Noi concluzii în cazul accidentului aviatic de la Tuzla

583
Noi concluzii în cazul accidentului aviatic de la Tuzla - fc83ad3d76e063f48fb8a0c5a10a4e01.jpg
Procurorul șef al Secției de urmărire penală și criminalistică din Parchetul instanței supreme, Marius Iacob, a afirmat, ieri, în cadrul unei prezentări a accidentului de la Tuzla, că din cauza schimbării direcției vântului s-a decis decolarea aeronavei de pe pista de rezervă a aerodromului.
"Până la 5 iulie, aeronava a suferit două reparații capitale și mai multe revizii tehnice. La data producerii catastrofei, corespundea din punct de vedere tehnic, nefiind înregistrată nicio deficiență la parametrii de zbor", a precizat Marius Iacob.
Potrivit anchetatorului, în ziua respectivă, comandantul aeronavei - comandantul Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc - a hotărât să mai alimen-teze aeronava, deși mai avea 110 litri de combustibil. Drept urmare, aeronava a mai fost alimentată cu 500 de litri de combustibil, mărind astfel greutatea avionului. După alimentare, s-au îmbarcat opt parașutiști, cinci membri ai echipajului și un instructor de pilotaj.
"Din cauza faptului că de la conducerea aerodromului s-a comuni-cat schimbarea direcției vântului, s-a decis să se decoleze de pe pista de rezervă", a spus Iacob, indicând faptul că la capătul pistei, de pe care s-a decolat inițial, s-a făcut un unghi de 180 de grade, intrând pe pista de rezervă, de unde a plecat aparatul.
În urma verificării parametrilor de bord, a primirii informațiilor, s-a început procedura de decolare, iar după ce avionul a rulat și a ajuns la o viteză de 70 km/oră, piloții au ridicat roata din spate, iar pe roțile din față au mărit viteza până la 110 km/oră, apoi aparatul s-a ridicat până la 40 de metri, zburând "palier" timp de două secunde, a explicat Iacob.
Anchetatorul a arătat că a fost un zbor atipic, pentru că trebuia să zboare la 150 de kilometri pe oră pe o lungime de zece secunde, pentru a putea decola în siguranță.
"În momentul în care a decolat pe o distanță scurtă, aeronava a intrat în cabraj, adică s-a dus în sus, piloții au încercat redresarea acesteia, aici s-a blocat levierul de comandă, au reușit să o aducă în paralel cu solul (...) Din cauza vântului ce bătea din partea stângă, s-a înclinat pe o parte și de la 20 de metri a căzut placat pe sol - pe burtă, în limbaj popular", a arătat procurorul șef.
Iacob a mai adăugat că aeronava s-a abătut de la pistă 70 de metri, iar din cauza vântului nu a reușit să se redreseze. Pe de altă parte, el a spus că, din cauza faptului că rezervoarele erau pline, s-a produs un incendiu violent, rupându-se și conductele care fac legătura între rezervoare, astfel că benzina s-a pulverizat. Concret, în opinia procurorului, faptul că rezervoarele erau pline cu combustibil a fost un factor care a favorizat producerea accidentului în urma căruia au murit 12 militari.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2218 secunde