Congresul de la Sinaia va consfinți ruperea mișcării sindicale portuare Alegerile de la FNSP nu au miză, viitorii lideri fiind deja cunoscuți // Formalitățile pentru nașterea celei de a treia federații portuare sunt foarte avansate

de Ion TIȚA-CĂLIN Vineri, 19 Aprilie 2013 285
În perioada 19 - 21 aprilie 2013, la Sinaia, are loc Congresul ordinar al Federației Naționale a Sindicatelor Portuare. În cadrul reuniunii, delegații vor alege organele de conducere, președintele, secretarul general, prim-vicepreședintele și vicepreședinții. 
Congresul ar trebui să pună capăt luptei interne pentru putere și scandalurilor ce se țin lanț de o jumătate de an. La finalul său, cei ce s-au aflat în tabere opuse, ar trebui să-și dea mâna și să strângă rândurile, căci îi așteaptă misiuni dificile: obținerea reprezentativității și negocierea unui contract colectiv de muncă la nivel de sector.
Din nefericire pentru mișcarea sindicală, lucrurile nu stau așa. Mai multe sindicate portuare au acuzat caracterul restrictiv, nedemocratic al alegerilor, susținând că, din start, ele sunt viciate. În semn de protest, câteva organizați au refuzat să mai achite cotizația, fapt ce le atrage excluderea din federație.
Practic, în loc să exprime forța și unitatea sindicatelor portuare, Congresul de la Sinaia va consfinți slăbirea, fracturarea acestei mișcări.
Întrucât conducerea federației a intrat în silenzio stampa înainte de alegeri, nu vă putem oferi informații oficiale despre candidaturile pe funcții, numărul delegaților cu drept de vot și sindicatele ce și-au exprimat disidența prin neplata cotizațiilor. Până și organizațiile rămase fidele federației au fost private de multe informații, astfel că toate clarificările vor veni la congres.
Nu mai e un dubiu pentru nimeni că Petre Costel nu mai candidează pentru un nou mandat de președinte și că singura candidatură pentru această funcție e cea a lui Mircea Burlacu. Grație schimbărilor operate în statut și măsurilor de precauție luate de organizatori, surprizele sunt aproape excluse la aceste alegeri.
Trebuie amintit faptul că, de-a lungul timpului, mișcarea sindicală portuară a mai trecut prin perioade de nemulțumiri și frământări interne, care i-au afectat coeziunea. În urmă cu câțiva ani, prin desprinderea din FNSP a șapte organizații, cu aproape 900 de membri, a luat naștere Federația Sindicatelor din Transporturi și Manipulare Mărfuri, care s-a afiliat la Confederația Națională Cartel Alfa.
În prezent, drept rezultat al conflictelor și scandalurilor din FNSP, este pe cale să se nască cea de a treia structură federativă. Grupul de inițiativă e condus de Silviu Stanciu, liderul Sindicatului "Decirom". După cum se știe, Stanciu a fost împiedicat să-și depună candidatura la șefia FNSP și, în final, organizația sa a fost exclusă din această structură.
Nemulțumite de derapajele nedemocratice din federație, alte sindicate s-au autoexclus, ne mai plătind cotizația. Ele au decis să se alăture sindicatului "Decirom" în viitoarea construcție.
"Pentru operativitate, federația noastră va pleca la drum cu trei sindicate, și foarte curând va ajunge să cuprindă zece organizații, cu circa 1.400 de membri. Este un număr suficient pentru a obține reprezentativitatea în cadrul sectorului. Spre deosebire de FNSP, conducerea noii federații va fi rezultatul alegerilor libere. Nu este obligatoriu ca membrii grupului de inițiativă, care pun umărul la nașterea federației, să fie în conducerea ei. Misiunea viitoarei organizații este negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de sector" - a declarat Silviu Stanciu.
Chiar dacă au mari frustrări în legătură cu evoluția democrației interne, câteva sindicate puternice au decis să rămână în Federația Națională a Sindicatelor Portuare. Liderii lor susțin că plecarea din această structură nu este cea mai bună soluție și vor să lupte, din interiorul ei, pentru revenirea pe drumul democrației.
Taguri

Comentează știrea

krik
19 aprilie 2013
Nea TITA, alte subiecte n-ai?

Cred ca Paris ploua!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei