TIMBRUL DE MEDIU, ÎNLOCUIT CU O NOUĂ TAXĂ LA ÎNMATRICULARE ȘI UN IMPOZIT ANUAL. Proprietarii mașinilor vechi vor plăti mult mai mult

181620
25
TIMBRUL DE MEDIU, ÎNLOCUIT CU O NOUĂ TAXĂ LA ÎNMATRICULARE ȘI UN IMPOZIT ANUAL. Proprietarii mașinilor vechi vor plăti mult mai mult - 1-1485499376.jpg
Reprezentanții producătorilor și importatorilor de automobile din România au afirmat,ieri, într-o conferință de presă, că susțin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea Timbrului de mediu, sistem care să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât și un impozit aplicat diferențiat pentru mașinile noi și cele rulate, informează Agerpres.

"Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor', a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, a menționat că piața auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a dispariției Timbrului de mediu.

'(...) eliminarea Timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, față de 1 la 3 (mașină nouă vândută vs mașini rulate vândute, n.r.)', a explicat Popovici.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii.

Comentează știrea

25 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Muieapia
27 ianuarie 2017
Sunteti CRETINI

APIA SA O SUGA ... SA VA IAU IDEILE DE CACAT LA P..A !!!

Jinga daniel
27 ianuarie 2017
Jos taxa

Credeti ca noi nu vrem masini noi si cu un consum mic .va inselati dar ganditi va si la salarile noastre de cacat si dupaia puneti taxe si pt aerul pe care l inghitim de putorile voastre multumesc

ady
27 ianuarie 2017
Eu am opel cu numere de Bulgaria din 1995

Eu am opel vectra cu numere de Bulgaria si merge foarte bine.

ady
27 ianuarie 2017
jos taxele de cacat din romania

sa te duci dracu de jegos cu ideile tale de cacat cum zicea si colegu la salariile care le avem de unde dracu sa ne permitem o masina noua si mai ales sa intretii o masina noua ca piesele sant foarte scumpe

george
27 ianuarie 2017
din put in lac

asa e in romania, se da cu o mana si se ia cu doua dar noi suntem de vina ca le acceptam toate taxele care ne subjuga

cta
27 ianuarie 2017
corect!!!

Chiar trebuie sa aiba toti saracii masini?Nu cred.Sa mai faca putina scoala,sa munceasca mai mult pe un salariu mai bun si abia atunci sa-si cumpere masina,sa poata plati taxe,impozite ,asigurari,etc.Chiar sunt ultimii pe care trebuie sa-i plangem: soferii ,,tigailor"....serios?Pana atunci.............transportul in comun!!!

demo
27 ianuarie 2017
tigai

desteptulei eu unu pt un salar de 1500lei fac naveta dim la 6 si seara la23 si numi permit o masina noua ma multumesc cu una mai veche daca tu iti permiti bv tie dar la altii e o necesitate pt servici asa ca nu manca kkt ca iti pute gura

Răspuns la: corect!!!
Adăugat de : cta, 27 ianuarie 2017
Chiar trebuie sa aiba toti saracii masini?Nu cred.Sa mai faca putina scoala,sa munceasca mai mult pe un salariu mai bun si abia atunci sa-si cumpere...
mircea
27 ianuarie 2017
foarte corect

bravo ma, ce important esti tu ma ala scolit, da ce ma, saraci nu au voie sa aibe masini!?!?, sau de fapt nu au voie sa aibe nimic si sa fie slugi, pai fara saraci aia de unde ai tu ma bani?! sa iti cumperi si strada pe viitor si sa te dai tu cu tigaia ta cumparata din bani cinstiti, anonimule, asta esti, un anonim, mai sarac decat toti saraci

Răspuns la: corect!!!
Adăugat de : cta, 27 ianuarie 2017
Chiar trebuie sa aiba toti saracii masini?Nu cred.Sa mai faca putina scoala,sa munceasca mai mult pe un salariu mai bun si abia atunci sa-si cumpere...
Mu ie Cta
27 ianuarie 2017
CTA

Cta .... sa ne cacam noi astia ''saraci'' pe ochii tai si ma-ta sa mearga cu trasportul in comun ...

george
27 ianuarie 2017
taxa auto

Sa ne f---m in ochi tai de jegos ce noi avem salariu ca în UE. TREBUIE SA SE GĂSEASCĂ CÂTE UN JEGOS ,AI DREACU PARCĂ SUNT FĂCUȚI SA O DUCA ROMANI RĂU, C RED CA TREBUIE SA VA RUP CU BĂTAIA CA CU VOI NU MAI TINE

25 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Pagina a fost generata in 0.7555 secunde