Liniile de cale ferată reprezintă o adevărată mină de aur pentru hoții de fier vechi, care sustrag saboți, cabluri, relee, contrașine. Concret, tot ce pot desface, pentru ca ulterior să le valorifice la centrele de colectare a fierului vechi.
- Publicitate -
În urmă cu patru luni, după ce toate semnalizările de la trecerile pentru liniile de cale ferată s-au defectat, iar trenurile pe ruta București - Constanța și retur au avut întârzieri de câteva ore, totul din cauza acestor furturi, ministerele Transporturilor și Afacerilor Interne au căzut de acord ca magistrala București - Constanța să fie considerată de importanță strategică și să fie dată în grijă Jandarmeriei Constanța, la nivelul căreia urma să fie înființată o unitate care să asigure paza liniilor de cale ferată.
Până în prezent, protocolul de colaborare nu a fost pus în aplicare.
"Au fost purtate discuțiile respective, iar pe 1 mai echipajele de jandarmi au acționat în zona liniilor de cale ferată, dar au fost acțiuni punctuale. Până în prezent nu au fost realizate echipaje speciale pentru paza acestui sector", a declarat pentru "Cuget Liber" col. Costică Cojoc, șeful Inspectoratului Județean de Jandarmi Constanța.
Motivul principal pentru care se întârzie este lipsa fondurilor, fiind necesară o rectificare bugetară, aprobată de Ministerul Finanțelor.
Chiar și așa, ne-a precizat col. Cojoc, echipajele de jandarmi și-au modificat traseele pentru a patrula și în zona tronsoanelor CFR.
Negru Vodă și Mihail Kogălniceanu, noile zone preferate de hoți
Directorul Regionalei CFR Constanța, Dorin Maer, ne-a declarat că, din luna februarie, când și populația a conștientizat cât de grave sunt furturile de componente de cale ferată (având de suferit după ce semnalizările de la trecerile peste liniile de cale ferată s-au defectat!) hoții și-au schimbat locurile de "atac".
"Am înregistrat mai puține furturi pe magistrala Constanța - București, în schimb sunt mai multe furturi pe liniile secundare, pe Călărași, Ciulnița, Slobozia, Mihail Kogălniceanu, Negru Vodă. Sunt tronsoane mai puțin circulate", a afirmat reprezentantul CFR Constanța.
Până în prezent, paguba suferită de Regionala CFR Constanța, din cauza furturilor de cale ferată se ridică la aproape 20 de milioane de lei.