Reclamele de pe faţadele clădirilor, avizate de specialişti. „Peisajul urban arată ca o sorcovă”

1168

Articole de la același autor

Regulamentul local de publicitate şi afişaj stradal în municipiul Constanţa se află în continuare în consultare publică. Oricine doreşte poate să facă propuneri şi să vină cu idei bune. Ulterior, acesta va fi elaborat în forma finală şi, cel mai probabil, în luna aprilie va fi supus spre aprobare în cadrul şedinţei de consiliu local.



Noul regulament va conţine atât numărul panourilor de publicitate din oraş şi din staţiunea Mamaia, cât mai ales condiţiile în care se va putea face afişaj stradal. Consilierul local Cătălin Iacob, de la USR-PLUS, propune numeroase schimbări, necesare, spune acesta, pentru a avea un peisaj urban plăcut ochiului.

„Pentru zona 1, în centrul istoric şi până la strada Ştefan cel Mare, dorim un regulament mai drastic, cu publicitate stradală foarte restrânsă. Acea zonă este despre cu totul altceva, despre plimbări, monumente istorice, nu are ce căuta publicitatea acolo. Dorim ca afişele să fie mult mai discrete, să arate civilizat şi după anumite reguli, ţinându-se cont de arhitectura şi culoarea clădirilor. În regulamentul actual de publicitate, autorizarea firmelor sau reclamelor pe faţade stă în pixul unui funcţionar. Este una dintre cauzele pentru care peisajul urban a ajuns să arate ca o sorcovă. În noul regulament, vom propune ca în zone importante din Constanţa (ZR1 şi ZR2), autorizarea firmelor să se facă numai cu avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism, formată din arhitecţi, urbanişti, specialişti în monumente istorice. Pentru celelalte zone ale Constanţei, vom impune reguli clare şi obligaţia de a prezenta un fotomontaj a viitoarelor reclame”, a explicat consilierul local Cătălin Iacob.



„Este haos în Satul de Vacanţă!”


În atenţia consilierilor USR-PLUS se află şi staţiunea Mamaia, dar şi Satul de Vacanţă.

„Pentru promenada din Mamaia, în regulamentul care ne-a fost propus acum sunt prevăzute patruzeci de panouri de publicitate. Mi s-a părut chiar o propunere ciudată, ca să o numesc aşa. Acele panouri nu au ce căuta acolo. Promenada este o zonă unde te duci, te plimbi, vezi marea, nu pui panouri publicitare. Zona 1 cuprinde şi o parte din staţiunea Mamaia, zona Hotelului Rex, a vilei regale şi inclusiv Satul de Vacanţă. Şi acolo va trebui să intervenim căci este prea mare haosul”, a mai precizat, pentru „Cuget Liber”, consilierul USR-PLUS, Cătălin Iacob. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.5627 secunde