Şoferii de pe autobuzele CT BUS se plâng de condiţiile de muncă şi că sunt epuizaţi

704
2
Conducătorii auto din cadrul CT BUS Constanţa se plâng că sunt puţini, sunt nemulțumiți de salariile mici pe care le încasează şi de condiţiile de lucru, motiv pentru care au decis să trimită atât primarului Vergil Chiţac, cât şi consilierilor locali o scrisoare în care le aduc la cunoştinţă problemele cu care se confruntă.

Aceştia spun că în ultima perioadă, din cauza creșterii considerabile a numărului participanților la trafic, a lucrărilor care au blocat arterele rutiere ale orașului, munca șoferilor din cadrul CT BUS s-a îngreunat considerabil, motiv pentru care au început să apară diverse probleme.

Potrivit președintelui Sindicatului Profesional al Transportatorilor și Activităților Conexe, Radu-Bogdan Gheorghe, din cauza aglomerației în trafic, de multe ori, conducătorii auto sunt nevoiți să depășească viteza legală, să forțeze semafoarele, să mănânce pe fugă, pentru că nu au pauze de masă, să gonească pe străzi pentru a se încadra în graficul de transport care nu este în acord cu timpul real care ar trebui să fie alocat fiecărei curse etc.

„Noi, conducătorii auto ai CT BUS, depunem toate eforturile să ne facem datoria cât putem de bine, iar până în prezent, spunem noi, nu au fost înregistrate probleme majore (accidente grave), însă, ținând cont de actualele condiții de muncă, atragem atenția că riscul producerii acestora este iminent. Considerăm că această stare de fapt a survenit pe fondul implicării insuficiente a conducerii CT BUS în rezolvarea problemelor cu care ne confruntăm, deși acesteia i-au fost aduse în nenumărate rânduri la cunoștință doleanțele noastre. Prin contractul de delegare a gestiunii, se prevede decontarea unui anumit număr de kilometri, fără a fi avută în vedere și situația în care numărul respectiv de kilometri nu poate fi efectuat din unele cauze obiective (lucrări la partea carosabilă, aglomerație în trafic, accidente rutiere etc), cu toate că în prezent, tocmai din unele din aceste cauze, kilometrii stabiliți zilnic nu pot fi efectuați, iar CT BUS pierde bani din cauza curselor care se suspendă pe fondul celor arătate. În plus, de la o zi la alta, șoferilor li se diminuează timpul de repaus dintre curse, ceea ce contribuie la creșterea nivelului de stres și oboseală și, nu în ultimul rând, la creșterea riscului de comitere a unor greșeli, în contextul în care, pe fondul lipsei unor soluții viabile, conducătorii auto trebuie să se adapteze permanent unor condiții de muncă tot mai inumane și astfel sunt nevoiți să încalce o serie de reguli de circulație și de desfășurare optimă a transportului public local. Din punctul nostru de vedere, una din soluțiile de rezolvare o constituie introducerea pe traseu a unui număr mai mare de mașini, măsură pentru care conducerea CT BUS nu-și asumă această situație și doar intervenția autorităţilor poate să dezamorseze situația şi să soluționeze problemele cu care ne confruntăm”, a precizat liderul de sindicat.



Deficitul de personal îi face să lucreze fără pauze


Totodată, angajații nu înțeleg de ce prețul pe kilometru s-a diminuat prin decizie politică exact atunci când prețul carburantului a explodat, atunci când autobuzele Isuzu au ieșit din garanție. Toate acestea, spun ei, în contextul în care, în mod normal, acest tarif de referință ar fi trebuit mărit, fără a mai lua în calcul și faptul că marja de profit a fost diminuată în aceeași manieră, de la 4,5% la 0,5%.

„Precizăm că toate aspectele relatate, coroborate cu problemele de natură financiară, sunt doar o parte din neajunsurile cu care ne confruntăm, iar nerezolvarea acestora creează alte probleme, care în mod implacabil, la un moment dat, vor genera conflicte între angajați și conducerea societății. Pe lângă problemele expuse, o problemă o constituie și lipsa de comunicare dintre conducerea CT BUS și conducerea Sindicatului Profesional al Transportatorilor și Activităților Conexe, sindicat care, deși este nereprezentativ, are în componență majoritatea șoferilor, deci personalul direct productiv și măcar din această perspectivă nu ar trebui să fim izolați de dialogul social instituit între angajator și societate”, a adăugat Radu-Bogdan Gheorghe.

În plus, a mai spus preşedintele sindicatului, la nivelul CT BUS nu s-au luat măsuri pentru a reconfigura timpii de traseu, în măsura în care șoferii să poată avea pauzele necesare, și astfel se lucrează până la epuizare. „Toate acestea, în condiţiile în care există un mare deficit de șoferi, iar conducătorii auto sunt nevoiţi să lucreze fără a beneficia de zile libere foarte mult timp. De asemenea, vă mai facem cunoscut că, pe lângă toate cele relatate, angajații CT BUS se mai confruntă cu o mare problemă, şi anume starea de funcționare a autobuzelor Isuzu, care au început să aibă probleme tehnice greu de rezolvat și pentru care întreținerea este deficitară și cu materiale de calitate îndoielnică, ce pot duce la probleme grave în exploatare”, a încheiat sindicalistul. 



Comentează știrea

Cristian
16 decembrie 2022
Căldură

Asta îi împiedică să dea drumul la căldură în autobuze..

Dan
16 decembrie 2022
Nesimtiti

Dar cand injura nonstop in trafic si tu esti martor ca pasager, cum e?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4603 secunde