O nouă amânare

Autostrada Soarelui întârzie încă doi ani

435
Autostrada Soarelui întârzie încă doi ani - auto-1311763643.jpg

Noul termen pentru finalizarea construcției autostrada Cernavodă-Constanța a fost stabilit pentru 31 decembrie 2013. Aceasta este promisiunea făcută de Guvernul de la București finanțatorilor internaționali, potrivit Money.ro.

Autoritățile de la București au extins termenul de execuție al autostrăzii Cernavodă-Constanța până la 31 decembrie 2013, conform unui amendament la contractul de finanțare a acestui proiect, propus de partea română Băncii Europene pentru Investiții (BEI), instituție financiară care a acordat un credit României pentru construcția autostrăzii. Amendamentul va trebui să fie aprobat de Guvern sub forma unei Hotărâri.

Subsecvent, secțiunea Medgidia-Constanța din această autostradă, mai avansată din punct de vedere al execuției, are și ea termenul de finalizare decalat: de la 31 decembrie 2011 la 31 decembrie 2012.

Autoritățile române au avansat mai multe cauze pentru care au cerut BEI extinderea termenului de execuție și a termenului limită de contractare a creditelor pentru construcție. Iată două dintre cele mai importante: "stadiul execuției lucrărilor (10% Cernavodă-Medgidia și 33% Medgidia-Constanța la nivelul lunii ianuarie 2011)" și "stadiul exproprierilor aferente construcției autostrăzii Cernavodă-Constanța (27,8% Cernavodă-Medgidia și 48,03% Medgidia-Constanța la nivelul lunii ianuarie 2011)".
În aprilie, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anulat contractul de execuție pentru porțiunea Cernavodă-Medgidia, atribuit firmei franceze Colas, pe motiv că aceasta a cerut prelungirea termenului de execuție dar și o creștere a prețului. În toamnă, va fi organizată o nouă licitație. La celălalt tronson al autostrăzii și la centura Constanței se lucrează.

La sfârșitul anului trecut, Boagiu a promis că în vara acestui an se va putea ajunge la litoral pe secțiunea de autostradă Cernavodă-Constanța, dar pe o bandă pe sens. Ulterior, promisiunea a fost restrânsă la tronsonul Medgidia-Constanța, pentru ca, la jumătatea acestei luni, ministrul să promită și mai puțin: se va putea circula pe o bandă pe sens doar pe tronsonul Murfatlar-Constanța, traseu pe care oricum circulația este ceva mai mai fluidă, dat fiind că actualul drum european are două benzi pe sens.

Autostrada Cernavodă-Constanța va avea 51 de kilometri și face parte din coridorul IV pan-european.




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.3197 secunde