Avalanșă de reclamații la OPC. Constănțenii reclamă serviciile de utilități și cele bancare

395
Avalanșă de reclamații la OPC. Constănțenii reclamă serviciile de utilități și cele bancare - fotofondopc-1486049725.jpg

Articole de la același autor

Cel puțin zece reclamații pe zi au fost depuse în anul 2016, la Protecția Consumatorilor din Constanța. Mai mult de jumătate din acestea s-au dovedit întemeiate, iar oamenii au fost despăgubiți.

Bilanțul activității Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța în anul 2016 relevă o creștere semnificativă a numărului sesizărilor, dar și a controalelor. În total, au fost aplicate amenzi de aproape 2,8 milioane de lei.

"Au fost întreprinse 4.032 acțiuni de control cu privire la conformitatea și securitatea produselor, a serviciilor și modul de respectare a intereselor economice ale consumatorilor. Mai mult de o treime din verificări au vizat produse alimentare, 32 la sută au fost pentru produse nealimentare și 40 la sută pentru servicii diverse și produse și servicii financiare. Cu acest prilej, a fost constatată nerespectarea prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor, în 1.870 din cazuri, fiind aplicate sancțiuni contravențiale, cuantu-mul amenzilor aplicate de CJPC Constanța fiind de 2.768.750 de lei", precizează Biroul de presă al CJPC Constanța.

Produse retrase de la comercializare

Deși serviciile necorespunză-toare se află în topul reclamațiilor, cele mai multe amenzi au fost aplicate mai ales pentru produse nealimentare. De asemenea, 4,2 la sută din procesele verbale de constatare a contravenției aplicate au fost pentru produse și servicii financiare.

"Au fost prelevate și analizate în laboratul Larex sau în alte laboratoare agreate sau acredi-tate 36 de probe, dintre care 28 la sută au fost neconforme. Astfel, valoarea produselor pentru care CJPC a dispus interzicerea de la comercializare și retragerea din circuitul comercial este de 188.392 de lei. Din această valoare, 169.281 de lei, adică 90 la sută, reprezintă valoarea produselor provenite din spațiu extracomunitar", mai explică reprezentanții CJPC Constanța.

De asemenea, au fost desfășurate 61 de controale tematice la nivel național, conform programelor trimestriale aprobate de președintele ANPC, respectiv 38 de controale în domeniul produselor și serviciilor alimentare și 23 de controale în domeniul produselor nealimentare și serviciilor nealimentare.

Controale în școli și grădinițe

În plus, s-au desfășurat 24 acțiuni de control tematic, conform programului la nivel regional, respectiv 10 controale pentru produse și servicii alimentare și 14 controale tematice pentru produse și servicii nealimentare.

"În aceeași măsură, s-au făcut 21 de controale în școli și opt controale în grădinițe de stat cu program normal de patru ore privind modul în care sunt respectate prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate și de panificație pentru elevii din clasele I - VIII din învățământul de stat, precum și pentru copiii preșcolari din grădinițele de stat, cu modificările și completările ulterioare", completează Biroul de Presă al CJPC.

În ce privește reclamațiile, în total, s-au înregistrat un număr de 4.195 petiții privind conformitatea și securitatea produselor și serviciilor. Din acestea, 4.121 s-au soluționat, iar în urma cercetării s-au dovedit a fi întemeiate 52 la sută. Astfel, valoarea despăgubirilor acordate consumatorilor ca urmare a soluționării întemeiate a petițiilor este de 374.144 lei. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4855 secunde