Traficul rutier, interzis în Peninsulă!

2984
9
În Peninsulă, nu se va mai intra cu mașina decât pe anumite străzi. Aceasta este intenția autorităților locale și, conform Planului Urbanistic Zonal, "greul" traficului rutier ar urma să fie preluat de șoseaua ce va fi construită pe faleză și de pasajul subteran, ce va străbate Piața Ovidiu.

Într-o ediție trecută, prezentam planurile autorităților locale privind construcțiile impunătoare ce ar urma să se înalțe în centrul vechi al Constanței, după cum se stipulează în documentul "Actualizare PUZ Peninsulă". În paralel cu realizarea unor noi puncte "de greutate" (zgârie nori de 25 de nivele pe plaja Modern și turnuri de 30 de nivele pe strada Traian) în centrul vechi, reprezentanții Primăriei Constanța intenționează să scoată traficul rutier spre marginea centrului vechi.

Conform PUZ-ului, "dezvoltarea sistemului de circulații se va face etapizat și are drept scop asigurarea fluenței circulației și a unor legături directe între oraș, Peninsulă, strada Termele Romane (viitorul port de călători), portul Tomis și plaja Modern, permițând în același timp redarea unor spații cheie din Peninsulă (Piața Ovidiu, arterele comerciale), circulației pietonale".

Șosea și pistă de biciclete pe faleză

Concret, această "dezvoltare" va însemna realizarea unei șosele pe faleză, pornind de la portul Tomis, până după Casa Căsătoriilor (situată pe strada Mihai Eminescu), urmând să se facă legătura între aceasta și b-dul Mamaia.

"Șoseaua falezei se va intersecta cu strada printr-o girație astfel dimensionată încât să poată prelua și traficul generat de viitoarea dezvoltare a portului. Pentru șoseaua falezei, se propune câte o bandă pe sens, spațiu verde de 1,50 metri, pistă de biciclete de 1,50 metri și un trotuar de 2,00 metri, pe ambele laturi, ajungându-se la un profil transversal de 14 metri", se menționează în planul urbanistic.

Trebuie menționat că documentația pentru această șosea a fost depusă, în urmă cu aproximativ două săptămâni, la Direcția de Cultură pentru obținerea avizelor.

Pasaj subteran pe sub Piața Ovidiu

Proiectul cel mai măreț, din punct de vedere al traficului, îl constituie pasajul ce va străbate subteranul Pieții Ovidiu.

"Subtraversarea se va realiza printr-un pasaj ce va avea capetele în strada Termele Romane, respectiv noua șosea a falezei, aflată la nivelul taluzului inferior, deci destul de jos față de restul terenului. Același lucru se întâmplă și în capătul opus, unde, după inter-secția cu strada Vasile Canarache, terenul coboară până la intersecția cu strada Termele Romane. Ca profil transversal, pasajul va avea un pasaj rutier, câte o bandă de 3,50 metri pe sens, cu trotuar de 1,50 metri pe ambele laturi", este descris în PUZ.

Totodată, planul menționează că pasajul subteran va cuprinde și un complex arheologic.

"Cercetările arheologice desfă-șurate până în prezent în Peninsulă conduc la ipoteza că pe locul actual al Pieței Ovidiu se află Forul din perioada romană a orașului. Complexul arheologic va cuprinde un muzeu modern, săli de conferință, spații de destindere și comerț specific", mai este cuprins în document.

Rolul acestui pasaj este de a crea o legătură între portul Tomis și oraș, eliminând astfel circulația de tranzit din centrul vechi.

În Piața Ovidiu, vor avea voie doar pietonii

Un alt aspect urmărit în PUZ este de a elimina traficul rutier din Peninsulă, concentrându-l pe arterele de margine.

"Existența pasajului subteran va ajuta și la conturarea spațiului pietonal în zona Pieței Ovidiu, împreună cu măsurile de deviere a traficului pe străzi ocolitoare cu sens unic, ajungându-se ca, în final, pietonalul să se extindă prin închiderea multor străzi", este precizat în documentul de urba-nism.

Eliminarea traficului se va realiza treptat. Într-o primă etapă, străzile Vasile Canarache, Arhiepiscopiei, Regina Elisabeta, Remus Oprea-nu, Revoluția din 22 Decembrie, Marcus Aurelius, Dimitrie Cantemir și Mircea cel Bătrân vor constitui "un circuit cu sens unic prin care să se asigure legătura cu orașul și, în același timp, eliminarea traficului auto ce traversează Piața Ovidiu".

Mai târziu, însă, după punerea în funcțiune a tunelului subteran, în Peninsulă vor fi instituite bariere care vor delimita arterele rutiere de cele pietonale. Barierele vor fi montate astfel: din strada Mircea cel Bătrân la intersecțiile cu străzile Dragoș Vodă și Aristide Karatzali; la intersecțiile dintre străzile Vasile Canarache și Sulmona, dintre străzile Ovidiu și Dr. Cantacuzino și dintre străzile Remus Opreanu și Revoluția din 22 Decembrie. Strada Arhiepiscopiei va deveni pietonală, asemenea majorității din Peninsulă, și ocazional carosabilă, pentru aprovizionare și urgențe.

Parcări subterane

De asemenea, urmează să fie realizat și "un sistem de parcări subterane și de suprafață, atât în zonele limitrofe Peninsulei, cât și pe aleile ocazional carosabile, pentru riverani și vizitatori", se mai menționează în PUZ.

Reamintim că actul a fost realizat de SC Expaco SRL, sub coordo-narea arhitectului Mirela Băncescu și se află, în prezent, în analiză la specialiștii Agenției de Protecția Mediului.

Comentează știrea

a
18 octombrie 2011
a

astea se vor realiza peste inca 20 de mandate ale lu mazare, la fel ca si bazaru oriental si sala polivalenta de la badea cartan si ca cele 10 mii de locuri de parcare cu care se lauda mazarica in campania trecuta

b
18 octombrie 2011
b

prostii, nu va face nimic din ce indruga aici. poate mai ies niste spagi un proiect si gata..... apoi etern santier, vezi strada traian sau portul tomis===

sever
18 octombrie 2011
ineptii

Ce om sanatos la minte poate crede in realizarea unui astfel de proiect,demn de cele mai mari si mai bogate metropole europene? De altfel nu se precizeaza nici un termen.Praf in ochi si ambitii idioate de arhitecti cu capul in nori.Administratia Mazare trebuie dizolvata in acid sulfuric si apoi mai discutam ce se poate salva din dezastrul in care a ajuns orasul.

ath
18 octombrie 2011
Opriti dezastrul

Salvati centrul istoric.Salvati memoria cetatii. Salvati,trecutul prezentul si viitorul orasului. Mazare daca vrea un Las Vegas,sa-l construiasca in Balta Brailei sau in parloaga Baraganului.Americanii au gasit o solutie pentru destrabalatii lor,i-au trimis sa investeasca in pustiul Nevada."Echipa mea" sa investeasca in pustiul Baraganului,nu in centrul unui oras milenar.Daca sapi in Peninsula,dai de un zid antic sau de o comoara istorica.Azi vrea sa construiasca un pasaj subteran in inima cetatii,maine va construi un aqualand in cetatea Histria,pentru pescarii din zona.Stimata Florentina Dumitrov,vrem sa aflam ce pregatire au cei care au initiat acest proiect si cei care-l aproba.Unul din ei a fost sincer,a declarat in public ca scoala l-a chinuit dar a invatat si el ceva ca sa nu ajunga un natarau.Nu stiu daca a ajuns natarau dar stiu ca a ajuns un primar incult si fara chef de treaba.Nu-i lasati pe fotbalisti,pe boxeri sa pe revolutionarii de meserie sa-si dea cu parerea despre urbanism,istorie sau arheologie.Unde sunt intelectualii Constantei ? Ajunge,timp de 70 de ani,nataraii au facut ce au vrut ei in tara asta.

SULTAN
18 octombrie 2011
DUBAI

BAI IO SULTAN DE LA DUBAI ESTE FOARTE INVIDIOS LA VOI, CU PROIECTELE ASTEA ALE VOASTRE VRETI SA DEPASITI DUBAI....NOI ESTE SI MAI INVIDIOSI LA VOI , VREAU SA FACEM AUTOCENTURA CU 16 BENZI CONSTANTA DUBAI...SA NE INFRATIM ORASELE ...TURNURI DE 30 ETAJE, DE LA ULTIMUL ETAJ PE CARE CUMPAR EU TOT O SA VAD LUMINITA DE LA CAMERA DE HOTEL BURJ HAIFA, NU VISAU GRECII SI ROMANII CETATII TOMIS CE INGINER MAIASTRU DE PRIMAR VA CONDUCE CETATEA PESTE 2500 ANI

qwerty
18 octombrie 2011
Te apuca greata

In preajma campaniei electorale,"patriotii" din politica noastra,organizeaza cate un balci cu soldati daci si romani in decorul monumentului de la Adamclisi. La Adamclisi nu trebuie sa mai cheltuiesti bani, monumentul arata bine,te tragi in poza si incepi campania electorala.Altii mai "piosi",depun coroane de flori si se fac ca le pasa de istorie.Ecce homo, alegatorii sunt in extaz,iata omul care merita sa conduca judetul.Dar niciun politician nu a trecut pe la Termele Romane din Constanta,ca sa dau numai un exemplu.Doua ziduri antice mai stau in picioare in tot centrul istoric.Acolo nu se trage nimeni in poza.Mi se pare normal,toate zidurile vechii cetati sun pline de balarii,pisate de caini sau invadate de gunoaie. Avem un "gospodar" in oras si nu ducem lipsa de patrioti.

ala de la 3
18 octombrie 2011
imbecilitatea edililor

Bataia de joc cea mai perfida este ca dobitocii astia care propun constantenilor transformari pe care americanii le fac in 10 ani nu vorbesc nimic de cost.Tot cacatul de care se vorbeste de cateva zile: blocuri de 30 etaje,strazi noi,subterane,sosea de coasta,muzeu si centru comercial ,costa SUTE DE MII DE EURO si este nevoie de specialisti cu multa experienta in spate.Cand ne cacam pe noi sa terminam 50km de autostrada avem curajul sa ne batem joc de oamenii creduli si neinformati. La N-Y se lucreaza de 10 ani la reamenajarea spatiului distrus de teroristi si se va finaliza peste inca 5 ani.Asaca magarilor nu mai prostiti populatia.Intr-un oras unde curvele sunt pline de paduchi si purici edilii se cred in mileniul al patrulea.

ala de la 3
18 octombrie 2011
scuze

a se citi sute de milioane in loc de sute de mii.Dar se poate vorbi si de miliarde.

Cristina
14 martie 2013
Vise

da ar fi frumos sa se faca ceva pentru zona peninsulara din Constanta, dar nu asa. Fiind din Constanta, si studiind la facultatea de arhitectura din Bucuresti, mi-ar fi placut sa citesc o gramada de arhitecti, designeri si urbanisti care isi bat capul sa integreze aceasta zona a Constantei in anul 2013. Ce scrie in articol sunt fantezii! nu va fi posibil si in plus este o tampenie deoarece se pierde istoria, se pierde tot ce este mai fumos din acest oras! Ganditi-va la Sibiu, la Brasov... cum sunt pastrate si cum sunt restaurate centrele vechi ale acestor orase; asta ar trebui sa se intample si in Constanta. Ce cafenele? ce cluburi? sunt destule in mamaia; cat despre blocuri de 30 de etaje? nu cred ca le permite terenul (solul fiind unul argilos) sa inalte astfel de mastodonti. Ar trebuie sa se faca un concurs PUBLIC,national si de ce nu international, unde lumea sa poata veni cu proiecte de amenajare urbana pentru zona peninsulara a Constantei.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3819 secunde