Comandament Litoral 2020. Încep controalele în stațiuni

340
Comandament Litoral 2020. Încep controalele în stațiuni - fotofondcomandamentlitoral-1592930260.jpg

Articole de la același autor

Sezonul estival s-a deschis oficial de aproape o lună de zile, însă numărul turiștilor veniți la mare este încă destul de mic. Totuși, în week-end, stațiunile se animă, plajele se umplu, iar oamenii chiar încing hore ale bucuriei, pe promenadă.

Pentru ca totul să fie bine, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor a demarat deja, de la sfârșitul săptămânii trecute, seria de întâlniri cu principalele categorii de operatori economici, care derulează activități comerciale în stațiunile de la malul Mării Negre.

"Acestea s-au înscris în rândul acțiunilor de informare și consiliere a mediului de afaceri realizate în cadrul Comandamentului Litoral 2020, înființat special de ANPC, în fiecare an. De această dată, structura care are ca principal rol supravegherea pieței pentru ca drepturile consumatorilor să fie respectate în vacanțele de pe litoral are o misiune suplimentară, aceea de a se asigura că operatorii economici cunosc noile reglementări impuse de schimbările legislative apărute cu ocazia pandemiei de Covid-19, precum și modul în care acestea pot fi cât mai bine respectate atât de mediul de afaceri, cât și de turiști, cu atât mai mult cu cât, din cauza crizei medicale mondiale, sezonul turistic estival a început cu întârziere, în țara noastră", explică președintele ANPC și coordonatorul echipei Comandamentului Litoral 2020, Eduardt Cozminschi.

De asemenea, directorul general ANPC, Paul Anghel, și Irina Chirițoiu, directorul Centrului European al Consumatorului, s-au întâlnit, pe rând, cu reprezentanții industriei hoteliere, a celor din alimentația publică, a administratorilor de plaje și a agențiilor de turism, care activează pe Litoralul Mării Negre.

"După expunerea regulilor generale, precum și a celor impuse de pandemia cu Covid-19, în ceea ce privește interacțiunea comercială a acestora cu consumatorii, a avut loc un schimb constructiv de păreri - apreciat ca atare de ambele părți - concluziile asigurând condițiile pentru a transforma o vacanță desfășurată în condiții speciale, impuse de restricțiile cauzate de noul coronavirus, într-una care să mulțumească deopotrivă consumatorul și oamenii de afaceri", mai spune președintele ANPC.

Reprezentanții autorităților au explicat agenților economici cum să recunoască echipele de agenți care îi vor vizita, care sunt obligațiile locale pe care le au, ce trebuie să conțină eticheta alimentară, care sunt condițiile de depozitare corecte pentru alimente, dar și detalii privind obligațiile hotelurilor și ale proprietarilor de plaje.

"Fiecare operator economic care administrează o plajă trebuie să poată pune la dispoziția agentului de control registrul de evidență a calității apei și să asigure cel puțin opt metri pătrați de zonă de uscat de persoană. Și calitatea nisipului este importantă, mai ales în această perioadă în care se pare că pericolul Covid-19 nu a trecut", consideră Paul Anghel.

Unde puteți sesiza neregulile

Începând din luna iulie, comisarii care activează în cadrul Comandamentului Litoral 2020 vor începe verificările, pe teren, pentru a se asigura că sănătatea și viața consumatorilor, precum și drepturile acestora sunt respectate conform prevederilor legale de către toți operatorii economici, care activează la malul mării.

Până atunci, oricine întâmpină probleme sau observă nereguli poate face sesizare la Telefonul consumatorilor, la numărul 021.9551, sau la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, la numărul de telefon 0241.550.550. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4863 secunde