Cine nu a ales încă o ofertă de pe
piața concurențială de energie electrică, o poate face oricând, pe tot
parcursul anului. Contractele de furnizare a energiei electrice la prețul
pentru serviciul universal rămân în vigoare până la data la care optați pentru
alte oferte, la prețuri competitive, fără să existe penalități pentru alegerea acestora
după data de 30 iunie 2021.
Ce alternative am?
Dacă aveți în derulare un
contract încheiat la prețul pentru serviciul universal, puteți alege una dintre
următoarele patru variante:
1. Acceptați o ofertă de pe piața
concurențială, din partea furnizorului actual, fie prin intermediul
formularului de selecție oferte transmis împreună cu factura până la data de
30.06.2021, fie prin semnarea unui nou contract pentru orice ofertă din
portofoliul acestuia;
2. Încheiați un contract pe piața
concurențială, cu un alt furnizor, licențiat de ANRE;
3. Păstrați contractul la preț de
serviciu universal încheiat cu furnizorul actual de electricitate, la prețul
din oferta de serviciu universal valabilă pentru o perioadă de aplicare
comunicată de către acesta;
4. Optați pentru oferta de
serviciu universal a altui furnizor de ultimă instanță
Pentru a găsi ce vi se potrivește cel mai bine, Enel
Energie și Enel Energie Muntenia vin cu o serie de produse destinate clienților
din toate zonele țării. Spre
exemplu, prin alegerea ofertelor promoționale din
categoria Salut, vă puteți securiza un preț fix la energia
electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejați de orice eventuală creștere a
prețului electricității pe piață. Găsiți toate ofertele pe site-ul www.enel.ro.
Puteți schimba oricând contractul
de furnizare sau furnizorul de electricitate, fără niciun cost
Chiar dacă nu ați luat o decizie
până la 30 iunie 2021, puteți alege ulterior, în orice moment, un produs de pe
piața concurențială sau un alt furnizor. Procesul nu presupune niciun cost și
nici riscuri legate de alimentarea cu energie electrică. Spre exemplu, nu aveți
nevoie de un nou contor dacă treceți pe piața concurențială. Această schimbare
nu aduce modificări în distribuția energiei electrice, iar măsurarea energiei
electrice pe care o consumați se va face la fel. În plus, operatorul de
distribuție va continua să efectueze intervențiile și verificările necesare, fără
niciun fel de modificări.
Așadar, rețeaua de distribuție a
energiei electrice la care sunteți conectat rămâne aceeași, la fel și
distribuitorul de electricitate. Puteți apela cu încredere la el de fiecare
dată când vreți să semnalați diverse situații legate de rețeaua de distribuție,
cum ar fi întreruperile în alimentarea cu energie electrică. De asemenea,
alimentarea cu energie a casei va fi asigurată indiferent dacă rămâneți client
de serviciu universal, dacă optați pentru un contract la preț de piață
concurențială sau pentru un alt furnizor de electricitate.
Am schimbat furnizorul de electricitate
când am trecut pe piața concurențială. Voi mai primi facturi de la vechiul
furnizor?
Da! Vechiul furnizor vă va
trimite, în maximum 42 de zile calendaristice de la încetarea contractului,
factura cu decontul final și, în anumite situații, până la data de 1 septembrie
a anului următor, regularizarea contravalorii certificatelor verzi facturate în
ultimul an contractual. În cazul în care mai aveți de achitat o sumă, veți
putea face acest lucru până la termenul de scadență uzual care se află înscris
pe factură. Dacă vechiul furnizor vă datorează o sumă de bani, acesta are
obligația legală să v-o returneze, prin mandat poștal sau într-un cont bancar.
După data încetării contractului
cu vechiul furnizor, veți primi facturile emise de noul furnizor, pe care le veți
achita la termenele scadente din noul contract.