"Zebrele" morții din Constanța

1631
13
Sute de pietoni ajung la spital în fiecare an, unii în stare gravă, după ce sunt loviți de mașini pe trecerile de pietoni. Deși pietonii ar trebui să aibă prioritate atunci când traversează pe "zebră", iată că sunt destui șoferi care nici măcar nu încetinesc în apropierea marcajelor pietonale. 


Polițiștii rutieri au prezentat, recent, bilanțul activității pentru primul trimestru al anului 2014. Astfel, aflăm că în primele trei luni ale acestui an s-au produs nu mai puțin de 210 accidente rutiere, dintre care 39 grave, care s-au soldat cu decesul a 16 persoane. 


În urma analizei, oamenii legii au observat că traversarea prin loc nepermis este, în continuare, una dintre cele mai mari probleme întâlnite în traficul constănțean, cauză generatoare de accidente rutiere grave. Însă o problemă la fel de spinoasă o constituie accidentele rutiere produse pe trecerile de pietoni din Constanța. Așadar, se naște o întrebare: ne mai simțim în siguranță pe trecerea de pietoni? Răspunsul este, din nefericire, evident: nu! Sau cel puțin asta o arată statisticile oamenilor legii, care precizează faptul că nu-mărul accidentelor în care sunt implicați pietonii care traver-sează strada regu-lamentar nu s-a mărit, dar nici nu s-a micșorat, ci se "men-țin" cam la același nivel. 


Cele mai sângeroase treceri pentru pietoni 
Polițiștii rutieri spun că cele mai periculoase treceri de pietoni din municipiul Constanța sunt marcajul pietonal de pe bulevardul Ale-xandru Lăpușneanu, în zona intersecției cu strada Daliei (zona Liceului de Telecomunicații - Universitatea Andrei Șaguna), unde s-au produs, doar de la începutul anului și până în prezent, nouă accidente de circulație, dar și trecerea de pietoni din zona CET, de la intersecția bulevardului Aurel Vlaicu cu Aleea Pelicanului. 


"Alte marcaje pentru pietoni periculoase sunt cele de pe bulevardul Tomis (zona Macul Roșu, strada Badea Cârțan, Mega Image, intersecția cu strada Farului, unde s-au produs patru accidente, pe Șoseaua Mangaliei (la ma-gazinul Praktiker, Dorally Mall, la intersecția cu strada Pandurului și cu strada Caraiman, unde s-au produs patru dintre accidentele pe marcaj și pe strada Soveja (în zona galeriilor Soveja), unde s-au produs trei accidente. Caracterul drumului pe care este situat marcajul pietonal determină riscul de angajare în traversare. Con-tează valorile de trafic, numărul de benzi al străzii sau al bulevardului, dar și viteza șoferilor, care ține tot de configurația drumului", a pre-cizat inspectorul principal George Munteanu, șeful Biroului Acci-dente din cadrul Serviciului Rutier Constanța. 


Viteza excesivă 
Accidentele mortale din zona trecerilor de pietoni se produc, de regulă, din cauza faptului că șo-ferii, pe fondul vitezei excesive, nu acordă prioritate pietonilor pe trecere. Marea majoritate a pietonilor merg pe principiul "am prioritate, deci dacă nu a oprit e vina lui". Însă lucrurile sunt mult mai profunde de atât. Dacă nu vă asigurați corespunzător, riscați să fiți loviți de o mașină, chiar dacă aveați prioritate. Așadar, puneți-vă viața mai presus de concepțiile despre drepturile legale pe care le aveți. 


Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Dr akon
20 mai 2014
Stiu dar nu fac nimic

Daca aceste zone sunt cele mai periculoase de ce nu sta un politist cel putin cateva ore in zona lor?Ca sa fie vizibil sa previna la urma urmei.Cei care merg in acele zone o fac zilnic iar in cateva saptamani s-ar obisnui cu ideea ca sunt supravegheati si ar conduce mai atent.Dar cum sa facem asta ca suntem putini nu avem resurse..bla bla bla.Cred ca seful politiei rutiere ar trebui sa fie conditionat de refucerea numarului de accidente cu victime pentru a ramane in functie altfel trece luna vine salariul gras ........traiasca politia care nu face nimic

noni
20 mai 2014
camere video

Personalul este incontestabil insuficient, sa puna camere macar in cele mai periculoase locatii, intersectii, treceri cu risc, etc. De ce in alte orase se poate si Pastaie nu vrea ? Sunt prea multi infractori in oras si nu vrea sa riste prinderea lor, sau daca mai adoarme Porcusorul prin vreo intersectie sa nu apara pe la tv ?

dna
20 mai 2014
nu viteza

Nimeni nu vede cum se arunca pitoni pe trecere pentru simplu motiv ca au prioritate .Dupa ce se vor educa animalele care se arunca cu capul inainte sa treca mai vorbiti de viteza.Ce poti sa eviti daca se se aruca cand esti cu masina la 0,5 metri de trecere

sofer
20 mai 2014
zebre

semfoare pentru pietoni

nazi
20 mai 2014
atentie la neatentie

Soferul are obligatia de a incetini viteza Si opri DAR SI PIETONUL ARE OBLIGATIA DE A SE ASIGURA SI com sofetul are obligatia de a nu vorbi la mobil cred CA Si pietonul nu tribute Sa butoneze mobilul PE trecerea de pietoni nu te arunci PE tracere in 3 metric Si masina are 50km/h.

un cetățean
20 mai 2014
grav

Zile în șir cei de poliția rutieră au stat la pândă ca să ne prindă fără centură prin oraș L-am întrebat pe unul dacă el crede că asta e ceva important și mi-a spus că el e prea mic. Pietonii se avântă pe trecerea de pietoni oricând și oricum. Nici la semafor nu trec decât pe verde dar pe zebră vor să facă pe vitejii

admirator
20 mai 2014
limitatoare de viteza!

de cate ori sa spun? unde sunt? de ce nimeni din cei accidentati nu trag la raspundere primaria pentru aceasta neglijena crasa, sau primarul pentru ca vrea sa transforme bulevardele orasului in piste de curse auto? Orasul e al pietonilor, nu al soferilor! Vor curse, sa-si amenajeze o pista unde sa alerge cat ii tin banii pe benzina, pneuri si piese de schimb. Nu in oras!

amiran
20 mai 2014
Pasaje subterane, sau pasarele

Ne dam mereu cu stangul in dreptul, dar nimeni nu se gandeste la eficienta si siguranta. Decat sa-i oprim pe soferi, mai bine construim traversari etajate, asfel incat sa nu mai existe intersectii, care sa prezinte riscuri. Pietonii s-ar deplasa pe calea lor, iar masinile pe calea lor fara a mai avea vreun punct de intalnire.

george
20 mai 2014
sigur fara victime

pasaje pentru pieton aeriene si subterane sa fie pazite si curat intretinute.

n.v.t.
20 mai 2014
instalarea semafoarelor

LA ACESTE TRECERI DE PIETONI SA FIE INSTALATE SI SEMAFOARE, ACESTEA PUTAND FIIND OBSERVATE DE LA DISTANTA SI DE ACEI SOFERI CARE AU PROBLEME DE VEDERE ... SAU RIDICATURI IN ASFALT CU CATIVA METRI BUNI DISTANTA DE TRECEREA PIETONALA, ACESTA AJUTAND DE ASEMNEA INCETINIREA VITEZEI CU MULT INAINTE DE TRECEREA PIETONALA , ACESTA DIN URMA FIIND PREZENTE IN FOARTE MULTE TARI EUROPENE.. IAR NU IN ULTIMUL RAND AMENZI FOARTE MARI PENTRU ACEI SOFERI CE NU OFERA PRIORITATE PIETONILOR IAR IN MESAJ PTR. DNA: SOFERII AU INTODEAUNA OBLIGATIA DE A INCETINI VITEZA CU MULTI METRI INAINTEA TRECERII DE PIETONI , IAR LA TRECERE SA OPREASCA IN MOMENTUL IN CARE PIETONUL SE AFLA PE TROTUAR CU INTENTIA DE A TRAVERSA !!!!!!! SINCER SPER DIN SUFLET SA NU AI CARNET DE CONDUCERE!!!

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6399 secunde