Aproape jumătate din reclamațiile la OPC, dovedite neîntemeiate
115
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța a înregistrat în anul 2012 4.150 de petiții. Conform raportării făcută cu prilejul Zilei Mondiale a Consumatorilor, numai 60 la sută din totalul reclamațiilor s-au dovedit la fi întemeiate (2.463).
"118 petiții au fost redirecționate spre alte instituții abilitate, iar 121 de petiții au fost retrase ulterior. Cele mai multe petiții s-au înregistrat la servicii de internet, cablu și telefonie – 682, furnizare de energie electrică – 215, servicii de telefonie mobilă – 194, bunuri alimentare – 160, produse și servicii financiare – 159, servicii pachete turistice – 102, facturare energie termică în incinte cu repartitoare – 90, furnizare apă potabilă și canalizare – 81, servicii de transport auto persoane inclusiv taxi – 37", a precizat comisarul șef al CJPC Constanța, Dionisie Culețu.
Pentru corectat informare a consumatorilor și pentru a le da acestora posibilitatea să afle informații referitoare la modul în care se pot face sesizări și reclamații cu privire la produsele și/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziție, operatorii economici au obligația să afișeze numărul de telefon denumit Telefonul consumatorului – Infocons – 021/91551 și adresa și numerele de telefon de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, 0241/550.550.
"Recomandăm consumatorilor, ca prim pas în apărarea drepturilor lor, să aducă la cunoștința vânzătorilor/prestatorilor (în scris) orice nemulțumire legată de produsele/serviciile achiziționate și doar în cazul în care nu au găsit înțelegere și le-au fost lezate drepturile să se adreseze instituțiilor competente", mai explică Dionisie Culețu.
"118 petiții au fost redirecționate spre alte instituții abilitate, iar 121 de petiții au fost retrase ulterior. Cele mai multe petiții s-au înregistrat la servicii de internet, cablu și telefonie – 682, furnizare de energie electrică – 215, servicii de telefonie mobilă – 194, bunuri alimentare – 160, produse și servicii financiare – 159, servicii pachete turistice – 102, facturare energie termică în incinte cu repartitoare – 90, furnizare apă potabilă și canalizare – 81, servicii de transport auto persoane inclusiv taxi – 37", a precizat comisarul șef al CJPC Constanța, Dionisie Culețu.
Pentru corectat informare a consumatorilor și pentru a le da acestora posibilitatea să afle informații referitoare la modul în care se pot face sesizări și reclamații cu privire la produsele și/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziție, operatorii economici au obligația să afișeze numărul de telefon denumit Telefonul consumatorului – Infocons – 021/91551 și adresa și numerele de telefon de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, 0241/550.550.
"Recomandăm consumatorilor, ca prim pas în apărarea drepturilor lor, să aducă la cunoștința vânzătorilor/prestatorilor (în scris) orice nemulțumire legată de produsele/serviciile achiziționate și doar în cazul în care nu au găsit înțelegere și le-au fost lezate drepturile să se adreseze instituțiilor competente", mai explică Dionisie Culețu.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 15 Martie 2013
Sâmbătă, 17 Noiembrie 2012
Marţi, 30 Octombrie 2012
Marţi, 30 Octombrie 2012
Miercuri, 06 Martie 2013
Joi, 06 Septembrie 2012