Gândește-te la viitorul afacerii tale și investește în servicii de optimizare SEO!

348

Articole recomandate

În contextul pandemiei de coronavirus și al situației de criză astfel create, Justin Osofsky, COO Instagram (Chief Operating Officer), a făcut următoarea declarație: "Pe măsură ce majoritatea magazinelor rămân închise, iar social media devine strada principală, trecerea business-urilor în online este mai necesară ca oricând. Oferim noi metode prin care oamenii pot sprijini și descoperi afaceri mici, precum și instrumente prin care afacerile pot să mențină legătura cu clienții lor." 


La prima vedere, declarația nu are legătură directă cu subiectul acestui articol – și anume, optimizarea SEO. Ea face referire la noile update-uri aduse platformei Instagram, însă poate reprezenta un punct de plecare pentru conștientizarea situației actuale în ceea ce privește afacerile în general. Mai exact, declarația care vine din partea unui gigant al Internetului ne conștientizează asupra următorului fapt: e-commerce-ul (comerțul electronic) e pe cale să devină principala formă de a face cumpărături pentru majoritatea consumatorilor din întreaga lume. Cel puțin pentru o perioadă nedeterminată de timp. Iar România nu face excepție!


Cu alte cuvinte, aproape toate business-urile care comercializează diverse produse se vor orienta cu predilecție către mediul digital ca principală modalitate de promovare și vânzare. Cei care dețin deja magazine online vor căuta să-și îmbunătățească serviciile de plasare a comenzilor pe Interent și livrare a acestora direct la domiciliu. Iar cei care până acum s-au rezumat doar la forma clasică de retail, vor introduce astfel de servicii în oferta lor. În plus, vor apărea noi business-uri și aplicații exclusiv online. Iar pentru a "supraviețui" concurenței, ai nevoie de servicii de optimizare SEO!


Ce înseamnă și cum funcționează optimizarea SEO?


Search Engine Optimization, adică optimizarea pentru motoarele de căutare (in special, Google), este o tehnică de marketing online care te ajută să obții mai mult trafic organic pe site-ul tau. Acesta poate fi un magazin online sau chiar o pagină de prezentare a serviciilor oferite. În contextul crizei financiare care bate la ușă, inclusiv companiile axate pe servicii vor avea nevoie de mai multă vizibilitate pe Internet – pentru a-și promova pachetele promoționale și reducerile de preț ale momentului, spre exemplu, răspunzând noii cereri venite din partea publicului țintă.
Prin optimizare SEO, conținutul site-ului tău și mesajele promoționale sau informative vor fi optimizate pentru anumite expresii de căutare.


Aici ne referim la:
- textele paginilor, care vor include cuvinte cheie relevante pentru domeniul tău de activitate,  imaginile de prezentare denumite după același principiu (optimizare SEO on-page), headinguri și, în fond, orice înseamnă conținut.
- articole, cum ar fi comunicatele de presă, plasate strategic pe alte site-uri puternice ca trafic, dar și ca autoritate de domeniu (activitate SEO off-page).


În plus, arhitectura și structura site-ului vor fi gândite astfel încât să ofere utilizatorului o experiență de navigare cât mai plăcută și eficientă. De asemenea, activitățile specifice SEO au în prim-plan crearea unei rețele de link-uri externe (link-building) care să facă trimitere către site-ul tău pentru creșterea notorietății și brand awareness-ului. Aceste legături pot fi create prin inserarea unui link către o anumită pagină din site, în funcție de subiect, în articolele specifice activității off-page de care aminteam mai sus.


Procesul de optimizare SEO este foarte vast, implicând continuitate, consecveță și diversitate în acțiunile strategice întreprinse, însă rezultatele sunt pe măsură! Traficul organic astfel obținut înseamnă că utilizatorii de Internet, care pot fi potențiali clienți, ajung pe site-ul tău în urma unei căutări "benevole" pe Google – cel mai mare motor de căutare din lume. Spre deosebire de campaniile de tip PPC (reclame plătite pentru fiecare click), care "îți iau ochii" și te ademenesc către site, SEO (prin intermediul Google) urmărește să răspundă pertinent unei cereri specifice inițiate de utilizator.


Prin urmare, în urma optimizării SEO, oferta ta va deveni vizibilă fiind afișată în prima pagină a rezultatelor de căutare Google, pe o poziție de top. Astfel se creează traficul organic. Iar acesta se traduce prin mai multe șanse în ceea ce privește creșterea ratei de conversie, adică a numărului de tranzacții încheiate pe site-ul tău. De cele mai multe ori, în SEO, încasările vorbesc de la sine. Iar fără încasări, mai ales în perioadă de criză, business-urile nu pot avea niciun viitor!




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2898 secunde