COTAR AVERTIZEAZĂ: "Firmele de ridesharing, calea spre dezastru!"

297
COTAR AVERTIZEAZĂ:

Articole de la același autor

Politicieni din aproape toate partidele militează pentru încălcarea cu bună știință a Legii taximetriei, doar pentru a face loc pe piața din România unor firme care încalcă cel puțin trei legi ale statului român: Legea taximetriei, Codul Muncii și Codul fiscal, avertizează reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).


"Eliminarea taximetriei va afecta peste 150.000 de familii, însumând peste 600.000 de persoane. Așa cum am declarat și la întâlnirea de la Guvern, din data de 21 martie, dacă tot se dorește un transport alternativ, poate fi introdus un capitol distinct în legea 38/2003, unde să se prevadă și această activitate, dar să fie limitată, să respecte aceleași reguli ca și noi, în ceea ce privește autorizarea, controlul și fiscalizarea, controlul autorităților în drept, precum și numărul limitat de mașini. Altfel, înseamnă ca suntem o țară comandată de niște grupuri de interese care-și fac legi cu ajutorul politicienilor români. Și este foarte posibil să se descopere ale cui sunt interesele, dacă analizăm anumite legături (de familie și nu numai) între politicienii susținători ai Uber și persoanele de la conducerea companiei din România, dar și între patronii Uber și anumiți politicieni români care se pot lăuda cu susținerea internațională", susține Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Potrivit reprezentanților organizației patronale, o Ordonanță de Urgență care să dea undă verde paradisului fiscal pentru firmele de ridesharing ar deschide calea dezastrului.

"Noi, transportatorii autorizați, asistăm astăzi la un circ electoral în care politicieni din aproape toate partidele militează pentru încălcarea cu bună știință a Legii taximetriei, doar pentru a se face loc pe piața din România unor firme care încalcă cel puțin trei legi ale statului român: Legea taximetriei, Codul Muncii și Codul fiscal. Sub pretextul că duc transportul rutier de persoane în era tehnologiei, companiile de ridesharing nu fac altceva decât să-și umple propriile buzunare cu zeci de milioane de euro, în timp ce bugetele statelor pe care le piratează scad simțitor, iar drepturile lucrătorilor se elimină din așa-zisa relație de "parteneriat' cu șoferii bucuroși că le rămân câțiva bănuți în plus în buzunar, dar nu se gândesc la consecințele pe termen scurt mediu și lung: lipsa asigurărilor de sănătate, mai ales dacă ar avea nevoie de spitalizare; lipsa cotizației la pensie, care îi va adăuga pe lista acelor pensionari cu venituri sub nivelul subzistenței, peste 10, 15 sau 20 de ani", se menționează în comunicatul citat.

În viziunea transportatorilor, la ora actuală, există firme de transport în România care nu respectă nicio lege a statului român. "Uber își desfășoară activitatea de 4 ani, funcționează ilegal în România, face transport de persoane fără nicio autorizație, obține astfel venituri ilicite și duce toți banii încasați pe o aplicație, în conturi din afara țării. Au pretins că nu înseamnă transport rutier de persoane transportarea persoanelor din punctul A în punctul B, cu ajutorul unei aplicații cu tarife dinamice, eludează Codul fiscal, fraudează bugetul consolidat al statului, cu sute de milioane de euro", notează COTAR.

Reprezentanții Confederației afirmă, totodată, că, "lobby-iștii Uber și ai altor aplicații de același fel au găsit politicieni, chiar și în Guvern, care au găsit metode pentru a le deschide calea către piața românească, dincolo de orice cadru legal", iar "acum se încearcă trecerea, pe repede-înainte, a unei OUG care să le servească interesele".

"Înțelegem că sunt foarte influente cercurile înalte de la New York și că avem politcieni care-și doresc izbânda în alegeri cu orice preț - chiar dacă prețul este cel de a schimba legile României, astfel încât să le aducă bani mai-marilor lumii și să obțină susținerea lor - însă nu putem să nu le amintim acestora că în România nu avem o lege care să reglementeze activitatea de lobby, ci doar pedepse penale pentru trafic de influență. Nu știm dacă toți cei care insistă pentru această OUG pentru "transport alternativ' înțeleg ce fac alți colegi ai lor, care sunt direct interesați de apariția acestei schimbări legislative, în interes personal, nu știm dacă toți cei care susțin binefacerile Uber înțeleg problemele fiscale sau măcar dacă știu că Uber încasează bani și cash, fără a putea emite bon fiscal, nu știm câți dintre susținători cred că e bine să fii "cool' și "în pas cu moda sau cu tendințele, drept pentru care se înscriu în "trend', ți câți au cu totul alte interese, dar ce am observat noi este faptul că toți vorbesc în necunoștință de cauză și sfidând însăși ideea de legislație, deși vor să conducă țara", se arată în comunicatul transportatorilor autorizați din România.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7137 secunde