Primiți 10.000 de euro la cumpărarea unei mașini electrice. Care sunt avantajele și dezavantajele unui autoturism eco

1947
4
Văzute în urmă cu ceva ani drept o alternativă nu foarte viabilă pentru autoturismele obișnuite, mașinile electrice au început să aibă o căutare mai mare în piața auto europeană. 


România începe încet, încet, să se "echipeze" în ceea ce privește stațiile de reîncărcare a bateriilor electrice, doar în Constanța fiind nu mai puțin de 4 astfel de puncte. Românii sunt îndemnați să opteze pentru o astfel de mașină prin Programul Rabla Plus, în cadrul căruia își vor putea cumpăra 1.000 de mașini electrice, cu ajutorul unor tichete în valoare de 10.000 de euro. 


Guvernul a alocat 316,6 milioane de lei pentru acest program, beneficiind de prime dublate față de anul trecut. "La Rabla Plus vrem să achiziționăm și punem la dispoziție fonduri pentru 1.000 de mașini electrice, prima pentru acest an fiind dublată la 10.000 de euro pentru fiecare beneficiar", a declarat Daniel Constantin, ministrul Mediului. Până acum, principalele inconveniente ale românilor când vine vorba de achiziționarea unei mașini electrice au fost legate de prețul mare al autoturismelor, autonomia redusă a bateriilor și lipsa locurilor de alimentare (reîncărcare). 


Între timp, problema locurilor de încărcare a bateriilor a fost parțial rezolvată, în sensul în care au fost amplasate mai multe astfel de stații în zone precum Kaufland, City Park Mall, Cora sau Renault. De asemenea, autonomia unui astfel de autoturism a crescut în ultimii ani, ajungând până la 260 de kilometri. Vestea mai puțin bună pentru potențialii clienți este că vor fi nevoiți să plătească lunar pentru chiria bateriei, care ajunge să coste aproape cât un autoturism, dacă este cumpărată. 


"Ca și cheltuieli, clienții trebuie să știe că la achiziționarea unei mașini electrice trebuie să plătească chirie pentru baterie. Spre exemplu, în fiecare lună se plătește o chirie în valoare de 142 de euro. În acest mod, clienții nu vor duce grija bateriei, iar după ce contractul se termină, bateria se schimbă și va rămâne în posesia proprietarului mașinii. Bateria se poate cumpăra și separat, însă pe parcursul timpului își pierde din proprietăți și este destul de scumpă, apropiându-se de valoarea autoturismului", a declarat, pentru "Cuget Liber", Adel Coman, consilier vânzări Renault. 


Dacă vă gândiți la achiziționarea unui astfel de autoturism trebuie să știți că prețurile pleacă de la 16.700 euro cu TVA, în cazul unui Renault Kangoo, cu autonomie 260 km și 20.082 euro cu TVA pentru Renault Zoe, cu autonomie a bateriei de 200 km. Prețul urcă simțitor dacă ne îndreptăm spre producătorul bavarez, care pune la dispoziția clienților BMW i3, la prețuri ce pleacă de la 40.000 de euro. 


În ceea ce privește stațiile de încărcare pentru mașinile electrice, în România există în jur de 50 de astfel de stații, jumătate fiind situate în București. Programul Rabla Plus face parte dintr-un plan de acțiune menit să reînnoiască parcul auto național, care devine tot mai îmbătrânit, mai ales în condițiile în care taxa timbrului de mediu a fost scoasă. Un alt obiectiv al programului este dimi-nuarea numărului de vehicule poluante, care reprezintă un real pericol pentru mediul înconjurător, dar și pentru siguranța rutieră.


Comentează știrea

Masinuta
28 martie 2017
Alea electrice nu curenteaza la buzunar !

142 Euro chiria pe luna la baterie :) ...eu personal alimentez cam de 200 lei pe luna , deci ....NU SE MERITA ! Plus ca din pretul cel mai mic al unei electrice 16.700 Euro iti poti cumpara o masina conventionla de buna calitate ! MAI ASTEPTAM !

Dan
28 martie 2017
@ 1 si 2

Da, gandire de tip "dupa mine potopul"! Ar trebui sa mai reflectati ce fel de Planeta lasati mostenire copiilor - altfel vor ajunge sa respire cu masca de gaze pe figura daca nu vor disparea odata pentru totdeauna combustibilii fosili. Hai sa ne gandim si la viitor, nu doar la ziua (poluata) de azi!

cornel
28 martie 2017
poluare

Poluare cu gaze in Constanta unde vantul nu se opreste niciodata ?

Masinuta
28 martie 2017
Dane , fii realist ..lasa propaganda cu ecologia !

Cu totii ne-am dori astfel de masini , dar sa platesti aprox . 650 lei pe luna chirie ptr. acumulator este aberant....cel putin pentru buzunarele romanilor cu venituri medii ! Pai ce facem aici....deplasarea cu o astfel de masina devine mai costisitoare decat cu una conventionala , unde-i logica ?

Articole pe aceeași temă

Vineri, 01 Aprilie 2016
Stire din Economie : Economia, pe scurt
Pagina a fost generata in 0.5293 secunde