Trotuarele Constanței vor intra la apă

2210
Edilul Constanței, social-democratul Radu Mazăre, a anunțat, ieri, că au fost demarate, în zona Billa, lucrările pentru amenajarea unui pasaj rutier în valoare de aproximativ 1 milion de euro. Pasajul va fi amenajat pe locul celui de tramvai existent până acum și va asigura, susține primarul, "legătura dintre cartierul CET, zona industrială și zona centrală a orașului, spre gară". Concret, pentru amenajarea noului pasaj rutier vor fi demontate liniile de tramvai, va fi realizată o parte carosabilă de șapte m, iar rampa Mangalia va fi lărgită foarte mult. Totodată, va fi realizat un sens giratoriu la intersecția cu șoseaua Mangaliei, va fi refăcut sistemul de iluminat și vor fi amenajate câte 50 de locuri de parcare în zona rampei Mangalia.
Mazăre a anunțat, tot ieri, și că, "în principiu", toate trotuarele din Constanța vor fi îngustate "în așa fel încât mașinile să nu mai parcheze pe trotuare", și că acestea din urmă vor avea o lățime de jumătate de metru - un metru. Ulterior îngustării trotuarelor, vor fi amenajate, susține Mazăre, parcări fie sub formă de pieptene, fie, acolo unde zona permite, în coloană.
Curios este, însă, că, dacă aspectul parcărilor neregulamentare de pe trotuarele Constanței va fi rezolvat, locuitorii se vor confrunta, din nou, cu problemele pe care le ridică, în municipiul Constanța, circulația pietonală. Mazăre a comentat ieri asupra faptului că pietonii sunt obligați să circule pe stradă din cauza parcărilor nere-gulamentare ale mașinilor. În cazul acesta, însă, măsura pe care municipalitatea intenționează să o ia nu e tocmai cea mai fericită, căci problema va rămâne aceeași, doar cauzele vor fi altele. Trotuare mai înguste, mai puține mașini pe trotuar. Trotuare mai înguste, spațiu mai mic pentru deplasarea pietonilor. Deci, pietoni care, din nou, sunt obligați să circule tot pe partea carosabilă. Ne întoarcem de unde am plecat.
Potrivit codului rutier, șoferilor le este permis să parcheze inclusiv pe trotuare acolo unde acest lucru nu este interzis în mod expres, prin indicatoare, dar doar cu condiția de a lăsa un metru de trotuar pentru a permite pietonilor să se depla-seze. Ori, în condițiile în care administrația locală vrea să reducă lățimea trotuarelor la 50 de centimetri, ne-am putea aștepta ca un părinte cu gemeni în căruț să… zboare. Altminteri, deplasarea sa pe un trotuar de jumătate de metru ar fi de domeniul fantasticului. Cea mai simplă soluție pentru ca municipalitatea să rezolve problema parcărilor neregulamentare de pe trotuare ar fi, logic, amendarea șoferilor nesimțiți, care ocupă în totalitate spațiul pietonal, încălcând legea.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3255 secunde