Podul de la Butelii, reparații capitale! Când încep și cât costă lucrările

3098
8

Articole de la același autor

De mai bine de 30 de ani, de când a fost dat în funcțiune, pasajul de pe strada Cumpenei, cunoscut de constănțeni drept podul de la Butelii, nu a fost niciodată în reparații capitale. Mai mult decât atât, cele mai recente expertize au arătat că acestuia îi lipsesc trei grinzi de rezistență și ar trebui urgent reabilitat. Autoritățile locale l-au pus pe lista priorităților și vor să îl pună în siguranță, să-l reabiliteze și să-i schimbe aspectul trist și vechi.

Noul pasaj va fi destinat traficului rutier, iar pietonii nu vor avea acces decât pe o porțiune mică, pe o singură latură, pentru traversarea căii ferate. Vor fi scoase liniile de tramvai, va fi resistematizat tot traficul, circulația urmând să se desfășoare pe câte două benzi pe sens, cu o zonă de separare chiar pe centrul podului. Proiectul este unul foarte important și destul de costisitor, valoarea estimativă a lucrărilor apropiindu-se de 1,3 milioane de euro.

"Pasajul a fost dat în exploatare în anii 1984 -1985, are o lungime de 375 de metri și era, la vremea respectivă, un pasaj rutier mixt, cu linii de tramvai și cu porțiune pentru autovehicule. De-a lungul timpului, acesta a suferit numai reparații curente. După desființarea traseului de tramvai, a rămas linia care trebuie scoasă și transformată în carosabil. Conform expertizelor, există o mulțime de alte defecțiuni care au apărut în timp. Rosturile de dilatație trebuie refăcute, pentru că sunt complet uzate. Pe partea care susține calea de rulare, au început să apară degradări destul de substanțiale la piloni și trebuie vopsit anticoroziv neapărat, pentru că nu a fost niciodată protejat împotriva coroziunii. De asemenea, hidroizolația de sub asfalt este într-o stare avansată de degradare, trebuie scos tot asfaltul și trebuie înlocuită toată hidroizolația și pus asfalt nou", a declarat, pentru "Cuget Liber", ing. Claudiu George Rădu-lescu, directorul tehnic din cadrul SC Confort Urban SRL.

Potrivit acestuia, podul are probleme grave și în ce privește structura de rezistență.

"În urma expertizelor, s-a constatat că lipsesc din construcție trei grinzi de rezistență pe partea centrală a pasajului. A rezistat atâția ani, dar trebuie neapărat să punem în siguranță pasajul. Tocmai de aceea ne-am gândit ca, pe mijlocul pasajului, să facem o zonă de separare, să protejăm zona grinzilor lipsă. Practic, se va circula pe câte două benzi pe sens. Sunt benzi late, de peste 3 metri lățime, așa că nu vor fi probleme", a mai spus inginerul.

Sistem modern de iluminat și antifonare

După punerea în siguranță, pasajul va fi antifonat și se va reface sistemul de iluminat. Autoritățile locale au gândit un sistem de lumini cu led și un sistem de protecție din plexiglas.

"Pentru protejarea zonelor din jur de zgomotul de pe pod, va fi folosit un sistem de protecție din plexiglas semirotund, în care va fi încastrat sistemul de iluminat cu leduri. Va fi ceva spectaculos și funcțional în același timp", a completat Claudiu Rădulescu.

Pentru pietoni, însă, nu sunt prea multe soluții. Va fi păstrat trotuarul de pe partea dreaptă (în direcția de mers către zona CET), pentru traversarea căii ferate, dar nu se vor mai face alte zone pietonale.

"Înafară de porțiunea folosită strict pentru traversarea șinelor de cale ferată, pasajul va rămâne strict rutier. Pentru a face trotuare, ar fi nevoie de costuri suplimentare și este prea complicat", a precizat reprezentantul Confort Urban.

Circulația s-ar putea închide complet

Deocamdată, proiectul se află în faza de obținere a autorizațiilor de construcție, după care urmează licitațiile pentru efectuarea lucrărilor. Dacă totul merge bine, lucrările ar putea începe în prima parte a anului 2016.

"Urmează să se decidă cum se va proceda cu circulația în zonă. Avem două soluții, una cu întreruperea parțială a traficului pe pasaj, cu circulație alternativă, caz în care lucrările ar dura opt, nouă luni, și o altă soluție cu întreruperea totală a circulației pe pasaj, caz în care lucrările ar dura numai trei, patru luni", a încheiat Claudiu Rădulescu.

Comentează știrea

Pintea
7 octombrie 2015
O data la 30 de ani

Daca tot aveti intentia de a repara acest pasaj faceti un lucru bine facut.Intrerupeti complet circulatia prelungiti pasajul peste bd IC Bratianu .Daca la City Park se poate de ce nu faceti acelasi lucru la Pod butelii cum este cunoscut. Pasajul prelungit va fluidiza circulatia in aceasta intersectie importanta mai ales ca acolo se gaseste un mall care in urmatorii ani se va dezvolta.Daca renovati pasajul si nu il prelungiti peste IC Bratianu vor fi aceleasi cozi inteminabile de masini,pietoni care traverseaza continuu , un loc unde se vor produce multe accidente deoarece in perspectiva traficul auto in zona va fi infernal.Faceti ceva care sa rezolve problema circulatiei in zona inca 30 de ani de acum,iar daca nu sunt bani la buget exista fonduri europene. Pasajul trebuia reparat de acum 2 ani si a rezistat .Daca sunt probleme restrictionati traficul greu il deviati pe pasajul IPMC care este ireprosabil, mai asteptam un an dar faceti un pasaj util cetatenilor.

Electricul
7 octombrie 2015
Du-ma acasa mai tramvai

Scoateti tramvaiul, smecherilor. Al cui este tunul ? Cum naiba se face ca in tara in care locuiesc, tramvaiul este unul din principalele mijloace de transport si cum naiba se face ca liniile de tramvai s-au prelungit cu inca 11 km, dar in Romania, tramvaiul este bagat la fier vechi. Bagati diesel, benzina, poluare si lasati in pace ideea de a trai si a respira un aer mai curat. Constanta ? Un mare jeg de oras, asta am vazut in vara. Iti este si sila sa mergi prin el.

Mos Ion
7 octombrie 2015
''Electricul'' are dreptate !

Din pacate trebuie sa-i dau dreptate , Constanta a ajuns o epava !

Pietonul,o specie disparuta
7 octombrie 2015
Un selfie pe pod cu primarul inimilor noastre

Cautam o firma in zona.Nu cunosteam geografia locului si am fost nevoit sa traversez pe jos.La inceput am crezut ca pasajul are trotuar.Episodull 1:am mers cam 25-30 de metri pe asfalt dar m-am intors din drum.Era imposibil.Inchipuiti-va ca mergeti pe o cale ferata si la fiecare 5 secunde te depaseste un tren de mare viteza,TGV-ul,asa se circula acolo.De trei ori mi-a zburat basca din cap.Episodul 2: am ajuns la picioarele podului.Acolo am avut de ales:1-sa urc scarile fara balustrada(le vedeti in poza),2-sa fac echilibristica pe o conducta ingusta si in cele din urma sa ma striveasca TGV-ul de Palas.Am ales prima varianta,sa cad de la inaltime ca asa-i mai bine.Daca va uitati in poza scarile ajung pana la inaltimea a doua etaje de bloc.Ele au avut o balustrada din metal dar "interesul national" a dat-o la fier vechi.Cand am ajuns sus pe pod l-am injurat inca o data pe Mazare si pe tot neamul lui de pesedei laudarosi.Au gasit bani de carnaval la Mamaia dar nu au avut bani de o balustrada.Podul asta leaga doua cartiere mari ale orasului.Mersul pe jos este interzis in Constanta. Noroc cu Dragnea care a resetat partidul si cu Fagadau care s-a gandit la interesul national.

Cetateanul
7 octombrie 2015
Pentru pietoni

Terminati-va cu prostiile! Cum sa prelungeasca pasajul peste bulevard? Sa nu mai fie cozi? Sa nu mai fie nervi? Ia mai usor cu gargara, puneti mana pe o matura si faceti curatenie pe pod! Abia astept sa blocheze si cate un sens sa vezi atunci bucurie. Plus ca o sa dureze 2 ani pana se finalizeaza.

cetatean
7 octombrie 2015
primari corupti

nu sunt in stare decat sa fure primarii PSD-isti, Constantei ii trebuie un primar apolitic un administrator , un bun gospodar, toti primarii politici vor fi aserviti partidului care ii sustine ne trebuie un primar al cetatenilor, sustinut de cetateni;

b
7 octombrie 2015
bb

Ba ati innebunit.Doar nu vreti sa faca primaria ceva in interesul nostru.Il vor carpi,carpeala va dura vreo 10 ani si va costa cat 3 poduri noi.

vaporeanu
7 octombrie 2015
job

Cea mai selecta oferta! Urgent avem nevoie de colaboratori part-time in cel mai select si mai serios program de castigat bani la domiciliu, in timpul liber. Cerem dorinta de a invata ceva nou si seriozitate. Oferim indrumare pas cu pas, instruire gratuita de cea mai buna calitate si contract care va garanta plata comisioanelor. Solicitati acum detalii la adresa de email :[email protected]

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0578 secunde