Profesorii trebuiesc să se facă înteleși de elevi când predau la ore , nu să lucreze numai cu cei buni iar cu ceilalți nu , iar faptul că o bună parte a profesorilor meditează în particular si iau intre 50 si 100 ron pe sedintă iar când vin la scoală nu îsi mai dau interesul nu vorbiti si vă acoperiti unul pe celalalt și dați vină pe copii ca nu invata , uitativa la profesorii care dau examene an de an si sunt praf iau note de 2-3-4 si nu sunt cazuri izolate , ăstia sunt profesorii din ziua de azi !!!
Va propun sa facem un schimb de elevi pentru o luna: o clasa de la un liceu teoretic sa studieze la un liceu tehnologic si o clasa de la un liceu tehnologic sa invete la liceul dvs teoretic. Va asigur ca veti munci de 10 ori mai mult si va veti simti al naibii de jignit cand veti auzi ca faceti parte din categoria profezorilor lipsiti de cultura etc
articolul mi-a placut foarte mult, exprima mult adevar si invataturi pentru elevii de azi, nu se compara o clasa cu elevi reusiti cu medii 9,90-9,65 cu o clasa de elevi reusiti sub media 7,00; parintii gresesc cand isi muta copilul la o clasa cu medii foarte mari; sa ne gandim la potentialul intelectual al copilului si efortul la care este expus din nevinovatie !
Am regăsit în opiniile a doi dintre cei trei intervievați multe adevăruri tulburătoare și multe dintre problemele cu care oamenii din școli (profesori, elevi, părinți) se confruntă. Nu pot fi însă de acord cu opinia conform căreia cei care merg spre meseria de dascăl astăzi sunt de pe la licee tehnologice nereușite. În primul rând pentru că și din aceste licee ies oameni de o mare valoare umană și profesională. În al doilea rând pentru că profesorii din aceste licee muncesc la fel de mult, ca să nu spun infinit mai mult decât cei din liceele ,,bune", pentru a-i ajuta pe acești copii, majoritatea provenind din medii familiale dezechilibrate social și economic. În al treilea rând pentru că bogații copii cu care lucrează emitentul jenantei opinii, provenind din medii ... peste media națională (economic vorbind), nici măcar sau doar în coșmarurile lor se visează să ajungă profesori. Cu salariile din învățământ, raportat la ce au ei ... cam greu de crezut că ar fi tentați, nu credeți ? Așa că lăsati-o mai ușor !
sa speram ca anul acesta conducerea liceului pedagogic va afisa la vedere spaga pentru cei care vor sa urmeze profil-pedagogic in loc de alt liceu sau bar-club !
Cei care iau note de 2,3,4 la examenul de titularizare nu sunt profesori, ci simpli candidati. Cine are nota sub 5 nu are dreptul să predea. Sunt foarte mulți candidați cu note peste 7 care nu prind post. Nu mai credeti tot ce auziți la știri. Cei cu note sub 5 pătrund în sistem sprijiniti de directorii si inspectorii numiti politic nu pentru că n-ar exista profesori cu note bune la examenul de titularizare!
Problema invatamantului va fi rezolvata atunci cand Romania nu va mai fi victima politicianistilor care , pentru a stapani mai bine tara ,duc o politica de mentinere in mediocritate a cetatenilor si in special a tineretului , pentru transformarea acestora intr-un electorat usor de manipulat . Revenind la problemele invatamantului , indraznesc sa supun lecturii celor interesati o serie de idei despre scoala si invatatura , fara sa dau numele autorului , ramanand ca fiecare sa -si verifice gradul de cultura generala .Citez , fara a respecta o anumita ordine : " De ce sa te straduiesti tu fiule , sa tocesti biblioteca si banca 30 de ani ? Ca sa cazi in stapanirea slugii de la usa stapanului , a imbogatitului , a politicianului ? " - " Copilul lenes ? Aceste doua cuvinte se imperecheaza numai intr-o minte de pedagog . Lenea incepe tarziu , odata cu chelia si salariul .Copilul este un erou de fiecare ceas si un geniu creator de fiecare clipa . Ce putem cere , deci de la sufletul lui ? Suprimarea examenelor si eliminarea repetentiei ? Nu! Un singur lucru insa firesc : aplicarea examenelor si repetentiei profesorilor . Un examen la intrarea in scoli si apoi ocuparea unei slujbe . e indestulator pentru elevi . Dar trebuie lasat repetent si apoi eliminate de la catedra si trimis la bresle, bucatarie sau spalatorie , profesorul sau profesoara care nu vor izbuti sa utilizeze energia fara pereche a copiilor -elevi . Toate celelalte reforme in scoala sunt inselatorii .- " Intrebat asupra bacalaureatului , un profesor a declarat ca bacalaureatul este o loterie .Faptul se confirma , in afara de rezultatele absurde care vor sa arate ca doua treimi din tineretul tarii este tampit si de fenomenul ca elevii cei mai bine pregatiti si inzestrati cu inteligenta de elita , nu se pot lipsi de umilirea de a cere , in ascuns , comisiei o protectie de care n-au nevoie .Bacalaureatul este barbar , imoral ,antipedagogic si antipatriotic ". - " Bacalaureatul ,examenul examenelor , pare o sinistra imitare a unui procedeu sportiv dus la absurd : un copil care , antrenat timp de opt ani , a izbutit sa strabata cinzeci de km pe zi , sa-l pui in al optulea an sa strabata intr-o zi de opt ori cate cinzeci de km , materialul celor opt ani ".- : " Nu se prea vede ca scoala face altceva decat examene , promotii si repetentie .Bacalaureatul acorda dreptul la universitate, universitatea da o diploma si doua ,iar la 25 de ani fostul student moare der foame ".- " Pe vremyri cartea era numai invatatura . Prea mult a durat perioada in care s-a spus si se spune " Ai carte , ai parte " . Dascalul va trebui sa lamureasca elevul ca scoala nu da niciun drept , pe care nu va putea sa si-l instituie singur prin valoare personala " . - " Cine a trecut printr-un liceu si indeosebi printr-un liceu de provincie stie ca nicaieri Dumnezeu n-a adunat laolalta o mai variata fauna de pestaloti de diferite varste ....Profesorul care n-a izbutit sa ridice mintea elevului pana la inaltimea abstractiei sale prevazute in program , este un monstru ". Ne oprim aici cu speranta ca vor fi destui dascali si elevi care vor recunoaste autorul .
Supun lecturii citate din opera altui autor roman , caruia , la fel ,nu-i voi da numele . Citez : - " Cand reformezi invatamantul unui popor hotarasti din prezent despre viitorul lui si esti de pe acum raspunzator de ceea ce prevezi ca se va intampla . Prima indoiala ce am fata de opera reformatorilor este : am avut si avem noi in partid , in cercul de conducere , o idee neteda , categorica despre reforma invatamantului ? Daca n-am avut pana ce am venit la putere , nu putem avea nici astazi ". - " De unde aceasta pornire de a reforma grabnic invatamantul ? Sunt la noi atatia oameni care sa se fi priceput indeosebi la scoala ? Barbati de stat care sa - si fi concentrat preocuparile lor asupra instructiunii publice ? Eu nu vad asemenea oameni exceptionali din care sa porneasca curente puternice de reforma . Cauza adevarata in aceste incercari si actiuni eu indraznesc a o gasi in dorinta de a imita pe altii ". - " O mare reforma in invatamantul nostru s-ar putea face printr-o buna alcatuire a programelor analitice . Sa se reduca partile generale , ceea ce se adreseaza numai memoriei , ceea ce este nefolositor si obositor ". - " Anul al optulea de liceu ar trebui sa fie an pregatitor pentru universitate ". - "Cum poti reforma invatamantul ? Daca ar fi numai problema salariilor profesorilor si o mai buna inzestrare a scolilor , problema ar fi usor de rezolvat . Dar pe langa acestea ar trebui sa dispuna de mijloace care nu se decreteaza , nu se improvizeaza . Unde sunt si ce fac oamenii de cultura , oamenii de stiinta , savantii care imping mai departe orizontul stiintific , unde este acea masa de cultura din care poti allege ce este mai bun ? ".
Va invit domnule Nicoara sa predati o luna elevilor din ,,liceele tehnologice nereușite" la care faceti referire! Nici nu va puteti imagina efortul profesorilor! Nu aveti idee cu ce probleme se confrunta in familie majoritatea elevilor si cum se regasesc acestea in performantele scolare. Asteptam din partea dumneavoastra ... onestitate. Nu contest performantele mircistilor in spatele carora exista doua sute la suta sprijinul familiei care investeste in viitorul propriilor copii. Va astept la Dobromir!