u
Profesorii Universității Tehnice din Cluj Napoca au
conceput vara aceasta un experiment de evaluare a performanței benzinelor și a rolului
lor în prelungirea vieții motorului, prin măsurarea depunerilor de sedimente
din acesta.u
Rezultatele sunt prezentate în cadrul Caravanei OMV
MaxxMotion 100plus chiar de către experți și piloți ai Napoca Rally Academy.u
Camionul Experiment va ajunge miercuri în Constanța, iar
șoferii vor putea face turul lui în stațiile OMV Constanța 2, din bulevardul
Tomis (în zilele de 24 și 25 octombrie), respectiv OMV Constanța 35, din
bulevardul Mamaia Nr. 302 (pe 26 și 27 octombrie).Universitatea Tehnică din Cluj Napoca
a realizat, în această vară, o cercetare cu scopul de a evalua impactul carburantului asupra funcționării motorului.
Rezultatele studiului confirmă faptul că utilizarea alternativă a celor două
tipuri de carburant, cel obișnuit și cel de performanță al OMV reduce cu 52%
cantitatea de sedimente depuse pe supapele de admisie, față de o utilizare a
motorului doar cu un carburant neaditivat. Totuși, un motor ce alimenteaza
exclusiv cu benzina de performanță OMV MaxxMotion 100plus reduce aceste
depuneri cu 93%, prelungind, astfel, viața motorului.
Unde poți afla mai multe?
Pentru că este important ca șoferii să descopere
cum pot proteja motorul mașinii pe termen lung, caravana OMV MaxxMotion 100plus
și-a început, în luna septembrie, călătoria prin țară, iar săptămâna care
urmează își va încheia călătoria în Constanța. Astfel, în intervalul 24-27 octombrie,
șoferii de aici vor putea vedea și interacționa cu părțile afectate ale
motoarelor, vor putea urmări prezentarea experimentului și vor putea trăi o experiență
virtual reality. De asemenea, vor avea ocazia să își testeze cunoștințele
proaspăt căpătate cu ajutorul unei aplicații dedicate, pentru șansa de a
câștiga premii instant.
Mai mult, Caravana OMV MaxxMotion 100plus este însoțită de piloți ai
Napoca Rally Academy. Astfel,
constănțenii vor avea ocazia să afle mai multe informații despre protejarea
motorului mașinii de la campionul Bogdan Marișca, în ziua de 24 octombrie și de
la pilotul Norbert Maior în zilele de 25, 26 și 27 octombrie.
Întregul proiect s-a bucurat de sprijinul Scania România.
Cum a fost
realizat studiul prezentat în cadrul Caravanei OMV MaxxMotion 100plus?
"În cadrul
cercetării, am testat performanțele carburanților în condiții tehnice
controlate, măsurând depunerile din motor pe trei cicluri diferite. Primul
ciclu fost alimentat cu benzină neaditivată, cel de-al doilea a fost alimentat
alternativ cu benzină neaditivată și, ocazional, cu benzină de performanță OMV
MaxxMotion 100plus, iar cel de al treilea a fost alimentat exclusiv cu benzina
de performanță OMV MaxxMotion 100plus. Motoarele respective au fost supuse unui
efort echivalent cu parcurgerea a 3.000 de kilometri, cu condiții variate de
trafic, atât urban cât și în afara orașului, conforme cu distanța medie
parcursă de un șofer român în anotimpul estival. Rezultatele finale au arătat
că motorul alimentat doar cu benzina de performanță OMV MaxxMotion 100plus a
redus cu 93% depunerile de pe supapele de admisie, comparativ cu benzina
obișnuită",
a declarat Bogdan Varga, Profesor PhD.
Habil. Eng., Facultatea de Mecanică a Universității Tehnice Cluj Napoca.
Testele au fost realizate în Laboratorul de
Testare, Cercetare și Certificare a Motoarelor cu Ardere Internă, pe un motor
de 1,6, iar pentru realizarea acestora profesorii Universității Tehnice din
Cluj Napoca au utilizat echipamente tehnice care permit atât măsurarea
consumului și controlul temperaturii combustibilului cu care este alimentat
motorul, cât și simularea computerizată a unui vehicul care se deplasează pe un
anumit tip de drum. După finalizarea fiecărei etape de testare, au fost montate
supape și pistoane noi, iar uleiul, filtrul de ulei și garniturile au fost
schimbate. În final, evaluarea cantităților de depuneri de pe supape a fost
realizată prin cântărirea pieselor înainte și după parcurgerea celor 3.000 de
kilometri aferenți fiecărui ciclu de testare, în condiții de trafic urban,
rural și extra-urban
Video
Experient: https://youtu.be/fRpqe2rIzJ0
Potrivit profesorilor clujeni, "depunerile de calamină de pe supapele de admisie se dezvoltă în
cazul unor arderi incomplete, care sunt provocate de carburantul neaditivat. În
plus, din cauza acestora, raportul de admisie dintre aer și carburant în motor
se poate deteriora, ceea ce poate conduce la scăderea performanțelor mașinii.
Tocmai de aceea, carburantul OMV MaxxMotion 100plus are o eficiență crescută și
asigură funcționarea optimă a motorului, demonstrând astfel o contribuție
importantă la prelungirea duratei de viață a motorului."
Mai multe detalii despre cercetarea profesorilor clujeni, dar și despre
Caravana OMV și parcursul acesteia puteți afla pe pagina de
Facebook
OMV România.