TIMBRUL DE MEDIU, ÎNLOCUIT CU O NOUĂ TAXĂ LA ÎNMATRICULARE ȘI UN IMPOZIT ANUAL. Proprietarii mașinilor vechi vor plăti mult mai mult
Articole recomandate
"Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor', a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, a menționat că piața auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a dispariției Timbrului de mediu.
'(...) eliminarea Timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, față de 1 la 3 (mașină nouă vândută vs mașini rulate vândute, n.r.)', a explicat Popovici.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii.
Comentează știrea
In Spania am inmatriculat minibus cu o vechime de nouă ani cu 506€...in conditiile in care am salariu de 1800€ lunar. In Romania am inmatriculat masina cu vârsta de noua ani...(ford focus) si m.a costat...1100€ in 2010. Boilor...intai vedeti ce aveti un tara...apoi puneti.va in rând cu restul. Când vom avea salarii decente acasa...atunci sa cereti... Hotilor !!!
Sa va iau neamu in p.l.a de apia cu legiile si ideiile voastre la salar de 1500 lei nu putem iesi nici macar la o masa decenta in oras la 3 zile si veniti cu impozite si masini noi..jegiilor ma cis pe legea voastra nu ne lasati sa putem inscrie nui problema umblam cu masini cu tot felu de numere si punct
Băi paraziților, dacă mai continuați așa cu taxele, nu va mai dura mult și vă vor zbura căpățânile. O să umblați însoțiți de jandarmerie să nu vă omoare lumea. Voi chiar nu ați învățat nimic din istoria asta?!? Ar fi cazul să vă readucem cu picioarele pe pământ.
Taxa auto un abuz si sursa de bai pentru guvern sa unu mai mancam rahat ca nare sens nu e legala si nu afost si nu va fii clar punct.