Protecția Consumatorilor recomandă: Atenție la reduceri!

157
Protecția Consumatorilor recomandă: Atenție la reduceri! - ddd-1578492127.jpg

Articole recomandate

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenți la prețuri în perioada reducerilor de iarnă și să se adreseze instituției pentru orice fel de nelămurire, potrivit unui comunicat remis, miercuri, Agerpres.

Având în vedere că ne aflăm în plin sezon al reducerilor, ANPC recomandă clienților să trateze cu maximă atenție toate ofertele promoționale și să verifice dacă anunțul de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent este efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat, fie prin mențiunile "preț nou", "preț vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menționarea procentului de reducere a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preț redus (soldare, lichidare, promoționale).

De asemenea, consumatorii trebuie să știe că orice vânzare cu preț redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoțională etc.), trebuie să fie însoțită sau precedată de publicitate și anunțată sub denumirea ei ("soldare/soldări/solduri", "lichidare", "promoții" etc.), însoțită de data de debut și de durata acesteia.

În cazul în care oferta este deja în derulare, clienții trebuie să fie informați cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai "în limita stocului disponibil".

La achiziționarea pachetelor promoționale de tipul "3 la preț de 2", cumpărătorii trebuie să verifice prețul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu prețul pachetului promoțional.

"Totodată, sfătuim consumatorii ca în momentul cumpărării să verifice dacă oferta mai este valabilă și dacă reducerea de prețuri anunțată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă prețul afișat este cel facturat)", spun reprezentanții ANPC.

Pentru a evita orice situație neplăcută, ANPC sfătuiește în mod special toți consumatorii să solicite informații suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afișe sau pliante, prin anunțuri pe site etc).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.45 secunde