Un bucureștean a sunat la numărul de urgență 112 de peste 21.000 de ori!
Articole recomandate
"Apelurile de urgeță reprezintă 45,1%, iar dintre acestea cele mai multe au fost transferate și gestionate de Serviciul de Ambulanță, Poliție și ISU-SMURD", au transmis, luni, cu ocazia Zilei Numărului Unic 112, reprezentanții STS.
Dintre cazurile reale, 57,8% au reprezentat cazuri medicale.
Mai mult de jumătate din numărul total de apeluri preluate în anul 2018, respectiv 54,9%, nu reprezintă urgențe de competența Serviciului 112, ci solicitări de informații diverse, apeluri efectuate din greșeală, farse și apeluri injurioase.
Cele mai multe apeluri non-urgente s-au înregistrat în Mureș (68,1%), Covsna, Vrancea, Gorj, Călărași și Argeș (63,5%). În București, 45,1% dintre apelurile la 112 au fost non-urgente.
"Potrivit statisticii, reiese o medie zilnică de peste 18.000 de apeluri non-urgente. Dintre acestea, 63% dintre apeluri sunt făcute involuntar, ceea ce se numește pocket dialing", au mai spus oficialii STS.
Apelurile involuntare se produc, de cele mai multe ori, dn cauza tastelor neblocate ale telefoanelor.
Operatorii 112 se confruntă și cu numeroase apeluri repetitive. Astfel, în primele 10 luni din 2018, o persoană din București a apelat 112 de 21.567 de ori. O persoană din Iași, în aceeași perioadă, a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamț de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzău de 8.847 de ori.
Aceste persoane au fost amendate cu câte 500 de lei.
Reprezentanții Sistemului precizează că apelurile repetitive, apelurile false, apelurile involuntare consumă timp și resurse, putând fi afectate, astfel, urgențele reale. În cazul în care ați sunat involuntar la 112, sunteți sfătuiți să nu închideți, ci să precizați operatorului că a fost o greșeală.