Încotro, dacă nu vi se repară computerul aflat în garanție?

1736
5
Încotro, dacă nu vi se repară computerul aflat în garanție? - 5septfondgarantiecomputer-1346855312.jpg

Articole de la același autor

O clientă a eMag Constanța susține că i s-au cerut 522 euro pentru repararea unui laptop aflat în garanție, iar dacă refuză achitarea sumei, va trebui să plătească 72 euro, echivalentul transportului.

În aprilie 2010, Costin Gabriela a cumpărat un laptop marca Sony Vaio de la magazinul eMag Constanța. Ghinion, la începutul acestui an, laptopul s-a defectat. Pe baza garanției, a luat legătura cu cei de la magazin, solicitând să-i fie reparat: "Directorul magazinului m-a sfătuit să-l trimit personal la cei de la Sony, că nu e nevoie să-l trimită ei. Cei de la Sony mi-au spus că nu-mi pot repara laptopul decât contra cost, deoarece garanțiile eliberate de terți nu sunt recunoscute de ei. M-am prezentat la magazin cu laptopul, am explicat situația, însă directorul mi s-a adresat foarte urât. În urma discuției în contradictoriu mi-a spus, citez: «Lasă că o să am eu grijă să iasă calculatorul din garanție, o să se găsească lichid în el!». După o lună mi-a venit răspuns de la service cum că garanția mi-a fost refuzată deoarece s-a găsit lichid în calculator. După care, m-au contactat cei de la eMag și mi-au spus că problema mea s-a rezolvat cu refuz garanție, adică am de plată 522 euro, iar dacă refuz, trebuie să achit 72 euro, echivalentul transportului. Am făcut plângere la OPC, iar după aproape șase săptămâni, am fost înștiințată de către directorul magazinului că pot ridica laptopul de acolo, bineînțeles nereparat, dar fără taxă de transport. Aștept răspunsul OPC, să văd dacă mai există vreo soluție, am dat o grămadă de bani pe laptopul ăsta! E incredibil ce se întâmplă!". 

EMag are altă variantă
Încercând o expunere cronologică a faptelor, Daniel Anghel, directorul magazinului eMag, ne-a prezentat o cu totul altă variantă: "Când a sesizat defecțiunea, doamna Costin a sunat direct la Service Sony, ea însăși făcând mențiunea că a scăpat lichid pe tastatură. Mai mult, sesizarea sa a fost înregistrată acolo, arătându-se și din ce cauză nu mai funcționează aparatul și că, în acele condiții, a ieșit automat din garanție. Este adevărat că după aceea a venit cu laptopul la magazin, noi am verificat la cei de la Sony, care ne-au confirmat problema cu sesizarea inițială și cu faptul că a intrat apă în tastatură. Nu înțeleg de ce se invocă motivul răzbunării! De o lună și jumătate o rog să-și ia laptopul de la noi, dacă nu vrea să plătească reparația, nu se mai pune problema garanției!".

"Am făcut cât a ținut de OPC!"
Comisarul șef al Comisariatului Județean al Protecției Consumatorului Constanța, Dio-nisie Culețu, ne-a confirmat că s-a primit o reclamație din partea Gabrielei Costin, pe email, înregistrată la data de 9 iulie 2012, răspunsul OPC fiind expediat la data de 2 august a.c., tot pe email. În urma verificărilor efectuate de comisarul care s-a deplasat la sediul magazinului, s-au prezentat dovezi precum că laptopul a fost dus în service, acolo constatându-se că existau urme de mâncare, mai exact ciorbă, vărsată pe placă și tastatură, situație confirmată și de fotografiile atașate. Drept urmare laptopul a fost scos din garanție: "Noi apărăm interesele consumatorilor, este adevărat, însă avem nevoie de o bază, dacă ni se pun pozele în față, n-ai ce să faci! Tot ce am putut face pentru proprietara laptopului a fost scutirea de la plata transportului, respectiv 72 de euro. Am făcut cât a ținut de OPC!" - ne-a mai spus comisarul șef.

Suspiciunile, lămurite în instanță
Având în vedere că proprietara are convingerea că aparatul nu i-a fost rezolvat din cauza altercațiilor avute cu directorul magazinului, respingând categoric ideea urmelor de apă sau mâncare pe placă și tastatură, singura soluție pentru constatarea adevărului este să formuleze o acțiune în instanță. Dionisie Culețu ne-a spus că, în astfel de situații, instanța poate desemna un expert autorizat, în măsură să demonstreze cine are dreptate în cazurile controversate: "Am mai primit reclamații la adresa eMag, e adevărat, însă noi facem constatarea pe ce ni se pune la dispoziție. Expertizele se fac prin instanță, dacă pe cale amiabilă nu se rezolvă litigiile dintre client și firma reclamată".


Comentează știrea

sony
6 septembrie 2012
garantii ?

Mai oameni buni - garantii la sony vaio ?! Apoi cine este in stare sa faca comanda de tastatura sony vaio - avand in vedere ca asa zisele firme de garantii sunt doar amatori incapabili de a face ceva concret . Apoi tind sa-i dau dreptate clientei ; cat de idiot sa fie un om sa scape lichide pe tastatura ? Dupa parerea mea actionatii in judecata , si magazinul dar si service-ul sa plateasca daune cat pentru toata nesimtirea lor .

nenea meseriasul
6 septembrie 2012
c=ta-bucuresti, tur-retur

costa la emag ptr un colet de 3 kg, atat e greutatea unui laptop ambalat, 72 euro- cca 325 lei ??? Baaa, cat costa la voi un transport de LCD, un FRIGIDER, o MASINA DE SPALAT ??? De azi nu mai calc la voi in magazin, nu mai cumpar nimic online, ma-ti pierdut de client, clar, sunteti firma cu apucaturi balcanice,

...
6 septembrie 2012
...

am cumparat in ianuarie anul acesta un telefon de la ei,din primele zile deja nu facea contact bun cu mufa incarcatorului,am mers acolo cu garantia si factura,avand in vedere ca trecusera doar 2-3 zile si mi-au dat un alt incarcator,insa dupa un timp foarte scurt imi faceau probleme si castile...am fost la ei din nou...mi-au zis sa trimit telefonul la service in bucuresti si va dura 14 zile...sincer,dupa ce am citit stirea aceasta ma indoiesc ca voi mai calca pe la ei,nu am nevoie de batai de cap! TIN SA PRECIZEZ CA IN IARNA TRECUTA AM CUMPARAT DE LA EI UN LAPTOP,IAR A DOUA ZI DIMINEATA CAND AM DORIT SA MI SE SA INSTALEZE WINDOWS-UL,MI S-A SPUS CA NU SE POATE INSTALA PENTRU CA II LIPSESTE O COMPONENTA ESENTIALA DIN INTERIORUL LAPTOPULUI:)) NOROC CA NU TRECUSERA NICI 12 ORE DE LA ACHIZITIE SI MI L-AU SCHIMBAT CU UNUL NOU! ATUNCI AM CREZUT CA ESTE UN INCIDENT IZOLAT!

aaa
7 septembrie 2013
aaa

si un prieten de al meu a cumparat un laptop de la emag si la fel ca unul din cei care au postat de aici, a incercat sa isi instaleze windows-ul si din nu stiu ce motive nu mergea, i l-au schimbat cu unul pe care a mers cei drept, dar mie nu-mi inspira incredere, o prietena sia luat iphone 4 de la ei a dat 2400 roni pe el si i-a venit telefonul cioplit si n-au vrut sa il schimbe, nu stiu ce se intampla acolo dar nu sunt de incredere, si nu caut sa fac reclama dar cel . ro are preturi mai bune si eu niciodata n-am avut probleme cu ei si am luat multe pe net de la ei pentru ca nu sunt din bucuresti, totul mia venit in stare perfecta urmatoarea zi dupa ce am dat comanda.

Eric
5 mai 2015
Sony vaio

Am trimis laptop in garanție deoarece s-a stricat subit iar când a ajuns la ei au spus ca au găsit lichid in el.Opc nu mi-a dat un răspuns concret chiar daca a trecut o luna de zile de la reclamație.Astazi iau legătura cu avocata .Oare o sa mi se facă dreptate intr-o țara a nedreptățiți?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5505 secunde