REVOLTĂ PRINTRE ȘOFERI! RCA, MAI SCUMP PENTRU CONDUCĂTORII AUTO FĂRĂ ACCIDENTE
Articole de la același autor
POLIȚIȘTII și MILITARII, CREȘTERE SALARIALĂ DE APROAPE 60 %. Schimbări importante în NOUA LEGE A SALARIZĂRII
29 Noiembrie 2016
UMILINȚA SISTEMULUI! Polițist mort la datorie, banca îi dă familia afară din casă. MAI a trecut decesul la "accident în timpul liber"
31 Octombrie 2016
Cartea de salvare la bordul mașinii și amenzile Poliției Rutiere. Cine minte și cu ce scop?
22 Noiembrie 2016
Pe 1 decembrie se va circula pe toate benzile Podului Agigea! Lucrările vor continua și la anul
17 Noiembrie 2016
Poliția Locală își schimbă uniforma, dar năravul ba! "Este mai ușor să pari ceea ce nu ești"
23 Noiembrie 2016
ANGAJĂRI ÎN POLIȚIE DIN SURSĂ EXTERNĂ / TOTUL DESPRE EXAMENUL SCRIS
17 Noiembrie 2016
La presiunile organizațiilor patronale din transporturi, sistemul bonus/malus a fost modificat în așa fel încât cele două categorii să conțină un număr egal de clase. Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul șoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales șoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraților.
Este o nouă modificare impusă de transportatori care nemulțumește pe toată lumea, de la clienți, brokeri și service-uri la firme de asigurare și ASF. Cel târziu din 19 mai 2017, sistemul bonus/malus aplicat șoferilor asigurați în România va trebui să fie modificat, arată Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA și Norma ASF care o pune în aplicare.
Schimbările nu sunt deloc favorabile șoferilor, ci, dimpotrivă, îi privează pe aceștia de o reducere a prețului RCA și îi încarcă suplimentar în caz de daună, scrie profit.ro. Concret, clasele de bonus și malus vor fi egale - câte opt pentru fiecare categorie - față de 14 clase de bonus și 8 de malus cum sunt în prezent. Primul efect direct al schimbării de legislație este că bonusul maxim (adică reducerea de preț) obținut de șoferii care nu comit accidente va fi de 34% aplicat la tariful de bază, față de 50% cât este în prezent. Practic, șoferii care conduc aceeași mașină, fără să aibă daune timp de patru ani, vor plăti pentru RCA cu 16% mai mult decât în prezent.
"Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizați tocmai șoferii care nu au daune", comentează, pentru Profit.ro, Cristian Muntean, președintele ASSAI, organizația reprezentantivă a service-urilor. În România sunt peste 5 milioane de șoferi asigurați, dintre care doar 7% produc daune pe parcursul unui an. Restul beneficiază, în mod normal, de încadrarea la o categorie de bonus.
Și șoferii care comit daune sunt dezavantajați. O daună soldată cu vătămări corporale trimite șoferul considerat vinovat direct cu 6 categorii de malus mai jos, ceea ce echivalează cu plata unui nou RCA mai scump cu aproximativ 80%. Nu în ultimul rând, spun specialiștii din piața asigurărilor și din ASF contactați de Profit.ro, apare și o problemă tehnică.
Practic, pentru polițele pe o lună nu va mai putea fi aplicat sistemul bonus/ malus, întrucât nu sunt suficiente clase. "Sistemul era gândit cu mai multe clase de bonus, pentru că se luau în calcul și polițele pe șase luni. Scădeai cu un punct la fiecare șase luni. Acum, scazi cu 2 puncte la fiecare daună, într-un an. În acest context, pentru polițele pe o lună, de exemplu, nici nu mai poți să aplici bonus/malus, pentru că ai avea nevoie de 32 de clase", explică un specialist din piață.
Ideea modificărilor a aparținut COTAR, una dintre organizațiile reprezentantive ale transportatorilor, și a fost promovată intens de către Vasile Ștefănescu, președintele organizației.
Articole din aceeași secțiune
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 14 Decembrie 2016