Penele de curent "ard" electrocasnicele. Cine plătește paguba?

359
Penele de curent

Articole de la același autor

Ați sesizat că după o "pană" de curent vi s-a "ars" televizorul sau iese fum din cuptorul cu microunde? Compania de electricitate la care sunteți abonat este obligată să vă despăgubească. În cazul în care este posibilă repararea aparatelor electrocasnice deteriorate, valoarea despăgubirilor va fi egală cu valoarea reparațiilor. 


Dacă variațiile de curent vă strică lap-topul, frigiderul sau televizorul, nu înseamnă că trebuie să scoateți bani din buzunar pentru unele noi. "Paguba" va ajunge pe nota de plată a companiei de electricitate la care sunteți abonat, după cum susțin chiar furnizorii de electricitate. 


"Operatorii de rețele de distribuție a energiei electrice vor plăti consumatorilor casnici, direct sau prin intermediul furnizorilor de energie, despăgubiri pentru deteriorarea aparatelor electrocasnice ca urmare a supratensiunilor accidentale produse din vina dovedită a operatorilor, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE)", susțin reprezentanții unei companii de electricitate.


Despăgubirile se acordă pentru aparate electrocasnice alimentate la tensiuni de 230V/400V, cu excepția lămpilor electrice și a aparatelor fără componente electronice, cum ar fi radiatoarele, cuptoarele sau plitele.


Dacă nu este posibilă repararea și consumatorii afectați dețin documentele de achiziție ale aparatelor, valoarea des-păgubirilor se calculează făcând media între durata medie de utilizare și durata efectivă de utilizare a aparaturii. 


Ce au de făcut consumatorii păgubiți 
În termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la apariția supratensiunii care a provocat defecțiunea, consumatorul trebuie să transmită în scris, fie direct operatorului de rețea (dacă are contract încheiat direct cu acesta), fie furnizorului de energie (în cazul în care contractul cu distribuitorul este încheiat prin intermediul furnizorului) o cerere de acordare a despăgubirilor. 


Ulterior, în cel mult 10 zile lucrătoare de la data primirii cererii, operatorul progra-mează de comun acord cu consumatorul data verificării la locul de consum a celor sesizate. În maximum trei zile lucrătoare de la verificare, distribuitorul trebuie să anunțe consumatorul, direct sau prin furnizor, dacă, în urma verificării, este îndrep-tățit sau nu să primească despăgubiri. 


Noi reglementări în 2016 
Potrivit reprezentantului Enel Distribuție Dobrogea, legea privind despăgubirile consumatorilor de energie electrică va suferi noi schimbări. 


"Pe data de 29 decembrie 2015, au apărut noi reglementări privind aspectul despăgubirilor consumatorilor. Aceasta va fi aplicabilă abia după data de 12 ianuarie, însă până la acel moment, consumatorii vor putea depune solicitările de despă-gubire conform legii aplicate până în prezent", a completat reprezentantul companiei. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6443 secunde