Tragedia aviatică din Nepal. Pilotul a suferit o criză de nervi și fuma încontinuu în cabină
Articole recomandate
Plecare voluntară a unui bărbat din Mangalia
24 Aprilie 2024
O femeie din Năvodari a fost dată dispărută
24 Aprilie 2024
Accident 2 Mai / CSM discută propunerea de suspendare din funcţie a judecătoarei Ioana Ancuţa Popoviciu
24 Aprilie 2024
Instruiri pentru cutremur în școlile din Constanța
24 Aprilie 2024
O persoană din Satu Nou a suferit arsuri pe față și pe mâini, fiind transportată la spital
23 Aprilie 2024
Prăbușirea în luna martie, în Nepal, a avionului de pasageri operat de compania Bangladesh US-Bangla a fost cauzată de "căderea emoțională" a pilotului, arată o scurgere de informații dintr-un draft al unei investigații oficiale, scrie digi24.ro
Anchetatorii spun că Abid Sultan, căpitanul avionului, a izbucnit în plâns în timpul zborului, după ce abilitățile sale de pilot i-au fost puse la îndoială de un coleg, relatează The Guardian.
"Această lipsă de încredere și nivelul de stres l-au determinat să fumeze continuu în cabină, un prim indiciu al căderii sale emoționale", se precizează în draftul raportului.
Pe 12 martie, 51 de persoane au fost ucise și 22 rănite în prăbușirea unui Bombardier Dash 8 Q400 turbopropulsor care venea de la Dacca, cel mai grav accident de avion în Nepal într-un sfert de secol.
O înregistrare a conversației dintre piloți și turnul de control, publicată de mass-media după tragedie, părea să indice o confuzie cu privire la procedurile de aterizare pe singura pistă a aeroportului.
Zborul fusese inițial programat să aștepte la aproximativ 27 de kilometri de Kathmandu, dar a intrat mai repede în spațiul aglomerat al singurului aeroport internațional al țării din Himalaya.
Directorul companiei aeriene din Bangladesh, Imran Asif, declarase că "eroarea ar fi aparținut turnului de control".
Potrivit martorilor oculari, avionul US-Bangla și-a schimbat brusc direcția chiar înainte de accidentul soldat cu moartea a patru membri ai echipajului și a 51 de pasageri. Conform supraviețuitorilor intervievați de France Presse, pilotul nu a transmis niciun mesaj de avertizare.
Avionul a lovit pista, a rupt gardul de sârmă ghimpată al aeroportului, lăsând o dâră de carburant înainte de a se opri în iarbă și a lua foc. 22 de pasageri, așezați în principal în partea dreaptă a cabinei, au reușit să scape de flăcări ieșind pe geam sau au fost scoși din epava avionului de echipele de salvare.
Acesta este accidentul aviatic cu cele mai multe victime în Nepal după 1992. Doar în ultimul deceniu, în Nepal au avut loc aproximativ 20 de accidente aviatice, cele mai multe implicând avioane mici care efectuau zboruri interne.
Cele mai multe dintre aceste accidente au fost puse pe seama lipsei de experiență a piloților, precum și problemelor de întreținere a aparatelor. Avioanele nepaleze au interdicție de zbor în spațiul aerian european.
Rețeaua rutieră a Nepalului este slab dezvoltată și zborurile interne sunt indispensabile pentru a ajunge în zone îndepărtate ale țării.
Aeroportul din Kathmandu, situat într-o depresiune închisă de lanțul Himalaya, este renumit pentru dificultățile la aterizare.
Potrivit experților, avionul canadian Bombardier Dash 8 Q400 este ușor manevrabil, dezvoltat pentru condițiile dure din regiunea Arctică a Canadei și adaptat reliefului montan din Nepal.
Pe 12 martie, 51 de persoane au fost ucise și 22 rănite în prăbușirea unui Bombardier Dash 8 Q400 turbopropulsor care venea de la Dacca, cel mai grav accident de avion în Nepal într-un sfert de secol.
O înregistrare a conversației dintre piloți și turnul de control, publicată de mass-media după tragedie, părea să indice o confuzie cu privire la procedurile de aterizare pe singura pistă a aeroportului.
Zborul fusese inițial programat să aștepte la aproximativ 27 de kilometri de Kathmandu, dar a intrat mai repede în spațiul aglomerat al singurului aeroport internațional al țării din Himalaya.
Directorul companiei aeriene din Bangladesh, Imran Asif, declarase că "eroarea ar fi aparținut turnului de control".
Potrivit martorilor oculari, avionul US-Bangla și-a schimbat brusc direcția chiar înainte de accidentul soldat cu moartea a patru membri ai echipajului și a 51 de pasageri. Conform supraviețuitorilor intervievați de France Presse, pilotul nu a transmis niciun mesaj de avertizare.
Avionul a lovit pista, a rupt gardul de sârmă ghimpată al aeroportului, lăsând o dâră de carburant înainte de a se opri în iarbă și a lua foc. 22 de pasageri, așezați în principal în partea dreaptă a cabinei, au reușit să scape de flăcări ieșind pe geam sau au fost scoși din epava avionului de echipele de salvare.
Acesta este accidentul aviatic cu cele mai multe victime în Nepal după 1992. Doar în ultimul deceniu, în Nepal au avut loc aproximativ 20 de accidente aviatice, cele mai multe implicând avioane mici care efectuau zboruri interne.
Cele mai multe dintre aceste accidente au fost puse pe seama lipsei de experiență a piloților, precum și problemelor de întreținere a aparatelor. Avioanele nepaleze au interdicție de zbor în spațiul aerian european.
Rețeaua rutieră a Nepalului este slab dezvoltată și zborurile interne sunt indispensabile pentru a ajunge în zone îndepărtate ale țării.
Aeroportul din Kathmandu, situat într-o depresiune închisă de lanțul Himalaya, este renumit pentru dificultățile la aterizare.
Potrivit experților, avionul canadian Bombardier Dash 8 Q400 este ușor manevrabil, dezvoltat pentru condițiile dure din regiunea Arctică a Canadei și adaptat reliefului montan din Nepal.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 03 Aprilie 2018
Sâmbătă, 17 Martie 2018
Duminică, 22 Octombrie 2017
Luni, 12 Martie 2018
Marţi, 17 Iulie 2018
Luni, 02 Aprilie 2018
Duminică, 25 Martie 2018
Luni, 19 Martie 2018
Luni, 22 Ianuarie 2018
Marţi, 17 Octombrie 2017