A început sezonul de… amenzi. Plaje pline de șezlonguri și terase mizerabile!

1165

Articole de la același autor

Miniștrii Apelor și Turismului au vizitat, recent, cu surle și trâmbițe, plajele de pe tot litoralul, pentru a-i verifica pe operatori dacă respectă legislația și mai ales clienții. Au transmis avertismente, au dat chiar și amenzi, împreună cu cei de la Administrația Bazinală de Apă Dobrogea Litoral. Însă minunea a durat mai puțin de trei zile. 


Administratorii de plaje s-au întors la metehnele lor de a ocupa tot nisipul cu șezlonguri și de a-i trata cu dispreț pe turiștii care vor să stea pe cearșaf. 


Comisarii Protecției Consumatorilor au efectuat, zilele trecute, mai multe controale în stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud. Pe multe plaje, nu erau respectate perimetrele astfel încât să fie spațiu suficient și pentru cei care nu vor să stea pe șezlong. 
"Acțiunile au vizat, în principal, zonele de faleză, cu impact major asupra consumatorilor, atât plaja, cât și alimentația publică. Pe marea majoritate a plajelor verificate, șezlongurile ocupau mai mult de procentul de 70% prevăzut de lege, iar în multe locații de alimentație publică verificate a fost dispusă sistarea prestării de servicii, pentru deficiențe pe care le considerăm majore, ce pun în pericol sănătatea, viața și interesele economice ale consumatorului, turismul în general", a declarat comisarul șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu. 


Potrivit acestuia, pentru plaje s-a luat măsura remedierii deficiențelor chiar în cadrul acțiunii de control, iar operatorii au fost sancționați. Iar din cele 10 locații de alimentație publică unde au fost efectuate controale, opt au fost temporar închise. 


OPC vrea cazierul contravențional 
De asemenea, conducerea CJPC a propus conducerii Autorității Naționale a Protecției Consumatorului introducerea cazierului contravențional pentru agenții econimici. 


"Practic, este vorba despre constatarea de abateri repetate la același operator economic. În felul acesta, dacă vedem că în registrul unic de control că au mai fost efectuate controale și au fost luate măsuri atât de consiliere, cât și de sancționare, putem considera că vorbim de îndărătnicia acestuia și de faptul că nu își dorește să respecte nici autoritatea de control, nici consumatorul în general. În plus, am propus ca abaterile repetate să poată fi consemnate și în sezoanele următoare, nu doar în interiorul a șase luni de la ultimul control, pentru că aici vorbim despre activitate sezonieră", a mai adăugat Horia Constantinescu. 


Unde puteți face sesizări 
În perioada următoare, va fi deschis și Comandamentul Litoral 2019. În cadrul structurii speciale, comisarii Protecției Consumatorilor vor asigura permanența în toate stațiunile, având puncte de lucru în Mamaia, Neptun și Costinești, unde vor fi preluate sesizările turiștilor sau ale localnicilor de pe litoral, și vor fi efectuate controale operative. 


În cazul în care întâmpinați probleme sau constatați situații neplăcute, puteți face sesizări la numărul de telefon al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, la numărul de telefon 0241/550.550. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Luni, 10 Decembrie 2018
Stire din Social : Agenți economici,  amendați de ITM
Pagina a fost generata in 0.6103 secunde