TIMBRUL DE MEDIU, ÎNLOCUIT CU O NOUĂ TAXĂ LA ÎNMATRICULARE ȘI UN IMPOZIT ANUAL. Proprietarii mașinilor vechi vor plăti mult mai mult
Articole recomandate
"Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor', a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, a menționat că piața auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a dispariției Timbrului de mediu.
'(...) eliminarea Timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, față de 1 la 3 (mașină nouă vândută vs mașini rulate vândute, n.r.)', a explicat Popovici.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii.
Comentează știrea
Credeti ca noi nu vrem masini noi si cu un consum mic .va inselati dar ganditi va si la salarile noastre de cacat si dupaia puneti taxe si pt aerul pe care l inghitim de putorile voastre multumesc
Eu am opel vectra cu numere de Bulgaria si merge foarte bine.
sa te duci dracu de jegos cu ideile tale de cacat cum zicea si colegu la salariile care le avem de unde dracu sa ne permitem o masina noua si mai ales sa intretii o masina noua ca piesele sant foarte scumpe
asa e in romania, se da cu o mana si se ia cu doua dar noi suntem de vina ca le acceptam toate taxele care ne subjuga
Chiar trebuie sa aiba toti saracii masini?Nu cred.Sa mai faca putina scoala,sa munceasca mai mult pe un salariu mai bun si abia atunci sa-si cumpere masina,sa poata plati taxe,impozite ,asigurari,etc.Chiar sunt ultimii pe care trebuie sa-i plangem: soferii ,,tigailor"....serios?Pana atunci.............transportul in comun!!!
desteptulei eu unu pt un salar de 1500lei fac naveta dim la 6 si seara la23 si numi permit o masina noua ma multumesc cu una mai veche daca tu iti permiti bv tie dar la altii e o necesitate pt servici asa ca nu manca kkt ca iti pute gura
bravo ma, ce important esti tu ma ala scolit, da ce ma, saraci nu au voie sa aibe masini!?!?, sau de fapt nu au voie sa aibe nimic si sa fie slugi, pai fara saraci aia de unde ai tu ma bani?! sa iti cumperi si strada pe viitor si sa te dai tu cu tigaia ta cumparata din bani cinstiti, anonimule, asta esti, un anonim, mai sarac decat toti saraci
Cta .... sa ne cacam noi astia ''saraci'' pe ochii tai si ma-ta sa mearga cu trasportul in comun ...