Ambulanțele din Constanța au preluat doi bolnavi cronici, cărora li s-a făcut rău pe stradă

de Florentina BOZÎNTAN Joi, 27 Iulie 2023 1563
În ultimele zile, dar și pentru cele ce vor urma, specialiștii Administrației Naționale de Meteorologie au anunțat temperaturi caniculare pentru județul Constanța. Astfel, dacă pentru marți, 25 iulie, Constanța se află sub cod portocaliu și galben de caniculă, începând de miercuri, 26 iulie, pentru vestul județului cât și pentru județele învecinate a fost anunțat cod roșu de temperaturi ridicate.
În aceste condiții, cadrele medicale atrag atenția cetățenilor să evite să iasă afară în intervalul orar 11.00 – 18.00 și să ia măsuri pentru a se proteja de razele soarelui și de a se hidrata eficient.
Potrivit reprezentanților Serviciului Județean de Ambulanță Constanța, în ultimele zile „nu am înregistrat situații deosebite datorate caniculei, iar numărul de solicitări de urgență, raportat la aceeași perioadă a anului trecut, a rămas constant”. Astfel, sâmbătă, 22 iulie, cadrele medicale de la SAJ au intervenit la 315 solicitări, dintre care o persoană a fost preluată din spațiul public, după ce i s-a făcut rău; duminică, 23 iulie, au fost 358 de solicitări – nicio persoană nu a fost preluată din spațiul public; iar luni, 24 iulie, au fost 242 de solicitări, o persoană fiind preluată din loc public, la fel, după ce a acuzat stări de rău.
„Persoanele preluate din locuri publice aveau patologie cronică, preexistentă care a fost acutizată din cauza temperaturilor ridicate și a heshidratării, ambilor pacienți le-a fost acordate îngrijiri medicale și apoi au fost predați în stare stabilă la Unitatea de Primiri Urgențe Constanța”, au precizat reprezentanții SAJ Constanța.
Pentru protejarea stării de sănătate pe timp de caniculă, reprezentanții Biroului Apărare Civilă, Sănătate și Securitate în Muncă și Situații de Urgență din cadrul Primăriei Constanța vă recomandă: „Evitaţi, pe cât posibil, expunerea prelungită la soare între orele 11.00 – 18.00. Dacă aveţi aer condiţionat, reglaţi aparatul astfel încât temperatura să fie cu 5 grade mai mică decât temperatura ambientală. Ventilatoarele nu trebuie folosite dacă temperatura aerului depaşeşte 32 grade Celsius. Purtaţi pălării de soare, haine lejere şi ample, din fibre naturale, de culori deschise. Beţi zilnic între 1,5 – 2 litri de lichide, fără a aştepta să apară senzaţia de sete. În perioadele de caniculă se recomandă consumul unui pahar de apă (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15 – 20 de minute. Nu consumaţi alcool (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizează deshidratarea şi diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii. Evitaţi băuturile cu conţinut ridicat de cofeina (cafea, ceai, cola) sau de zahăr (sucuri răcoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice. Evitaţi activităţile în exterior care necesită un consum mare de energie (sport, grădinărit, etc)”.
Taguri

Comentează știrea