Astenia de primăvară, tratată cu plimbări în natură și multe vitamine

4559
Astenia de primăvară, tratată cu plimbări în natură și multe vitamine - 614104ba3125943285d47bbd60f5b6ed.jpg
Oboseală, irascibilitate, stare de somnolență, dureri de cap, nervozitate, lipsă de concentrare și apetit crescut… dacă prezentați temporar toate aceste simptome, nu vă îngrijorați. Nu este vorba de vreo boală gravă, ci doar de astenie de sezon. Deși majoritatea persoanelor cred că aceasta se poate instala numai primăvara, în realitate, astenia se produce și la sosirea toamnei sau chiar iarna.

În principiu, asteniile apar la schimbarea condițiilor meteo-climaterice, studiile demonstrând o legătură strânsă între tulburările afective de sezon și durata zilei comparativ cu noaptea, respectiv schimbarea luminozității naturale.
Asociată în concepția populară cu depresia, asteniile se deosebesc de orice tip de disfuncții depresive, care sunt caracterizate tocmai prin perturbări ale somnului și lipsa poftei de mâncare. Astenia poate avea diverse cauze și se poate prezenta sub diferite as-pecte, afectând atât latura fizică, cât și cea psihică, intelectuală sau sexuală.
Deși cauzele exacte care provoacă asteniile nu sunt pe deplin cunoscute, cercetătorii americani au făcut, în ultimii ani, o serie de descoperiri care indică și metodele de tratament care pot ameliora semnificativ simptomele asteniilor de sezon și îmbunătăți calitatea vieții persoanelor care suferă de această afecțiune. Studiile au demonstrat că una dintre cauzele asteniilor de sezon o reprezintă dereglarea ritmului circadian - un ciclu de aproximativ 24 de ore al proceselor biochimice, fiziologice sau comportamentale aparținând entităților vii, inclusiv plantelor și animalelor.

Expunerea la lumina naturală, extrem de benefică
Potrivit site-ului sfatulmedicului. ro, răspunzător pentru funcționarea ritmului circadian este procesul de secreție a unor hormoni, respectiv melatonină, cercetătorii demonstrând că la persoanele care suferă de astenii ritmul secreției de me-latonină suferă modificări semnifi-cative. Studiile au demonstrat, de asemenea, că marea majoritate a persoanelor astenice prezintă un nivel scăzut sau anormal al anumitor neurotransmițători, în special serotonina, așa explicându-se și pofta de mâncare ridicată, întrucât serotonina este responsabilă în organism cu buna-dispoziție, reglarea apetitului și a sațietății.
Pentru combaterea efectelor neplăcute ale asteniilor, mai ales cele de primăvară, medicii recomandă plimbări în aer liber, dimineața și expunerea cât mai îndelungată la lumina naturală. Prin urmare, în funcție de gradul în care regimul normal de viață al individului este afectat de depresie, este necesar ca expunerea la lumină naturală să varieze de la 10 la 40 de minute zilnic.

Fără ronțăit și fumat
Și alimentația joacă un rol esențial în combaterea efectelor asteniei. Privitor la acest aspect, recomandările medicilor țintesc un consum de alimente bogate în vitamine și minerale, dar și evitarea dulciurilor.
Tonusul normal al organismului se redobândește prin exercițiu fizic. Tocmai din acest motiv, câte 30 de minute de mișcare, de trei ori pe săptămână, vor face minuni atât pentru fizic, cât și pentru psihic.
Nu trebuie să "tratăm" depresia sezonieră prin ronțăit! De multe ori, când suntem deprimați chiar și pe perioade scurte, mâncăm mai mult, încercând să umplem golul din interiorul nostru. Ar fi mult mai benefic pentru silueta noastră dacă am ieși la o plimbare prin parc să admirăm cum natura revine la viață și, astfel, să-i urmăm exemplul.
De asemenea, neapărat, trebuie să renunțăm la vicii. Fumatul nu ne va scoate din starea proastă dată de depresia sezonieră, din contră: ne va afecta tenul, vom fi mai obosite și ne va consuma și ultima rezervă de putere a organismului și așa afectat.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.1937 secunde