Concurs Consumatorii români devin mai conștienți de drepturile lor
199
Articole de la același autor
Cum afli dacă muncești legal sau la negru
01 Februarie 2013
E BINE DE ȘTIUT. Cum aflați dacă vi s-a calculat corect pensia
22 Ianuarie 2013
Cum să primești subvenție la taxa de habitat în Constanța
05 Februarie 2013
Cum vă puteți pensiona înainte de limita de vârstă
04 Ianuarie 2013
Taxa de habitat, cine și cât trebuie să plătească
07 Februarie 2013
SCANDALOS! Le-au construit un zid în fața ferestrelor!
09 Ianuarie 2013
"Ești cetățean european și ai drepturi. E dreptul tău! Acționează!", sloganul campaniei Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România, este pe cale să intre în limbajul cotidian, relevă Eurobarometrul "Drepturile Consumatorilor în România", publicat astăzi.
Potrivit studiului, realizat în toamna anului 2012, mai mult de jumătate (55%) din populația urbană a României afirmă că a văzut sau a auzit mesaje despre drepturile consumatorilor în ultimele luni, iar 45% dintre aceștia și-au amintit spontan sloganul campaniei de informare a Uniunii Europene, "Ești cetățean european și ai drepturi. E dreptul tău! Acționează!".
Din momentul lansării campaniei, în iunie 2012, în total 85% din populația urbană a României a întâlnit mesaje, anunțuri publicitare sau știri despre drepturile consumatorilor, ori își aduce aminte de mesajele legate de principalele teme ale campaniei, 83% considerând utile informațiile primite. Consumatorii au devenit mai conștienți de drepturile pe care le au atunci când întâmpină probleme cu un laptop sau calculator defect sau cu un pachet de vacanță, ori cu privire la cumpărăturile online și transportul aerian. În general, informațiile primite au fost evaluate ca fiind ușor de reținut, ușor de înțeles și convingătoare.
Studiul a analizat, de asemenea, percepția românilor asupra modului în care comercianții respectă drepturile și regulile de protecție a consumatorilor, i se poate observa o îmbunătățire considerabilă față de 2011. Companiile de telefonie fixă sau mobilă respectă drepturile consumatorilor, au susținut 78% dintre români, urmate de supermarketuri sau hipermarketuri și magazinele care comercializează electrocasnice sau aparate electronice (73%) și companiile aeriene de linie sau charter (67%).
Pe de altă parte, încrederea în bănci sau alți furnizori de credite, în furnizorii de Internet, companiile de teleshopping și agențiile de turism/tur-operatori este la un nivel mai scăzut, deși s-au observat unele îmbunătățiri faț de 2011. De asemenea, trei respondenți din cinci sunt de părere că sistemul judiciar din România nu este eficient în sancționarea comercianților care au un comportament incorect față de consumatori. În cazul în care ar întâmpina o problemă, majoritatea s-ar adresa asociaților non-guvernamentale pentru consumatori, acestea reprezentând și entitățile din România în care românii au cea mai mare încredere pentru a obține informații despre drepturile lor ș sprijin pentru soluționarea unei probleme privind drepturile consumatorilor.
Potrivit studiului, realizat în toamna anului 2012, mai mult de jumătate (55%) din populația urbană a României afirmă că a văzut sau a auzit mesaje despre drepturile consumatorilor în ultimele luni, iar 45% dintre aceștia și-au amintit spontan sloganul campaniei de informare a Uniunii Europene, "Ești cetățean european și ai drepturi. E dreptul tău! Acționează!".
Din momentul lansării campaniei, în iunie 2012, în total 85% din populația urbană a României a întâlnit mesaje, anunțuri publicitare sau știri despre drepturile consumatorilor, ori își aduce aminte de mesajele legate de principalele teme ale campaniei, 83% considerând utile informațiile primite. Consumatorii au devenit mai conștienți de drepturile pe care le au atunci când întâmpină probleme cu un laptop sau calculator defect sau cu un pachet de vacanță, ori cu privire la cumpărăturile online și transportul aerian. În general, informațiile primite au fost evaluate ca fiind ușor de reținut, ușor de înțeles și convingătoare.
Studiul a analizat, de asemenea, percepția românilor asupra modului în care comercianții respectă drepturile și regulile de protecție a consumatorilor, i se poate observa o îmbunătățire considerabilă față de 2011. Companiile de telefonie fixă sau mobilă respectă drepturile consumatorilor, au susținut 78% dintre români, urmate de supermarketuri sau hipermarketuri și magazinele care comercializează electrocasnice sau aparate electronice (73%) și companiile aeriene de linie sau charter (67%).
Pe de altă parte, încrederea în bănci sau alți furnizori de credite, în furnizorii de Internet, companiile de teleshopping și agențiile de turism/tur-operatori este la un nivel mai scăzut, deși s-au observat unele îmbunătățiri faț de 2011. De asemenea, trei respondenți din cinci sunt de părere că sistemul judiciar din România nu este eficient în sancționarea comercianților care au un comportament incorect față de consumatori. În cazul în care ar întâmpina o problemă, majoritatea s-ar adresa asociaților non-guvernamentale pentru consumatori, acestea reprezentând și entitățile din România în care românii au cea mai mare încredere pentru a obține informații despre drepturile lor ș sprijin pentru soluționarea unei probleme privind drepturile consumatorilor.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013
Vineri, 01 Martie 2013