Din ce în ce mai puțini turiști. De ce nu sunt promovate destinațiile românești

268
Din ce în ce mai puțini turiști. De ce nu sunt promovate destinațiile românești - dinceinmaiputinituristijpeg-1452531720.jpg

Articole de la același autor

Numărul turiștilor moldoveni a scăzut drastic, anul acesta, în stațiunile românești de la munte. Asociațiile de promovare turistică din România anunță o scădere cu 25, chiar 30 la sută a numărului de turiști moldoveni care s-au aflat în vacanță în destinațiile din România, pentru petrecerea sărbătorilor de rit vechi.

"Estimăm prezența a aproximativ 11.000 - 12.000 de turiști moldoveni în stațiunile montane din România, în intervalul 1 decembrie 2015 - 10 ianuarie 2016. Topul preferințelor turiștilor moldoveni situează stațiunile românești Poiana Brașov, Predeal, Sinaia, pe primele trei poziții, imediat după acestea, însă, urmează destinații ca Bansko (Bulgaria), Viena (Austria), Cortina D 2-Amprezzo (Italia), și se constată revenirea cererii către Bucovel (Ucraina), datorită prețurilor scăzute și ofertelor promovate în Republica Moldova", explică reprezentanții Federației Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT).

Potrivit acestora, cauzele acestei scăderi consistente cu privire la vacanțele în România sunt legate de accentuarea crizei politice și economice din Moldova, care a redus cererea de vacanțe pentru moldoveni, care pot călători în Uniunea Europeană fără viză, ceea ce i-a determinat să aleagă și destinații europene, în afară de România, dar mai ales de absența promovării României ca destinație în Moldova.

"Indiferent de efectele crizei cu care se confruntă bugetele de vacanță ale moldovenilor, România a scăzut consistent și îngrijorător în preferințele de vacanță ale turiștilor moldoveni, și aceasta este o consecință directă a absenței promovării destinațiilor românești pe piața din Moldova. În ultimii șase ani, Agenția Națională a Agențiilor de Turism și mai ales Federația de Promovare Turistică din România au dus o campanie continuă de promovare a destinațiilor românești către agențiile de turism și turiștii moldoveni, împreună cu Federația de Promovare a Turismului din Moldova. De exemplu, Asociațiile de Promovare Litoral - Delta Dunării, Bucovina, Râșnov, Brașov și Prahova au derulat acțiuni și campanii de promovare către această piață - pe care o considerăm strategică pentru România. În urma unor asemenea acțiuni de promovare, numărul turiștilor moldoveni care au ales litoralul românesc în vara 2015 a crescut consistent. Din păcate, Autoritatea Națională de Turism nu a reușit să deruleze nicio campanie de promovare pe Moldova de mai mulți ani, iar, prin simpla participare de trei - patru zile la Expoziția de Turism din Moldova, nu ai cum să obții alte rezultate înafară de acela de a bifa prezența la târg. Considerăm ca inacceptabilă lipsa unei strategii și a rezultatelor în promovarea României ca destinație de vacanță pe piața vecină și prietenă, în comparație cu eforturile de promovare pe care continuă să le facă Bulgaria, Turcia și alte destinații concu-rente", este de părere președintele FAPT, Corina Martin.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 09 Ianuarie 2016
Stire din Economie : Turismul a dat lovitura în 2015
Sâmbătă, 19 Decembrie 2015
Stire din Cultură-Educație : A început  vacanța de iarnă!
Pagina a fost generata in 0.6484 secunde