Camere "dotate" cu pânze de păianjen și mâncare expirată - oferta "all inclusive" pe litoral

1552
Camere
Comandamentul Litoral 2010 al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor Constanța a avut o vară foarte plină până acum la mare. În cursul lunii iulie 2010, comisarii ANPC au efectuat 382 de acțiuni de control, aplicând 221 de amenzi contravenționale, în valoare de 386.100 lei și 73 de avertismente. Au fost verificate 50 de reclamații din partea turiștilor, 26 fiind întemeiate.
Au fost controlate 44 de unități de comercializare a produselor alimentare, 138 de prestatori de servicii de alimentație publică, 130 de unități de comercializare a produselor nealimentare, 70 de prestatori de servicii nealimentare și un prestator de servicii financiare.
Valoarea produselor oprite temporar de la comercializare a fost de 235.287 lei, din care cea a produselor alimentare a fost de 9.207 lei. Valoarea produselor alimentare oprite definitiv de la comercializare sau de la utilizare a fost de 1.193 lei. De menționat că produsele oprite temporar de la comercializare, până la remedierea deficiențelor, au fost cele care prezentau abateri de informare prin etichetare, iar produsele cu data durabilității minimale depășită și cu modificări organoleptice au fost interzise spre comercializare sau utilizare, fiind distruse.

Se practică prețurile neafișate
La unitățile de alimentație publică, inspectorii au găsit pulpe de pui, pește dorada, griș și făină de grâu cu data limită de consum depășită, cârnați de Pleșcoi și frigărui de pui aflate în stare congelată, alta decât starea lor inițială și recomandată de producător, precum și numeroase prețuri neafișate.
În unitățile de cazare, turiștii au avut parte de mobilier pătat și uzat, mai puține prosoape și umerașe decât numărul prevăzut de norme, instalații sanitare cu pete de rugină și oglinzi pătate, camere de hotel "dotate" cu pânze de păianjen, uși de la baie și balcon care nu se închid, cearceafuri neschimbate.
La verificarea serviciilor de agrement, inspectorii au constatat lipsa instrucțiunilor de utilizare pentru ski-jet, schi nautic, placă nautică și lipsa listei cuprinzând avertizările în caz de vreme rea. În discoteci, prețurile pentru băuturi nu sunt afișate, iar spațiul destinat fumătorilor este spațiu de tranzit, contrar prevederilor legale.

Bufet suedez plătit, dar anulat
Turiștii au reclamat inspectorilor OPC faptul că micul dejun nu este diversificat, bufetul suedez achiziționat a fost schimbat cu masă "a la carte", comercianții nu afișează prețurile la hamsii, gramajul pe porție, că la gogoși toping-ul avea preț separat, neafișat, că taximetriștii nu le-au dat bon fiscal, dar i-au taxat foarte mult pentru distanța parcursă, că plaja este murdară, toaletele sunt neigienizate la Techirghiol, că tariful pentru șezloguri se mărește fără a fi anunțat, că li se interzice amplasarea cearceafurilor în zona de șezlonguri și că le-au fost furate obiecte personale din camera de hotel.

Continuă controalele
Acțiunile de control din cadrul Comandamentul Litoral 2010 se vor desfășura până la data de 31 august. Reamintim consumatorilor numerele de telefon și adresa locațiilor Comandamentului:
// Constanța - Sediul central al CRPC Constanța - tel. 0241/550.550;
// Mamaia - sediul de la Hotel Ovidiu - tel. 0241/831.933;
// Neptun - Hotel Miorița - tel: 0241/731.900;
// Costinești - sediul BTT - tel: 0241/734.900.
Programul de lucru este între orele 10,00 și 20,00, de luni până sâmbătă și duminică, între orele 10,00 și 16,00.
Se pot obține informații privind modalitatea de a adresa o sesizare sau reclamație în atenția CJPC la telefonul INFO CONSUMATOR - 0800.080.999 (apel cu tarif gratuit în rețeaua Romtelecom).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3975 secunde