Cât trebuie să plătiți pentru eliberarea documentelor de la Inspectoratul de Muncă

263
Cât trebuie să plătiți pentru eliberarea documentelor de la Inspectoratul de Muncă - itmcoadaghiseu-1375976347.jpg

Articole de la același autor

Începând de săptămâna aceasta, Ministerul Muncii a modificat valoarea taxelor aplicate pentru eliberarea de documente de la Inspecția Muncii. Este vorba despre Ordinul mi-nistrului Muncii nr. 1681/2013, care a intrat în vigoare luni, 5 august 2013, privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestărilor de servicii efectuate în domeniile de activitate ale Inspecției Muncii, care abrogă vechiul normativ referitor la tarifele percepute de ITM.

Potrivit reglementarilor în vigoare, Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, efectuează prestări de servicii în domeniul relațiilor de muncă la cererea persoanelor fizice, juridice, persoanelor fizice autorizate și a altor entități constituite în condițiile legii. Adică, Inspecția Muncii eliberează, contra cost, certificate, adeverințe sau alte documente, în urma solicitărilor venite din partea angajatorilor și angajaților.

50 de lei pentru informații din Revisal

Potrivit noului act normativ, angajatorii sau angajații care vor solicita documente sau furnizarea de informații din Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) vor plăti mai mult decât până în prezent.

Mai exact, pentru eliberarea de certificate, adeverințe sau duplicate de adeverințe în baza documentelor existente în arhivele inspec-toratelor teritoriale de muncă (ITM), solicitanții vor plăti un tarif de 50 lei pe document, cu 10 lei mai mult decât până acum.

De asemenea, pentru eliberarea de certificate cu informații extrase din baza de date organizată la nivelul Inspecției Muncii cu re-gistrele generale de evidență a salariaților transmise de angajatori, taxa aplicată este de 15 lei pe persoană. Potrivit reprezentanților AvocatNet, anterior intrării în vigoare a noilor reglementari, tariful practicat de Inspecția Muncii pentru astfel de servicii era de 10 lei de persoană.

Sumele de bani, reprezentând tarifele aplicate pentru eliberarea de documente, se virează în contul de trezorerie sau la casieria inspec-toratului teritorial de muncă care efectuează prestarea serviciului, menționează actul normativ, care mai prevede că Inspecția Muncii prestează servicii la cererea angajatorilor și angajaților numai după confirmarea achitării tarifelor.

10 lei pentru lista salariaților

De asemenea, angajatorii care pierd datele din Revisal au posi-bilitatea, începând cu 7 iunie 2013, să le recupereze, contra cost, de la Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța.

Noul act normativ prevede doar taxele aplicabile pentru furnizarea datelor din Revisal prin eliberarea unor extrase pe suport hârtie. Astfel, pentru furnizarea datelor angajatorului se taxează 10 lei pe pagină, pentru lista tuturor salariaților - 10 lei pe pagină și pentru detalii salariat - 10 lei pe salariat sau fost salariat.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5726 secunde