovadă de mult prea multă clemență, nepedepsindu-i pe cât ar merita pe acești indivizi.
În comparație cu anul trecut, numărul accidentelor a crescut ușor, respectiv cu 0,4%, cel al deceselor scăzând însă cu 13,3%, nesemni-ficativ am putea spune dacă ne raportăm la cifrele de mai sus.
Oare vom ajunge vreodată la performanța Suediei, spre exemplu, unde au fost înregistrate 265 de decese pe aceeași perioadă de timp? Probabil că NICIODATĂ!

67 de morți, în nouă luni, la Constanța
În ceea ce privește județul Constanța, din nefericire, ne păstrăm locul fruntaș, ocupând poziția secundă, după București, în topul numărului de accidente și al gravității lor.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Serviciului Poliției Rutiere Constanța, agent principal Cristina Vasile, în primele nouă luni din acest an, pe șoselele din județul nostru au avut loc 148 de accidente grave, în ușoară scădere față de anul trecut, când au fost 156. Aceeași descreștere ușoară se înregistrează și în cazul numărului de persoane care au decedat în accidente rutiere, 67 față de 70 în 2010, și a celor care au fost rănite grav, 103 față de 121.
Cifrele arată o creștere a numă-rului de persoane rănite ușor, res-pectiv 96 față de 86, a accidentelor ușoare, 906 față de 879, cât și a răniților ușor: 1.138 față de 1.115 în 2010.
Motivele care determină producerea accidentelor rutiere la Constanța sunt: traversarea neregulamentară a pietonilor, conducerea imprudentă și neacordarea de prioritate pieto-nilor.

Comisarul șef Dogaru: "Se apropie scadența!"
Comisarul șef Tudorel Dogaru avetizează însă că cifrele arată o situație încă neagră și că se apropie "scadența"! La ce se referă el? La faptul că, în doar câțiva ani, respectiv în 2015, vom suporta con-secințele "impotenței" guvernanților noștri, care au promis forurilor europene că până în 2015 numărul mortalității și a accidentelor vor fi reduse până la jumătate. Ei ce au făcut până acum? Nimic! Nu au "umblat" suficient de mult la legislație și nu au avut o altă atitudine față de o problemă extrem de serioasă și pe care Uniunea o tratează ca atare, numai noi o ignorăm! Șoselele din România, chiar dacă traversează zone de o frumusețe cum cu greu găsești în Europa, sunt cu adevărat "mortale", fie dacă ne referim la cât de proaste sunt, fie la inconștiența de care dau dovadă șoferii.
"Chiar dacă cifrele arată o scădere ușoară a numărul accidentelor sau a morților acest lucru este insuficient!", ne-a declarat comisarul șef Dogaru. "Poliția Rutieră tot a făcut propuneri legislative în ultimii ani și a tot tras semnale de alarmă, dar cei care trebuiau să facă ceva nu au făcut! Vine scadența! Noi, la trei persoane rănite grav avem un mort, și tindem să avem un mort la două persoane rănite grav, ceea ce înseamnă că mergem spre mai rău și nu spre mai bine! Nu avem cum să ne comparăm cu țări ca Anglia, de exemplu, unde la zece răniți grav doar unul decedează. În 2015, vom fi trași la răspundere pentru că nu ne-am ținut de cuvânt și nu am scăzut numărul accidentelor și al consecințelor acestora. Și nu va fi chemată să răspundă doar Poliția Rutieră, ci și Autoritatea Rutieră Română și alte instituții ale statului. Atunci ni se va impune un pachet represiv pe care românii vor trebui să-l suporte", a mai completat comisarul șef.

Până când șoferii agresivi nu vor fi reduși la tăcere de o legislație pe măsură, infrastructura nu va fi pusă, cât de cât, la punct, neres-pectarea reglementărilor legale nu va mai fi un sport național, polițiștii corupți vor fi mai puțini, iar ne-atenția și prostia conducătorilor auto nu vor mai fi la ele acasă, cifrele vor îngropa, în continuare, destine, pe șoselele "de junglă" ale României.



Comentează știrea

INM Protest
7 noiembrie 2011
Vorbim la modul general

Cu respect domnule comisar sef Dogaru.Cred ca vorbim la modul general despre nepasarea politicienilor nostri.Politicienii sunt mai mult decat "impotenti",as spune ca sunt chiar iresponsabili.Noi avem in general memoria scurta.Daca doamna Camelia Miu-Mitric va cauta in arhiva redactiei,gaseste numele a cel putin trei politicieni care au facut propuneri de modificare a legislatiei.Eu imi aduc aminte de trei:Norica Nicolai (zis Nenorocica Nicolai),Sulfina Barbu,si vestitul Alexandru Mazare.Primii doi,au propus marirea limitei de viteza in localitati si in afara lor iar al treilea,daca va aduceti aminte,a inventat radarul cu "clopotel" si radarul "cu procente".In semn de protest,si in memoria persoanelor care si-au pierdut viata in accidente rutiere,a venit vremea sa pomenim si numele calailor lor:Norica Nicolai,Sulfina Barbu, Alexandru Mazare.Eu imi iau angajametul ca voi pomeni aceste nume la fiecare accident rutier soldat cu morti.Daca am gresit cu ceva renunt,daca mai stiti si alti politicieni iresponsabili va rog sa-i facem cunoscuti.Este singura modalitate de a-i atentiona pe guvernanti ca au in primul rand responsabilitate si in al doilea rand beneficii materiale.Repet:Norica Nicolai,Sulfina Barbu,Alexandru Mazare.

Black
7 noiembrie 2011
Considerații

Stimată Camelia Miu-Mitric, este un lucru pozitiv că ai ales această fotografie ca să ilustreze conținutul articolului, poate dai o mână de ajutor la punerea în lumină a adevăraților vinovați ai tragediei de atunci. Platforma care a "disecat" pur și simplu partea stângă a microbuzului este una agabaritică. Adică lățimea ei depășește cu mult lățimea cabinei capului-tractor. Astfel de autovehicule agabaritice ar trebui să circule pe drumul public numai însoțite de echipaje ale poliției sau de alte mașini specializate care să presemnalizeze celorlalți participanți la trafic existența unui convoi agabaritic, obligând pe ceilalți să încetinească și să se tragă spre marginea șoselei. Evident că sunt costuri suplimentare, dar se putea evita tragedia. Nimeni n-a suflat un cuvânt, cu toții s-au focalizat pe șoferul microbuzului, că era neatent, că circula cu viteză, etc. Păcat.

admirator
7 noiembrie 2011
Daca parlamentarii

au facut legi proaste, care sa le asigure scaparea daca ei -sau membrii familiilor lor- dau peste altii? A'ta e'te! Curios: inainte de '44, cind "burghezo-mosierimea" 'exploata' romanik si doar ei aveau masini, legile impotriva accidentelor rutiere erau extrem de dure. Acum, cind toata lumea are masina, burghezia rosie da legi permisive, pentru a se feri de posibile condamnari?!!! Faceti diferenta intre aia si astia! Daca mia punem la socoteala si judecatorii.....

Liviu
18 noiembrie 2011
Pentru domnul comisar sef Tudorel Dogaru

Faceci bine si trimiteti-va subordonatii in trafic la controale legate de transportul calatorilor cu mijloacele de transport in comun de pe ruta MURFATLAR-CONSTANTA, firma EURO TRANS TUR si MARCON STAR ale domnilor BUTNARU MARIAN si GROFU DAN. S-au facut demersuri la sediile firmelor mai sus mentionate, la OPC, la ARR, chiar si la Politia Rutiera Constanta dar nimeni nu a luat nici o masura. Speram ca la dumneavoastra sa gasim intelegere. De ani de zile transportul calatorilor pe aceasta ruta este o mare problema, noi calatorii suntem pusi in pericol in orice moment, suntem traumatizati din cauza ca autocarele si microbusele dupa ce ca sunt foarte vechi mai sunt si supraincarcate, stam precum sardelele, unele taxatoare nu dau bilete calatorilor, ex. taxatoarea de pe CT-23-MCS, unii soferi sunt foarte obraznici cu calatorii, nu respecta atributiunile de serviciu si cele din fisa postului, nu respecta traseul si statiile, fumeaza, bea cafea, vorbesc la mobile, asculta muzica la maxim in timp ce conduc, daca le este atrasa atentia asupra neregulilor sunt agresivi si ameninta calatorii sugerandu-le acestora ca nu are nimeni ce sa le faca pentru ca sunt ,,smecheri'' si ei fac legile in firma si in trafic = Ex. soferul SOLZARU FLORIN (CT-12-EVL). De ani de zile ne confruntam cu astfel de probleme si nu gasim intelegere niciunde pentru ca traim in Romania si delasarea si nepasarea sunt in floare iar numai atunci cand se intampla nenorociri si maceluri pe sosele... abia atunci incepem sa ne agitam ... bineinteles 2-3 zile pentru ca ... orice minune stim cu totii, nu tine mai mult de 3 zile. Verificati traseul MURFATLAR - VALU TRAIAN - CONSTANTA in special intre orele 06.00-07.30 si 16.00-18.00 si va veti convinge ca sunt foarte multe nereguli si ca MOARTEA pandeste sute de suflete (copii-elevi, femei, barbati, batrani) in fiecare secunda deplasandu-ne cu aceste mijloace de transport in comun conduse bineinteles de soferi care sunt iresponsabili si incompetenti. Va multumesc.

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 05 Noiembrie 2011
Stire din Eveniment : Accident rutier grav, la intrarea în Mamaia
Pagina a fost generata in 1.8616 secunde