Lipsa fibrelor din dietă vă predispune la constipaţie

124
Lipsa fibrelor din dietă vă predispune la constipaţie - fibre-1631536736.jpg
O dietă săracă în fibre vă poate predispune la boli digestive, cum ar fi constipaţia, dar şi la afecţiuni ale inimii şi chiar la cancer. Cele mai importante surse de fibre sunt fructele, legumele şi cerealele integrale.

De exemplu, dacă vă doare stomacul mai mult de trei ori pe săptămână, iar scaunele sunt tari, este posibil să fiţi constipaţi, însă nu doar lipsa fibrelor din alimentaţie poate fi de vină, ci şi sedentarismul ori diferitele medicamente şi suplimente pe care le luaţi.

Totuşi, dacă problema are o cauză alimentară, sfatul este să consumaţi mere, zmeură, morcovi, broccoli şi cereale. Medicii mai spun că este indicat să introduceţi treptat fibre în dietă, astfel încât organismul să se obişnuiască cu schimbările. Un alt sfat este să consumaţi din plin lichide, fie că este vorba despre apă, supă ori sucuri naturale.


Specialiştii în nutriţie vă recomandă să mâncaţi între 25 şi 35 de grame de fibre pe zi, cantitate pe care o puteţi lua din fructe proaspete, cereale şi legume de sezon. Ca să vă obişnuiţi să mâncaţi fructe şi legume, este indicat să începeţi cu cele pe care le preferaţi. De asemenea, dacă suferiţi de diabet şi vă este greu să vă controlaţi glicemia, este posibil să fie şi din cauza deficitului de fibre. Acestea întârzie în mod normal absorbţia zahărului, ajutând organismul să controleze mai bine nivelul zahărului din sânge. În aceste condiţii, este important să vă hrăniţi cu legume proaspete, iar mazărea, fasolea şi orezul brun sunt o alegere bună.

Printre bolile de care vă puteţi feri cu o dietă bogată în fibre, se numără afecţiunile cardiace, diabetul şi cancerul. Studiile au arătat că o dietă săracă în grăsimi saturate, dar bogată în cereale, poate să reducă nivelul colesterolului din sânge cu 0,5%-2%, datorită fibrelor solubile care ajung în organism. Acestea se dizolvă mai repede şi reuşesc să elimine colesterolul rău din organism. În aceste condiţii, riscul ca grăsimile să se depoziteze pe artere şi să formeze cheaguri este mai mic. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.544 secunde